• ErwinPeters
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik wil wat 3d-iOS games bouwen in unity maar ik kan geen goed geprijsde mac vinden met voldoende graphics-power. Dus ik dacht: waarom niet gewoon een macbook pro/air mainboard op een plak triplex gefrankensteint met een voeding kabel eraan, usb muis+toetsenbord en een extern scherm. Ik heb echter geen idee of dit zo gaat werken en zou wat advies op prijs stellen. Informatie over welke board wel en niet op het interne scherm controleren en andere checks die tijdens de p.o.s.t. worden gedaan op aanwezige hardware. Koeling etc. is vanzelfsprekend.

Google geeft mijn alleen how-to's over hoe je een mainboard vervangt dus de zoektermen die ik kon bedenken gaven mij geen resultaat. Ik kijk uit naar jullie reactie.

[ Voor 17% gewijzigd door ErwinPeters op 07-02-2013 23:12 ]

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Zelfde principe als bij imac's waarbij het scherm defect ging.
Extern beeldscherm werkt gewoon.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met kan niet vinden met voldoende graphicspower aangezien je een bordje van de macbook pro voor 200 euro uit china kan halen.
Er is alleen geen reden om het te doen omdat er betere alternatieven zijn OSX86 project misschien als je in bent voor een probeersel ligt wel aan je hardware hoe makkelijk het werkend te krijgen is.

• ErwinPeters
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-03-2024
hallo maarten, mijn hardware is niet werkend te krijgen met hackintosh. ik heb workstation kaarten, en mijn mijn laptop gebruik optimus.

Het idee is om alleen een mainboard van een macbook pro te kopen en die zonder de de andere onderdelen van de laptop te gebruiken met een extern scherm en hids. Ik wil horen of iemand dit ooit met succes gedaan heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door ErwinPeters op 08-02-2013 04:54 ]

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-02 10:34
ErwinPeters schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 04:33:
hallo maarten, mijn hardware is niet werkend te krijgen met hackintosh. ik heb workstation kaarten, en mijn mijn laptop gebruik optimus.

Het idee is om alleen een mainboard van een macbook pro te kopen en die zonder de de andere onderdelen van de laptop te gebruiken met een extern scherm en hids. Ik wil horen of iemand dit ooit met succes gedaan heeft.
Hier ben ik ook wel in geintresseerd! Ik heb namelijk nog een oude witte macbook liggen, de accu ervan is overleden. Maar hij werkt verder nog wel :) Als ik dit nou op een plank kan modden, en dan een kastje erom heen kan zetten, fan erin voor wat koeling! En klaar is kees. Wel moet ik dan een mini dvi naar dvi adapter regelen :)