Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricky757
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-09 23:12
Hallo medetweakers,

Ik ben laatst bij een elektronica winkel geweest om wat informatie te vragen over videokaarten, ik was van plan de 7870 XT van Club 3D óf Sapphire te gaan halen, maar volgens hun gaan die kaarten maar max. twee jaar mee vanwege de (fabrieks)overclock.

Heeft iemand anders hier ervaring mee? ik zit namelijk niet op te wachten dat mijn kaart na 2 jaar er mee ophoud. :P

Ricky757

Nothing phone 3a - AMD RX 6900 XT - AMD Ryzen 7 5800X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ja, 2 jaar garantie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Ze hebben idd een hoger RMA percentage, en hoewel het voor de huidige generatie nog niet bewezen is, is het ergens wel logisch, ja. 2 jaar garantie is erg leuk als je dat krijgt, hoewel ze maar 1 jaar hoeven te bieden dat je het zonder mokken krijgt (de bewijslast verschuift, in principe heb je garantie voor de realistische levensduur, waarbij je na de garantieperiode van de winkelier is afgelopen zelf moet bewijzen dat het apparaat buiten eigen toedoen buiten gevestigde specificaties werkt). En dat is bij een OC-kaart lastig. Dus ja, er zit een zekere kern van waarheid in... en daarnaast: hoeveel gamers houden die kaarten erg lang?

Probeer een standaard-clock te regelen als je persé de garantie wilt.

Maar nogmaals; je hebt ook alle kans dat het ding gewoon 15 jaar lang werkt waarna je hem nog werkend bij het vuil zet omdat in de tijd van quantum-PC-cloud-thin-clients niks meer aan zo'n ouwe 7870 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricky757
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-09 23:12
Dus als ik de garantie zo graag wil, kan ik beter de 7950 pakken? Welk merk raden jullie me dan aan?

Nothing phone 3a - AMD RX 6900 XT - AMD Ryzen 7 5800X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Onzin natuurlijk.
Een verkoper geloven is sowiezo nooit handig, ik ben iig nog nooit een kundig verkoper tegen gekomen op PC hardware gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 22:52
Wat een onzin. Videokaarten gaan veel langer mee dan 2 jaar uitgezonderd productiefouten. Dat die videokaarten standaard overgeklokt zijn, maakt geen drol uit. De fabrikant belooft dat de videokaart op de verhoogde snelheden werkt. Vaak zijn het ook eens redelijk milde overclocks. Pas als je zelf gaat overklokken of de voltage verhoogt en je videokaart gaat kapot dan is het je eigen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

De 7870 XT zijn helemaal niet hoog geklokt...

Fabrieksklok is maar 925-975 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

unfor schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:51:
Onzin natuurlijk.
Een verkoper geloven is sowiezo nooit handig, ik ben iig nog nooit een kundig verkoper tegen gekomen op PC hardware gebied.
ik wel, maar dat was ook bij 1 van de beste pc zaak van Nederland http://www.leppink.nl/awards.html
(geen spam, meer een bewijs dat ze wel bestaan :P)
gelukkig is dat nog geen kilometer van mijn huis af :)

en garantie, ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt. over 2 jaar is het spul toch verouderd en wil je weer iets nieuws voor battlefield 4 of aankomende mods van crysis 3 om even te speculeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Fordox op 07-02-2013 20:16 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:09:
[...]
ik wel, maar dat was ook bij 1 van de beste pc zaak van Nederland http://www.leppink.nl/awards.html
(geen spam, meer een bewijs dat ze wel bestaan :P)
gelukkig is dat nog geen kilometer van mijn huis af :)
Haha Leppink was beste computerzaak van nederland in 2006 inderdaad. Ik heb de afgelopen jaren meermalen bij hun afgenomen en ik kan je verzekeren dat ze die titel NIET meer waard zijn. Ze zijn extreem duur en leveren niet de service die je verwacht van hun hoge prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:33
unfor schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:51:
Onzin natuurlijk.
Gewoon wat Unfor zegt.
Mijn stock 7870 (geen XT) kan morgen ook opeens kapot zijn.
Ik heb het ook nooit op die verkopers gehad... Laat ik je gelijk even erbij zeggen: Ga alleen iets kopen in zo'n winkel als je weet wat je moet hebben en enige kennis ervan hebt ;) Anders heb je google of als je er echt niet uit komt tweakers voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Mosin op 10-05-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
Waar die verkoper dat vandaan haalt weet ik niet. Maar laat ik voorzichtig zeggen dat ik het klinklare onzin vind.
Umbrah schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:36:
Ze hebben idd een hoger RMA percentage, en hoewel het voor de huidige generatie nog niet bewezen is, is het ergens wel logisch, ja. 2 jaar garantie is erg leuk als je dat krijgt, hoewel ze maar 1 jaar hoeven te bieden dat je het zonder mokken krijgt (de bewijslast verschuift, in principe heb je garantie voor de realistische levensduur, waarbij je na de garantieperiode van de winkelier is afgelopen zelf moet bewijzen dat het apparaat buiten eigen toedoen buiten gevestigde specificaties werkt). En dat is bij een OC-kaart lastig. Dus ja, er zit een zekere kern van waarheid in... en daarnaast: hoeveel gamers houden die kaarten erg lang?

Probeer een standaard-clock te regelen als je persé de garantie wilt.

Maar nogmaals; je hebt ook alle kans dat het ding gewoon 15 jaar lang werkt waarna je hem nog werkend bij het vuil zet omdat in de tijd van quantum-PC-cloud-thin-clients niks meer aan zo'n ouwe 7870 hebt.
Waar haal je die 1 jaar vandaan ?
Twee jaar garantie geld in de gehele EU, hiervan mag afgeweken worden indien dit in het voordeel is van de consument. NL is hiervan afgeweken en je kan eigenlijk zeggen dat we een minimale garantie periode hebben van twee jaar, zie de link en google maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Perkouw schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:55:
Waar die verkoper dat vandaan haalt weet ik niet. Maar laat ik voorzichtig zeggen dat ik het klinklare onzin vind.

[...]

Waar haal je die 1 jaar vandaan ?
Twee jaar garantie geld in de gehele EU, hiervan mag afgeweken worden indien dit in het voordeel is van de consument. NL is hiervan afgeweken en je kan eigenlijk zeggen dat we een minimale garantie periode hebben van twee jaar, zie de link en google maar eens.
Er was wel iets met de 1 jaar 2 jaar regeling maar volgens mij word die 1 jaar regeling opgeheven door het feit dat een product deugelijk moet zijn.
Pagina: 1