Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:08

TommieW

Numa numa.

Topicstarter

Samsung Note 10.1: Rooten en Custom ROM’s.

Behoorlijk wat Tweakers rooten hun Android toestel. Één van de voordelen is bijvoorbeeld de mogelijkheid om backups te kunnen maken van apps e.d.
Op het moment van schrijven is er nog geen update naar de Premium Suite gekomen in Nederland, terwijl deze al een tijdje uit is in Duitsland.
Een reden om je Note 10.1 te rooten kan zijn: Sinds de premium suite voor de Note 10.1 is het mogelijk om meer apps in multiwindow te gebruiken. Helaas moet de app hier voor geschikt zijn, maar als men roottoegang heeft, kan de app MultiWindow worden geïnstalleerd, dan kan eigenlijk iedere app in multiwindow werken.

Nog een reden is: “Omdat het kan.” :+

[ Voor 82% gewijzigd door TommieW op 09-02-2013 10:29 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Topicstarter
De Premium Suite (aka Jelly Bean Update) op je Note 10.1 zetten.
Je kan de Duitse 4.1.2 firmware op de volgende manier op je Note 10.1:

<Uitleg moet nog gemaakt worden. Als iemand mij hierbij zou kunnen helpen, zou ik het erg waarderen, en zet ik je natuurlijk bij medeauteurs.>

[ Voor 97% gewijzigd door TommieW op 09-02-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Topicstarter
Rooten
Waarschuwing!
Dit is momenteel de enige goed werkende methode. Het probleem met deze methode is, dat de binary counter verhoogt wordt. De binary counter is een stukje data dat aangeeft dat je custom firmware (ook dus root) hebt geflashed. Als de binary counter meer dan 0 is, kan Samsung je garantie weigeren.

Het rooten.
Dit heb ik gewoon van de originele website gehaald, de bron is hieronder te vinden.
For those of you who want an easier/quicker method to root your Galaxy Note 10.1 GT-N8000/GT-N8013, you can install the “High On Android” ClockworkMod Recovery on your Galaxy Note 10.1. This will allow you to install, backup, and restore ROMs and also flash zip files so you can root your GT-N8000/GT-N8013/GT-N8010.

UPDATE: This root method works for both 3G and Wifi Note 10.1, GT-N8000 or GT-N8013 or GT-N8010. If your model number starts with any of those model numbers, you can use this method fine.

This root method works for all ICS and Jelly Bean. (Android 4.0.3, 4.0.4, 4.1.1)

This root method does increase your binary counter (unlike the other root method) but I wouldn’t worry so much as ChainFire the developer of Triangle Away app (app that resets the binary counter) is pretty quick about supporting new devices (so in the near future it should be possible to reset it easily).

Also, if you don’t see a firmware listed for your Galaxy Note 10.1 for the other root method and you don’t want to flash another country’s firmware, you can use this method and safely root without changing your firmware.
Bronnen.
De binairy counter resetten.
Je kan de binary counter resetten door de app ”TriangleAway v2.60” te gebruiken.

[ Voor 98% gewijzigd door TommieW op 27-02-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 23:43

IkWilbert

Het is mij!

zojuist de duitse 4.1.2 erop gezet via Odin. Ging erg makkelijk en snel :) Nu maar eens testen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag een Note, gelijk maar even rooten en nieuwe software erop knallen.

Welke custom rom draaien jullie momenteel? Of gewoon stock 4.1.2?

• Jarige
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 17:12
Ik begin nogal moe te worden van het wachten op de JB update van Samsung. Ik ben van plan de Duitse versie te flashen met Odin, maar ik wil wel eerst weten wat ik dan precies verwijder. Worden alle apps inclusief hun settings ook verwijderd als ik flash? En mijn muziek/foto's/boeken?

[ Voor 3% gewijzigd door Jarige op 14-02-2013 16:27 . Reden: Onduidelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 23:43

IkWilbert

Het is mij!

Jarige schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:26:
Ik begin nogal moe te worden van het wachten op de JB update van Samsung. Ik ben van plan de Duitse versie te flashen met Odin, maar ik wil wel eerst weten wat ik dan precies verwijder. Worden alle apps inclusief hun settings ook verwijderd als ik flash? En mijn muziek/foto's/boeken?
Bij mij was niets verwijderd. Alle apps e.d waren na het flashen nog gewoon aanwezig.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131865

heeft er iemand ervaring met bijvoorbeeld Android Revolution HD op de note 10.1

ik wil eigenlijk wel een custom-rom draaien maar iets houdt me nog tegen, wellicht de zeer weinig custom gebruikers op tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Ik heb de Redemption rom, heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Omdat mijn belgisch toestel blijkbaar toch nederlands is ga ik hem toch ook maar eens met odin updaten.
Werkt de laatste duitse rom ook (rbtcma4) ?

edit:
Laat maar, die was toch nog niet te downloaden van sammobile
nu dus de voorlaatste erop gezwiert :)

Snote wordt zo toch een stukje beter en daar hebben we hem uiteindelijk voor gekocht.

[ Voor 40% gewijzigd door Greenie op 03-03-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 13:28
Ik heb hier goede ervaringen met de Cyanogenmod builds van Humberos. Het nadeel van een AOSP gebaseerde rom is het gemis van het Samsung framework, features zoals Multi Window ontbreken dus. Het pennetje werkt uiteraard wel, dus mits je denkt de Samsung features te gaan missen kan ik Cyanogenmod aanraden.

Ik ben zelf bezig met een Paranoid Android build, maar heb het een en ander nog niet werkend. Misschien heeft er iemand zin binnenkort een build te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoxboss69
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-03 17:36

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

Vandaag kwam eindelijk de lang verwachte update JellyBean binnen zetten. Uiteraard moet deze weer even netjes geroot worden.

Nu bezit ik ook een galaxy s2, en ben daardoor erg verwend door de philz kernel die je hier heel makkelijk op kan ze5tten zonder dat de binary counter dit herkent. Dit is een geroote kernel verstopt in een "orginele" ***signed.zip. Deze kan ik dan zelfs flashen als zijnde een orginele update.

Nou zoek ik eigenlijk precies dit systeem, maar dan wel graag voor de meest recente update van onze tablet N8010XXUCMA8. Wie weet of of dat er al is, en zo ja waar kan ik die dan vinden.

Lekker snel, dacht et wel

Pagina: 1