Toon posts:

Creative E-MU 0404 USB veroorzaakt vastloper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een probleem met een Creative E-MU 0404 USB externe geluidskaart. Zodra ik een vorm van geluid afspeel loopt de laptop compleet vast. Dit probleem heb ik niet op mijn andere laptop, de Asus N53SV-SZ404V. Graag zou ik de kaart werkende willen krijgen op deze laptop. Even voor de duidelijkheid, op deze laptop heeft het nooit gewerkt!

Laptop
Het gaat om een Asus A55VD-SX029V op Windows 7 HP x64. (A55VD-SX029V)
Intel Core i7 3610QM
GeForce GT610M
4GB DDR3
500GB 5400rpm

Wat ik al heb geprobeerd
- Herinstallatie Windows 7 HP x64
- Op de USB3.0 poort en de USB2.0 poort geprobeerd
- Standaard wordt voor de externe geluidskaart geen driver gevonden op deze laptop. Vandaar de beta driver van de Creative site (linkje) geprobeerd. Deze driver zorgt er in ieder geval voor dat volgens apparaatbeheer de kaart "Correct" werkt.
- Optimize PC for 0404 USB (linkje). Hier valt mij bij stap 1 op dat de USB host niet een IRQ voor zichzelf heeft, waarvan hier een afbeeldingen:
Afbeeldingslocatie: http://img607.imageshack.us/img607/4393/irqs.jpg
Ik krijg dit echter niet opgelost, maar weet ook niet of dit de oorzaak is
- Optimize PC for audio (linkje)
- Nieuwste BIOS versie erop gezet
- Alle drivers geupdate (chipset e.d.)

Samengevat
Problemen met de Creative E-MU 0404 USB op specifiek deze Asus A55VD. Het enige dat ik kan vinden wat een oorzaak kan zijn is de IRQ toewijzing. Ik weet echter niet of dit echt de oorzaak is.

Ik sta open voor alle suggesties en hoop op oplossingen!

Verwijderd

heb je wel is de intel chipset driver geinstaleerd

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker, eerst die van de Asus support website en later nog een update via de Intel site.

edit:

Ook een USB-hub ertussen is niet de oplossing..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2013 16:51 ]

• JLmorca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-03-2024
Heb je er veel usbschijven of app aanhangen?
Ik heb last van bleuscreens en denk dat 3 schijven wen de kaart teveel is.
2 schijven en de kaart loopt prima tot nu toe.
Drivers van usb 2 en 3 schijven is ook al eens een probleem geweest.
Goeie kaart he trouwens,welke driver gebruik je,de asio van de kaart zelf gaf mij problemen.

Het beste resultaat haal ik met de pure audio plugin,die heeft een asiodriver,van mediaportal.
Daar draai ik al me muziek me af via de EMU

Simuleren is geen vervanging voor nadenken

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
dit is het enige dat ik eraan heb hangen. Je spreekt over een ander driver, heb je daar een linkje van?

• JLmorca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-03-2024
Die driver die ik bedoel zit in een addon onderdeel van medaiportal,dan moet je mediaportal gebruiken voor je muziek.
Wat geen staf is,
ik heb met foorbar zitten prutsen,met verschillende drivers van EMU zelf.
Toen kwam net de laatse uit,die deed het ook niet goed,weer vastlopers.
De drivers staan op de site van EMU,maar dat gaat je niet helpen denk ik.

Mediaportal erop gezet met de pure audio plugin,die bevat de asiodriver van mediaportal.
Klinkt erg goed en lijkt goed te werken hier.

Hij lijkt bij mij ook problemen te geven als ik 3 externe HD eraan heb hangen ,bij 2 nog niet.
Ik wil alles nu intern zetten,of een pci usb kaart erin voor de EMU,nog even kijken.

Op welke laptop werkt hij nu trouwens goed,die met alleen usb2 poorten of op die met beide,usb 2 en 3.

[ Voor 7% gewijzigd door JLmorca op 09-02-2013 23:05 ]

Simuleren is geen vervanging voor nadenken

Verwijderd

Topicstarter
Mn N53 heeft ook USB 3.0 en USB 2.0 maar vreemd genoeg werkt hij daarop perfect. Ik probeer de boel nu werkende te krijgen op die A55. Die heeft ook 3.0 poorten én 2.0. Ik ga t morgen eens proberen met mediaportal!

edit:

Mediaportal i.c.m. de PureAudio plugin werkt ook niet bij mij. De laptop loopt vast zodra ik "Muziek" open.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2013 22:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Windows 8 geinstalleerd en de laatste beta Windows 7 driver van de Creative website gehaald. Werkte gelijk.

O+
Pagina: 1