Vervangen behuizing en moederbord

Pagina: 1
Acties:

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-02 08:24
Hallo,

Ik wil graag de behuizing en de moederbord van mijn pc vervangen, al weet ik niet of dat wel een goed idee is en heb ik erg weinig verstand hier over, dus vandaar deze post. De reden hiervoor is dat ik graag een tweede videokaart in mijn pc wil plaatsen en met de huidige moederbord is dat niet mogelijk. Ook is de behuizing te klein voor nog eenzelfde videokaart. Daarnaast maakt de ventilator van de behuizing veel geluid (vanwege te weinig ruimte?). Mijn huidige setup is als volgt, met een standaard desktop behuizing (merkloos), een standaard HDD en 8mb ram:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 860 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asrock H55M Pro€ 0,-€ 0,-
1MSI R6870 HAWK€ 0,-€ 0,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 68,40€ 68,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 68,40

Ik weet niet of het het uberhaupt wel waard is om up te graden, of dat een compleet nieuwe computer een betere optie is, ik heb weinig verstand van het samenstellen van een pc. Hopelijk kunnen jullie mij hier verder in adviseren.

[ Voor 66% gewijzigd door k-city op 07-02-2013 23:49 . Reden: Toevoegen productlijst ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:32
Is het niet verstandiger om dat geld uit te geven aan alleen een nieuwe videokaart, eventueel een nieuwe casefan en misschien een SSD?
Die i7 is in ieder geval nog prima, die zou ik nog niet vervangen. En alleen een nieuw moederbord (met een oude socket) lijkt me zonde.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je games niet meer goed lopen, is het beter een sterkere video kaart te kopen.
2 grafische kaarten, die kunnen nog eens lawaai maken ook. Beter 1 sterkere en stillere kaart.

Als de fan van je behuizing (?) herrie maakt, die kan er wellicht uit?

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-02 08:24
Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad voornamelijk omdat bepaalde games niet echt meer soepel draaien (zoals witcher 2), ook wil ik misschien een extra scherm aansluiten.

Ik vraag me echter af of een nieuwe video kaart wel past, de 6870 die ik nu hebt past er echt nog net in en steekt zelfs een beetje uit tot de hdd bays aan de voorkant. Tot nu toe is dat geen probleem, maar misschien wel als ik er een extra hdd of sdd wil plaatsen en als een betere videokaart nog groter is dan lijkt dat mij helemaal een probleem.