Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over de 0NF 089NL versie!

Ik wil graag een nieuwe laptop kopen.
Ik wil deze gebruiken voor school; werkstukken, internet etc.
Maar ook voor het gamen!
Verder ben ik niet zo Computer-expert, maar ik weet wel wat dingen

Ik zat al een tijdje te zoeken naar laptops en kwam uiteindelijk bij deze uit.
Mijn minimum was:
I5 met 2.4 Ghz
4 GB RAM(2 was ook goed, maar dan moet het uitbreidbaar zijn, want heb hier nog een losse 4GB)
500GB Werkgeheugen
Een videokaart die beter presteert dan de Nvidia Geforce GT 610M
Maximum aan prijs:
800,-

Is deze laptop hier geschikt voor?

De spellen die ik wil spelen:
Hoeven niet allemaal op HIGH gespeeld te worden, maar ook weer niet op LOW
Assassin's Creed III
Crysis II, later ook III
BattleField 3
Call Of Duty - Black Ops II
Skyrim - Elder Scrolls IV
GTA IV, en later ook V

Weet je een betere laptop die aan dit voldoet?
Reageer!

Maar mijn hoofdvraag blijft, is dit goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undercover.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-01-2022
De nieuwe games die je verwacht te spelen op een 610 zal zowizo toch niet helemaal lekker zitten..

http://www.notebookcheck....GeForce-610M.63759.0.html
Correctie, hellemaal niet zelfs voor games zoals BF3 en crysis.. Om nog maar te zwijgen over de nieuwe games die je wil.

Dan zou je zowizo al beter een vaste pc moeten nemen.. Wil je toch bij een laptop blijven denk ik minimaal 650M?

Persoonlijk zou ik richting die dell series gaan met de 650M of lenovo, anders zit je al echt in de gamenotebookmarkt.

Filter daar de pricewatch al eens op of lees het forum door en je hebt genoeg alternatieven lijkt me zo.. processor zit goed, en ram zou ik ook op letten dat je kan uitbreiden naar 8gb.
En genoeg, wel je koopt een laptop voor de toekomst, en als je hier geen absurde bedragen aan wil uitgeven weet je nooit of je in de toekomst nog nieuwe games aan kan :)

Zoek zelf verder door en baseer je op het forum/pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam laatst in http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.77889.0.html nog iets tegen wat ik over het hoofd had gezien...

Er zit een GT 640m in. Niet zomaar een GT 640m, maar een geklokt op 405 MHz terwijl dat 625Mhz zou moeten zijn. Verder is dit echt een laptop die het moet hebben van de snellere GPU, een die niet eens zo snel is als de naam doet vermoedden. Oordeel: niet kopen totdat hier meer duidelijkheid over is. De bouwkwaliteit, accuduur en koeling zijn volgens notebookcheck namelijk crap (en dat is nog wel te rechtvaardigen door een veel snellere GPU aan te bieden, maar dat blijkt dus niet het geval).

Er is eigenlijk maar 1 laptop die je kan kopen in dit segment, en dat is de inspiron 15R SE. Die komt nog onder de €600 met een 1080p scherm (!!), i5, HD 7730m (vergelijkbaar met de GT 640m) en een msata SSD van 32GB. Dat eerste en laatste zijn naar mijn mening verplichte features die in laptops van €1000 vaak nog beiden afwezig zijn.

Het kost wel wat moeite op op de juist prijs uit te komen. Zie Dell Waardebonnen Topic - Deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het al gezien.
Ik wil nu een beetje kijken naar een 645 of 650M als videokaart.
Maar verder ga ik hem niet kopen, want ik heb ergens gelezen dat hij heel snel warm word.
Alsnog bedankt voor de hulp.
En ik ga gewoon lekker verder op computerjacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je schiet niets op met een 645 of 650m ten opzichte van de GT 640m, dat is namelijk dezelfde kaart, of je moet een GT 650m nemen met GDDR5 zoals in de lenovo Y500 of inspiron 17R SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:53:
Ik kwam laatst in http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.77889.0.html nog iets tegen wat ik over het hoofd had gezien...

Er zit een GT 640m in. Niet zomaar een GT 640m, maar een geklokt op 405 MHz terwijl dat 625Mhz zou moeten zijn. Verder is dit echt een laptop die het moet hebben van de snellere GPU, een die niet eens zo snel is als de naam doet vermoedden. Oordeel: niet kopen totdat hier meer duidelijkheid over is. De bouwkwaliteit, accuduur en koeling zijn volgens notebookcheck namelijk crap (en dat is nog wel te rechtvaardigen door een veel snellere GPU aan te bieden, maar dat blijkt dus niet het geval).

Er is eigenlijk maar 1 laptop die je kan kopen in dit segment, en dat is de inspiron 15R SE. Die komt nog onder de €600 met een 1080p scherm (!!), i5, HD 7730m (vergelijkbaar met de GT 640m) en een msata SSD van 32GB. Dat eerste en laatste zijn naar mijn mening verplichte features die in laptops van €1000 vaak nog beiden afwezig zijn.

Het kost wel wat moeite op op de juist prijs uit te komen. Zie Dell Waardebonnen Topic - Deel 2.
Niet alleen dat, heb je dit toevallig over het hoofd gezien...

"MSI's CX70 showed very disappointing numbers in our stress test using Prime95 and FurMark. The CPU started to throttle after a period of stress testing. It simply shuts off when we let the notebook continue to run the benchmarks. It shut down after about 2.5 hours on battery power and the notebook turned off sooner on AC mode. As in the i7 GE70, MSI apparently has problems with heat dissipation which could be attributed to poor cooling design. The GE70 shuts off after a while when running the same benchmarks. The CX70's temperature skyrockets and reaches 80ºC after roughly one minute. The system still runs properly at this time. Turbo Boost works and there is no throttling. The tool, Hardware Monitor, records temperatures of 98ºC after just 8 minutes. 100ºC is reached after 15 minutes and the CPU throttles."

Is dit niet gewoon een wanproduct? En dan is dit nog een nieuw exemplaar, moet je eens voorstellen wat er gebeurd als je de laptop al een jaar of 2 hebt en de koeling vol zit met stof etc... Wat een bagger kun je toch op de markt vinden... zucht...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12-2020
Weten jullie of hier een 2e hdd in kan? Aangezien ik deze laptop graag zou willen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik en vinand al melden moet je deze laptop absoluut niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joepiedepoepie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:08:
Zoals ik en vinand al melden moet je deze laptop absoluut niet halen.
Vinnie1 is TS niet ;) En je weet niet voor welke doeleinden Vinnie1 de laptop gaat gebruiken, dus misschien is deze voor hem wel geschikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
gewoon een inspiron 17r SE halen..

i5
gt650m gddr5

prima bak en voor 800 volgens mij wel te krijgen..

de msi heeft:
brak design
brakke koeling (echt absurd dit)
brakke bouw

de dell heeft dit allemaal niet + een stuk snellere gpu..

er word om een advies gevraagd, kan dat verkregen worden.. hoe hard die ook is

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.joepiedepoepie schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:43:
[...]

Vinnie1 is TS niet ;) En je weet niet voor welke doeleinden Vinnie1 de laptop gaat gebruiken, dus misschien is deze voor hem wel geschikt ;)
Dan mag je mij uitleggen welke doeleinden dat zijn... Ik kan namelijk geen zinnige toepassing bedenken voor een laptop met een erg slechte bouwkwaliteit en een undergeclockte throttelende GPU. Als je niet gaat gamen wil je deze niet, als je wel gaat gamen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
hij wil crysis 3 gaan spelen...
met die 405mhz gpu gaat dat echt niet werken.. zelf op low 1080p word dat hem niet,,

zoiezo minimaal een gt650m voor dergelijke games..

ik moest mijn gtx675m al best flink overklokken om hem op redelijke (high) settings te spelen

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Pagina: 1