Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb even een korte vraag. Stel in plaats van een diploma haal ik een getuigenschrift, hoe kan ik dit het beste vermelden op mijn cv?

A. Opleiding xxxx - Getuigenschrift behaald
B. Opleiding xxx - Diploma behaald
C. Opleiding xxx - Opleiding afgerond

Vind getuigenschrift vreemd staan. Hoe kijken werkgevers hier tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou beginnen met het goed spellen van "getuigschrift". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag om een inhoudelijke reactie en niet om een spellingscontrole, toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:45

Barrycade

Through the...

Getuigschrift is een normale term. Dus waarom zou je het anders noemen?

Daarnaast snap ik je felle reactie op de spelling niet zo goed. Opleidingen en cursussen zijn volgens mij de meest gecheckte zaken op een CV dus als je daar al schrijffouten maakt, is de rest vergeefse moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik, maar ik vraag even iets en wil daar antwoord op als het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
Staat niet raar, is hetzelfde als Propedeuse behaald.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Als je 'n getuigschrift gekregen hebt, dan moet je gewoon neerzetten "getuigschrift behaald". Het is geen diploma dus noem het niet zo. En "opleiding afgerond" kun je ook neerzetten als je niets behaald hebt (zeg maar, gezakt bent, verdient geen schoonheidsprijs, maar je liegt niet), dus "getuigschrift behaald" is de enig mogelijke vorm.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Hoe kijkt een werkgever hier tegenaan? Geen ervaring mee namelijk. Zien ze een getuigschrift hetzelfde als een diploma? Of zit er toch nog enig verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:36

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dat verschilt natuurlijk per werkgever. Maar vergeleken met alle gekke CV's die er normaal binnen komen valt dit niet eens op.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het gek dan? Of bedoel je het positief?

Kijk voor mij is het simpel; Diploma 800 euro x 3(3 opleidingen) of 20 euro x 3. In principe ken je de stof dus dat is ansich hetzelfde denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Diploma behaald is middelbaar onderwijs. Hoe het op het MBO zit weet ik niet, maar getuigschriften krijg je op het HBO en WO voro zover ik weet.

Verder analoog vermelden op je cv, laatstgenoten opleiding eerst

Praktijkvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1997 - 2002 <insert instituut>, HBO Informatica & Informatiekunde 
            Studierichting XYZ
            Getuigschrift behaald februari 2002
1995 - 1997 <insert schoolnaam>, VWO. 
            Vakken: a,b,c,d,e,f,g
            Diploma behaald juni 1997
1990 - 1995 <insert schoolnaam>, Havo. 
            Vakken: a,b,c,d,e,f
            Diploma behaald juni 1995

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja zo heb ik het ook staan inderdaad thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:33:
Ik vraag om een inhoudelijke reactie en niet om een spellingscontrole, toch bedankt.
Als dat de toon is die je gaat aanslaan op een sollicitatiegesprek dan wens ik je veel succes.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:58:
Kijk voor mij is het simpel; Diploma 800 euro x 3(3 opleidingen) of 20 euro x 3. In principe ken je de stof dus dat is ansich hetzelfde denk ik.
Wat is dit voor een berekening?

[ Voor 22% gewijzigd door stin op 08-02-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:36

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:58:
Is het gek dan? Of bedoel je het positief?
Nee het is niet gek. Wat ik wil zeggen dat op een gemiddelde vacature dusdanig gekke CV's afkomen dat dit helemaal niet opvalt.

Voor een functie als software-ontwikkelaar komen er CV's binnen van jongleurs en reisleiders of mensen die vanwege hun uitkering moeten solliciteren maar eigenlijk niet echt een baan willen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Basszje

Reisvaap!]

demichel schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 06:24:
[...]

Als dat de toon is die je gaat aanslaan op een sollicitatiegesprek dan wens ik je veel succes.
^^

Overigens zet ik het er nooit bij. Ik heb twee opleidingen nooit afgerond en eigenlijk wordt dat niet zoveel gevraagd. En als die vraag komt zit je al aan tafel bij iemand waarbij je dus al kans hebt gehad om een indruk af te geven.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tip aan de TS: Maak een CV en motivatiebrief nooit overhaast, en voordat je het verstuurt slaap je er nog een nachtje over.

Dit topic komt op mij over als "het is kwart over 10 's avonds en om half elf moet er een CV de deur uit"
Zelfs al heb je een CV klaar liggen voor gebruik, controleer het dan nog eens en pas het aan op de werkgever/vacature/sollicitatieprocedure in kwestie.

Oordeel zelf of dit het geval is; ik verwacht ook geen antwoord. Ik geef alleen een tip. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Basszje schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:30:
[...]

^^

Overigens zet ik het er nooit bij. Ik heb twee opleidingen nooit afgerond en eigenlijk wordt dat niet zoveel gevraagd. En als die vraag komt zit je al aan tafel bij iemand waarbij je dus al kans hebt gehad om een indruk af te geven.
Het ligt er ook aan of je tijdens die opleiding hebt gewerkt of nog een andere studie hebt gedaan én hoe lang die opleiding heeft geduurd. Niets laat mij meer een CV in twijfel trekken dan gaten in de tijdlijn...
Pagina: 1