Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

PC boot niet (zelfbouw)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recentelijk nieuwe hardware gekocht voor een pc. Nu heb ik alles in elkaar gezet maar start deze niet op.

Het gaat om de hardware uit de wensenlijst: http://tweakers.net/gallery/402945/#tab:wenslijst

Momenteel is het moederbord met de CPU aangesloten, met daarbij een NVidia GPU. Het geheugen heb ik al op meerdere manieren in de slots geprobeerd, maar momenteel helemaal niet erin.

Als ik de PC aan zet dan krijgt alles voeding, gaan de fans draaien en hoor ik de diverse onderdelen actief worden. Echter er komt geen beeld en er is geen BIOS POST met piepjes.

Ik heb al een keer de batterij van het moederbord eruit gehaald, maar dat maakte ook geen verschil.

In geen enkel geval geeft het systeem piepjes af als zijnde foutmeldingen in hardware, maar er verschijnt ook geen beeld.

Van beide geteste monitoren weet ik zeker dat ze werken.

Iemand enig idee?

• MarnixHobbelink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10 20:19
Lijkt erop dat je de schermen op de op de i/o van het moederbord hebt aangesloten en niet op die van de videokaart. Moederbord gaat namelijk wel aan, alleen wordt er geen beeld verstuurd. Aangezien jou processor geen igp heeft zou dat het kunnen zijn.

Kijk anders hier nog even naar: http://www.tomshardware.c...sting-boot-video-problems

[ Voor 19% gewijzigd door MarnixHobbelink op 07-02-2013 21:40 ]

Verwijderd

Piepjes duiden toch meestal op een probleem met de basis onderdelen ook is het van belang welke frequentie de piepjes worden gemaakt. Kijk in de handleiding naar de exacte codes die bij de piepjes horen. Als er zonder GPU nog steeds piepjes zijn moet het dus ergens in de combinatie cpu, mobo of ram zitten. Controleer dan pof de CPU goed zit en er voldoende pasta opzit en de cpu ventilator draait. Zoals je zei test met een enkele geheugen balkje en in meerdere poorten en test het met een ander setje met andere timings of merk etc. Als je dan nog geen werking krijgt > vervang moederbord! Zorg er natuurlijk ook ten alle tijden voor dat de 4pins CPU kabel is aangesloten! Of test eventueel nog een andere voeding

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2013 21:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aansluiten van de monitor op de GPU of het moederbord zelf maakt geen verschil. De GPU komt uit een andere pc waar de GPU wel gewoon beeld geeft.

Er zijn GEEN piepjes te horen. Ook niet een enkel piepje wat je normaliter hoort bij een correcte POST. De handleiding heeft ook verder totaal niets over de piepjes.

Zonder geheugen is er geen verschil.

De fan van de CPU draait, ook andere fans werken gewoon.

De enige drie onderdelen die nu aangesloten zijn: Mobo, CPU en PSU. Vervanger voor de CPU of mobo heb ik niet. Kan hooguit een andere PSU uit een andere PC proberen.

• MarnixHobbelink
nogmaals, loop deze hele lijst even door: http://www.tomshardware.c...sting-boot-video-problems ! En anders contact opnemen met de moederbord maker!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb niet gecheckt of het hier evt. kan spelen maar wordt de CPU misschien pas ondersteund vanaf een bepaalde BIOS versie? Mocht dat zo zijn is die zo jong dat die er evt. nog niet in zit af fabriek?

• MarnixHobbelink
Nee ik heb hetzelfde moederbord, en die ondersteunt IvyBridge af-fabriek!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, gewoon dommigheid aan mijn kant blijkbaar. Kwam bij het doorzoeken van alle losse onderdelen een mobo speaker tegen die los erbij zat. Als ik die eerder had gevonden dan had ik uiteindelijk het adhv de piepjes zo opgelost. :)

Ik had pas later gezien dat t mobo geen onboard GPU had, dat was nadat ik al het geheugen eruit gehaald had en daardoor geheugen + GPU niet erin gehad. Omdat ik geen speaker aangesloten had heb ik dus alle foutmeldingen gemist.

Dus.. probleem opgelost.
Pagina: 1