Tweakers gaarne advies. Hoe breng ik de reikweidte van mijn wireless netwerken (van huiskamer naar 1e+ zolder ) voor onze studerende/gamende kids. Huis heeft dikke gewapende betonnen vloeren en kan/wil geen draden meer naar boven trekken.
Huidige situatie: UPC Thompson TWG 850_4U wireless router, beperkt bereik Netgear N600 WNDR3700 aangeschaft. Dit werkt iets beter maar nog steeds niet goed. Wat geklooid met Fritz Wifi ontvangers verlengd aan USB kabel richting trappenhuis maar nog niet goed. Netgear gewoon aan de Thompson gekoppeld heb dus 2 netwerkjes.
Via Youtube Netgear WIFI repeater gezien, maar lees hier dan 50% signaal verlies
Forum heeft ook topics waarbij een bestaande router wordt misbruikt als AP, en dan is er ook nog de mogelijkheid van Power Lines, Zender koppelen aan router, in stopcontact en ergens bijv. 1 etage ontvanger in stopcontact die dan wireless of door UTP kabel aan PC koppelen. Wat zou het beste werken?
Kan ik misschien ook nog wat met mijn oude WIFI FRITZ ADSL modem of WIFI Draytek Vigor Router?
Huidige situatie: UPC Thompson TWG 850_4U wireless router, beperkt bereik Netgear N600 WNDR3700 aangeschaft. Dit werkt iets beter maar nog steeds niet goed. Wat geklooid met Fritz Wifi ontvangers verlengd aan USB kabel richting trappenhuis maar nog niet goed. Netgear gewoon aan de Thompson gekoppeld heb dus 2 netwerkjes.
Via Youtube Netgear WIFI repeater gezien, maar lees hier dan 50% signaal verlies
Kan ik misschien ook nog wat met mijn oude WIFI FRITZ ADSL modem of WIFI Draytek Vigor Router?