Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:30
Hallo allemaal,

Mijn oom en tante hebben twee Boston A25's gekocht. Zover ik weet hebben ze niet de ambities om surround te gaan draaien. Nu zou ik echt niet weten wat een bijpassende versterker/receiver is, aangezien ik nooit stereo draai of daar set-ups voor heb uitgezocht. Wat raden jullie aan voor rond de 200 euro? Hoef niet veel bijzonders te zijn, eventueel hdmi switch en airplay.

Groetjes

• jeltevm
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 16:16
Heb onlangs de onkyo tx-nr414 aangeschaft en deze bevalt prima, qua vermogen ook ruim voldoende om mijn vloerstaanders te bedienen. wat betreft aansluitmogelijkheden sluit deze mijn inziens voldoende aan op de wensen die je omschrijft. HDMI out voor naar de tv, paar hdmi ingangen voor randapparatuur, uitgangen voor surround opstelling. volgens mij geen airplay, maar wel netwerk- en spotify functionaliteit. aansluiten was ook een fluitje van een cent (ook voor mij als leek, alles staat aan de achterkant omschreven). Dit is slechts mijn ervaring, er zullen vast en zeker andere merken en modellen bestaan die voor jou een goede keus zijn.

(je topic hoort trouwens in het forum aankoopadvies)

[ Voor 4% gewijzigd door jeltevm op 07-02-2013 20:22 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Als je niet de ambitie hebt om surround te gaan draaien zou een stereoversterker de meest simpele oplossing zijn. Sowieso qua aansluiten en kwalitatief heb ik ik ze in dit segment toch wat hoger staan. Nadeel is alleen dat een stereoversterker met optische dan wel digitale coax-ingangen al relatief zeldzaam is, laat staan eentje met HDMI. Dat laatste is toch iets wat je meer ziet op surroundreceivers. Dus die kant moet je toch wel opkijken.

Verder bezit ik zelf ook een paar A25 en naar mijn ervaring moet de volumeknop toch wel redelijk ver open om de speakers echt goed los te laten komen. Het opgegeven rendement is al relatief laag ten opzichte van de meeste huidige speakers. Maar met slechts twee speakers aangesloten zal dat het probleem ook niet zijn. Maar 200 euro voor een nieuwe receiver is wat aan de lage kant, mag het tweedehands zijn?

En zoals gezegd verhuis ik het topic even richting CEA :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• BrcBas
Sorry voor het verkeerde forum! Was het topic al kwijt dus vandaar de late reactie. Het mag eventueel tweedehands zijn (zijn ze zelf geen fan van) maar als 200 euro niet toereikend is moet het maar. Wat zou je eventueel adviseren Fear? Ik ben zelf fan van Denon en Marantz..!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Willen ze ook een ingebouwde radio? Zo ja, dan gewoon voor een simpele Denon stereo receiver gaan. Ik zie een Denon DRA-500AE voor 279 bij correct staan iig :)
Dan heb je trouwens geen HDMI switching etc.

Zou je voor een 5.1 receiver gaan, dan heb je wel HDMI en ben je ook nog eens goedkoper uit. Denon AVR1513 staat er voor 199,- Mis je alleen nog de airplay.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:59
Sony STR DH130.

Ik denk dat de prijs/kwaliteit uitmuntend is voor de 165 euro die het kost!

• BrcBas
Zou de Denon AVR-1513 of 1713 genoeg power hebben?

Verwijderd

"Power" is voor dat soort speakertjes totaal niet interessant. Iedere reciever/versterker zal voldoen.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:59
ik snap niet dat je voor een audio-video receiver gaat.

Stereo opstelling, geen behoefte aan multichannel, hou het zo simpel mogelijk. AVR betekent weer extra knoppen voor surround modus, extra settings... gewoon niet doen!

Verwijderd

Daarentegen zijn hdmi in en uitgangen tegenwoordig toch wel erg makkelijk. Dan kom je al snel uit op iets als een reciever.
En met al die extra's hoef je niks te doen hoor. En nogmaals, met die speakers zal je het verschil in geluid tussen een reciever en een versterker niet snel horen.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Rond jouw budget: Pioneer VSX-527 of Yamaha RX-V473 receivers als je Airplay (en wat hdmi poorten) wilt.

Wil je een iets mooier gemaakt stereo apparaat zonder Airplay/hdmi, dan de Onkyo TX-8030 en de wat duurdere TX-8050. Bij die laatste heb je een netwerkaansluiting, dus kan je DLNA streamen en heb je internet radio. Voor de prijs erg netjes gemaakt en zien er goed uit (beter dan de goedkope receivers). Heeft bovendien ook nog wat optische/coaxiale ingangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 14-02-2013 18:33 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

107mb schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:01:
ik snap niet dat je voor een audio-video receiver gaat.

Stereo opstelling, geen behoefte aan multichannel, hou het zo simpel mogelijk. AVR betekent weer extra knoppen voor surround modus, extra settings... gewoon niet doen!
Voor een simpele stereo opstelling is een AVR ook wel een beetje overkill. Daarentegen heb je met een AVR ineens WEL digitale ingangen, coaxiaal / optisch en HDMI switching, en een redelijk goede DAC aan boord, voor een prijs die lager ligt als een stereo versterker :)
Intern zal het vermoedelijk zelfs veel gelijke onderdelen hebben, zeker qua versterking, dus wat dat betreft zitten er aan een AVR alleen maar voordelen. Meer voor minder, zeg maar. Dat het er op zit wil nog niet zeggen dat je het ook hoeft te gebruiken, maar als het er niet op zit kan dat simpelweg niet. Met een AVR hou je mogelijkheden te over :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1