Beste,
Ik heb een probleem met een Creative E-MU 0404 USB externe geluidskaart. Zodra ik een vorm van geluid afspeel loopt de laptop compleet vast. Dit probleem heb ik niet op mijn andere laptop, de Asus N53SV-SZ404V. Graag zou ik de kaart werkende willen krijgen op deze laptop. Even voor de duidelijkheid, op deze laptop heeft het nooit gewerkt!
Laptop
Het gaat om een Asus A55VD-SX029V op Windows 7 HP x64. (A55VD-SX029V)
Intel Core i7 3610QM
GeForce GT610M
4GB DDR3
500GB 5400rpm
Wat ik al heb geprobeerd
- Herinstallatie Windows 7 HP x64
- Op de USB3.0 poort en de USB2.0 poort geprobeerd
- Standaard wordt voor de externe geluidskaart geen driver gevonden op deze laptop. Vandaar de beta driver van de Creative site (linkje) geprobeerd. Deze driver zorgt er in ieder geval voor dat volgens apparaatbeheer de kaart "Correct" werkt.
- Optimize PC for 0404 USB (linkje). Hier valt mij bij stap 1 op dat de USB host niet een IRQ voor zichzelf heeft, waarvan hier een afbeeldingen:

Ik krijg dit echter niet opgelost, maar weet ook niet of dit de oorzaak is
- Optimize PC for audio (linkje)
- Nieuwste BIOS versie erop gezet
- Alle drivers geupdate (chipset e.d.)
Samengevat
Problemen met de Creative E-MU 0404 USB op specifiek deze Asus A55VD. Het enige dat ik kan vinden wat een oorzaak kan zijn is de IRQ toewijzing. Ik weet echter niet of dit echt de oorzaak is.
Ik sta open voor alle suggesties en hoop op oplossingen!
Ik heb een probleem met een Creative E-MU 0404 USB externe geluidskaart. Zodra ik een vorm van geluid afspeel loopt de laptop compleet vast. Dit probleem heb ik niet op mijn andere laptop, de Asus N53SV-SZ404V. Graag zou ik de kaart werkende willen krijgen op deze laptop. Even voor de duidelijkheid, op deze laptop heeft het nooit gewerkt!
Laptop
Het gaat om een Asus A55VD-SX029V op Windows 7 HP x64. (A55VD-SX029V)
Intel Core i7 3610QM
GeForce GT610M
4GB DDR3
500GB 5400rpm
Wat ik al heb geprobeerd
- Herinstallatie Windows 7 HP x64
- Op de USB3.0 poort en de USB2.0 poort geprobeerd
- Standaard wordt voor de externe geluidskaart geen driver gevonden op deze laptop. Vandaar de beta driver van de Creative site (linkje) geprobeerd. Deze driver zorgt er in ieder geval voor dat volgens apparaatbeheer de kaart "Correct" werkt.
- Optimize PC for 0404 USB (linkje). Hier valt mij bij stap 1 op dat de USB host niet een IRQ voor zichzelf heeft, waarvan hier een afbeeldingen:

Ik krijg dit echter niet opgelost, maar weet ook niet of dit de oorzaak is
- Optimize PC for audio (linkje)
- Nieuwste BIOS versie erop gezet
- Alle drivers geupdate (chipset e.d.)
Samengevat
Problemen met de Creative E-MU 0404 USB op specifiek deze Asus A55VD. Het enige dat ik kan vinden wat een oorzaak kan zijn is de IRQ toewijzing. Ik weet echter niet of dit echt de oorzaak is.
Ik sta open voor alle suggesties en hoop op oplossingen!