Wireless netwerk reikweidte verbeteren (dikke beton vloeren)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385138

Topicstarter
Tweakers gaarne advies. Hoe breng ik de reikweidte van mijn wireless netwerken (van huiskamer naar 1e+ zolder ) voor onze studerende/gamende kids. Huis heeft dikke gewapende betonnen vloeren en kan/wil geen draden meer naar boven trekken.
Huidige situatie: UPC Thompson TWG 850_4U wireless router, beperkt bereik Netgear N600 WNDR3700 aangeschaft. Dit werkt iets beter maar nog steeds niet goed. Wat geklooid met Fritz Wifi ontvangers verlengd aan USB kabel richting trappenhuis maar nog niet goed. Netgear gewoon aan de Thompson gekoppeld heb dus 2 netwerkjes.
Via Youtube Netgear WIFI repeater gezien, maar lees hier dan 50% signaal verlies :( Forum heeft ook topics waarbij een bestaande router wordt misbruikt als AP, en dan is er ook nog de mogelijkheid van Power Lines, Zender koppelen aan router, in stopcontact en ergens bijv. 1 etage ontvanger in stopcontact die dan wireless of door UTP kabel aan PC koppelen. Wat zou het beste werken?
Kan ik misschien ook nog wat met mijn oude WIFI FRITZ ADSL modem of WIFI Draytek Vigor Router? _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Als Powerline goed werkt: powerline naar elke verieping en wireless router/AP per verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja had graag advies over iets wat gaat werken in mijn situatie, van een ervaringsdeskundige. Dit om tijd en miskopen te besparen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Kabels. Dat is het enige wat bedrijfszeker is. Maar dat wil je niet horen ;)

Het scheelt als je bijvoorbeeld een kabel naar de zolder kunt krijgen, en vanaf daar verder met wifi gaat.
Wifi is en blijft heel erg situatie afhankelijk, en is nu eenmaal minder makkelijk (of goedkoop) te schalen als een bekabeld netwerk.

Powerline/DLan kan een oplossing zijn, maar ook dat is niet 100% zeker.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 385138 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:50: Huis heeft dikke gewapende betonnen vloeren en kan/wil geen draden meer naar boven trekken.
Dat is dan pech, want dat is de enige manier.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:08
engenius routers kan je nog proberen. die dingen hebben 1 km bereik volgens hun website

[ Voor 4% gewijzigd door sanane op 08-02-2013 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Open veld.

En waarschijnlijk een hoger dan toegestaan zendvermogen. (wat slechts de helft van een oplossing zou kunnen zijn)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:05
Zet je Netgear N600 WNDR3700 op een andere regio dan NL.

Log in op de interface van de router -> Ga naar 'Wireless Settings' -> Ze de region daar op 'United States' of dergelijke en sla dit op. Reboot de router erna.

De router heeft een veel sterkere zender dan je nu merkt. Zet je hem op US dan mag hij van de firmware ineens veel meer power ernaartoe sturen, met beter bereik als resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Alleen zal de client (pc, laptop, tablet, gsm) daardoor geen sterkere zender hebben.

Het bereik is niet de enige variabele waar je mee te maken hebt.
Soms is het slimmer om je zendvermogen juist terug te schroeven en een tweede AP te plaatsen.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

sanane schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 02:13:
engenius routers kan je nog proberen. die dingen hebben 1 km bereik volgens hun website
Die gebruiken ten eerste een niet-toegestaan zendvermogen. En belangrijker: dat maakt allemaal geen donder uit als de andere kant (de client) niet óók een opgekrikt zendvermogen heeft. (Of de engenius een belachelijk gevoelige antenne.)

En dat alles is nog stééds geen garantie voor een goede verbinding. Alleen een kabel is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je geen nieuwe kabels wilt trekken (niet "kunnen" is onzin), geef aan wat dan wel momenteel naar boven loopt...

Als je coax (TV kabel) hebt kun je zeer acceptabel met MoCA werken en zo 170Mb/s naar boven krijgen, daar een AP aansluiten en goede WiFI-ontvangst hebben.

Zonder iets wat bedraad naar boven gaat ga je bij beton gewoon geen goed ontvangst hebben, punt. Bereik is je probleem niet, demping door muren is je probleem. Bedenk dat uitgezonden vermogen in drie dimensies werkt, dus dat een verdubbeling in vermogen slechts 1dB ontvangste verhoogt. Wat je moet doen is minder demping hebben, een muur dempt al gauw tientallen dB.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:08
CyBeR schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 03:14:
[...]

Die gebruiken ten eerste een niet-toegestaan zendvermogen. En belangrijker: dat maakt allemaal geen donder uit als de andere kant (de client) niet óók een opgekrikt zendvermogen heeft. (Of de engenius een belachelijk gevoelige antenne.)

En dat alles is nog stééds geen garantie voor een goede verbinding. Alleen een kabel is dat.
2 engenius routers met elkaar verbinden door middel van wds kan wel werken denk ik. maar het blijft wireless. het liefst voor een stabiele verbinding gebruik je kabel.

je moet eens weten hoeveel engenius routers wij hebben ingebouwd bij klanten.(meestal hotels) met maximale zendvermogen . meeste hotels in amsterdam centrum gebruiken engenius :P en ze willen het zelf. :9

[ Voor 5% gewijzigd door sanane op 08-02-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
sanane schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:46:
[...]
je moet eens weten hoeveel engenius routers wij hebben ingebouwd bij klanten.(meestal hotels) met maximale zendvermogen . meeste hotels in amsterdam centrum gebruiken engenius :P en ze willen het zelf. :9
Lekker dat jullie dat zo dan opleveren.
Kan de opdrachtgever zich als je niet oppast nog achter verschuilen.
En hebben jullie het gedaan.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heren hartelijk dank voor jullie reacties. :)
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik dan toch ...maar met een draad in een alreeds gevulde buis (UPC) moet gaan frutten :( en daarna die door 2 slaapkamers naar mijn hal trekken. Daar de Netgear plaatsen zodat zijn signaal op 1e + zolder opgepikt kan worden.
Ik ga maar eens kijken hoeveel ruimte er nog is in de buis en met groene zeep en de trekveer in de weer en ook nog naar de (bouwmarkt) om kabel en tang aan te schaffen.
Mee eens dat kabel altijd de voorkeur verdiend maar naief gedacht dat met de huidige techniek mij dit klusje bespaard kon blijven middels een niet te grote investering. (AP/powerline oid maar dat werkt dus ook niet!)
Ik hou jullie op de hoogt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pffffff ik weet nu weer waarom ik dacht dit nooit meer! Trekveer naast upc kabel lukt echt niet! Electradraad nu 50cm maar nu vast :-( Zou ik de upc kabel eruit moeten halen en opnieuw moeten beginnen met de trekveer naar beneden en daar de utp+upc aan? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 22:10

painkill

Pain(k)(ill)

Dus, dan kies je toch voor gemak en ga je voor zoiets:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Lbbyi1763hg]

Ps. Is wel duur, maar soms is het de enige oplossing.
ps2. Een trekveer gaat inderdaad niet graag naast een coax kabel, het beste en snelste is om de coax er helemaal uit te trekken met aan het uiteinde de trekveer zodat die er gelijk in zit. Kun je desnoods aan de trekveer ook nog wat drukken om hem er makkelijker door te krijgen.

[ Voor 60% gewijzigd door painkill op 08-02-2013 22:20 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 385138 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:12:
Pffffff ik weet nu weer waarom ik dacht dit nooit meer! Trekveer naast upc kabel lukt echt niet! Electradraad nu 50cm maar nu vast :-( Zou ik de upc kabel eruit moeten halen en opnieuw moeten beginnen met de trekveer naar beneden en daar de utp+upc aan? :'(
Typisch gezien is een extra kabel door een buis trekken erg lastig ja. De bestaande kabel gebruiken om tegelijkertijd twee nieuwe te trekken gaat over 't algemeen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 385138 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:33:
Heren hartelijk dank voor jullie reacties. :)
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik dan toch ...maar met een draad in een alreeds gevulde buis (UPC) moet gaan frutten :(
Eh, mijn reactie niet gelezen :?
dion_b schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:57:
Als je coax (TV kabel) hebt kun je zeer acceptabel met MoCA werken en zo 170Mb/s naar boven krijgen, daar een AP aansluiten en goede WiFI-ontvangst hebben.
Zie ook reactie van painkill, dat is zo'n MoCA-setje.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zijn die setjes ook te gebruiken tegelijkertijd met een tv-signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 22:10

painkill

Pain(k)(ill)

Jazeker, daar zijn ze voor gemaakt.. Enige nadeel is eigenlijk de prijs.
Eigenlijk alleen interessant als een UTP kabel leggen ECHT geen optie is, of meer dan 2 uur gaat duren.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CyBeR schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:13:
Zijn die setjes ook te gebruiken tegelijkertijd met een tv-signaal?
Check specs. TV is 130-860MHz, MoCA is 800-1500MHz, waarbij het in praktijk altijd boven de 1GHz gaat zitten. Dat is zelfde bandbreedte waar satelliet zit, maar MoCA heeft intelligentie ingebakken om geen gebruikte kanalen te benutten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 23:50
Opties:
- Powerline. Boven een wifi AP neerzetten. Voordeel: Geen extra kabels trekken. Nadeel: Performance is niet gegarandeerd (doch waarschijnlijk best goed). Aandachtspunten: Zet de PL-ers als het kan op dezelfde groep en heb je dimmers in huis?
- Sterker access point. Matige optie, is al uitgelegd. De clients gaan niet sterker zenden.
- Repeater. Matige optie. Repeater en Wifi-router zenden op hetzelfde kanaal en zitten elkaar in de weg.
- Router 1 verdieping naar boven. Dan heb je redelijke ontvangst in de woonkamer én op zolder. Kan dat?
- Meer digitaal. Ik lees dat je een UPC kabel naar boven hebt lopen. Misschien kun je die vervangen door een ethernetkabel en je TV boven voorzien van een digitale ontvanger, of een mediaplayer die dus via de nieuwe ethernetkabel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kabel trekken gelukt! :) Vergeten KPN buis in kledingkast!
Geen makkie en zeker meer dan 2 uur bezig geweest. Overpoging 1 incl purschuim reparatie hebben we het niet eens. Afijn 20m Kabel cat6+tang+RJ45steckers bij Hornbach. Youtube gecheckt hoe rj45 bevestigen en aldus gedaan. Netgear los van upc thompson router en boven aangesloten. Nu mijn nieuwe probleem! Alleen lokaal toegang geen internet? Aansluiting Netgear voor internet heeft speciale stekker ingang. Netgear werkt met kleuren, compleet gele bijgeleverde kabel van 1,5m voor internet. Daar past die hornbach rj45 niet echt lekker in ? De ethernet aansluitingen allen uitgeprobeerd maar geen ledje.:-( :-( 4 nieuwe rj45 geprobeerd, aan BEIDE zijden, oranjewit,oranje,blauwwit,blauw,groenwit,groen,bruinwit,bruin. Het is best wel een prutswerkje maar vlgs mij is alles goed aangesloten maar GEEN ledje! Internet gecheckt maar kan nixs vinden. Zou er een ander stekkertje op moeten? Kabel is cat6 en stekker RJ45 is cat5. Lijkt mij van niet maar aansluiting in internet uitgang is zonder klik, ethernet is beter. Vervolgens alles los en maar weer in oude opstelling beneden gezet, netgear boven op upc thompson gezet en gekoppeld middels gele netgear draad en netgear loop weer als een zonnetje. Heren wat doe ik fout of zie ik over het hoofd? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

1.Oranje/wit
2.Oranje
3.Groen/wit
4.Blauw
5.Blauw/wit
6.Groen
7.Bruin/wit
8.Bruin

Dat is je volgorde

Daarom heb je wss geen link. Je twist zit nu verkeerd.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Blauw en groen kloppen niet helemaal, moet zijn:
oranjewit, oranje, groenwit, blauw, blauwwit, groen, bruinwit, bruin

ah, whizcatt was me net voor =)

[ Voor 12% gewijzigd door Norman op 10-02-2013 12:18 ]

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hartelijk dank Netgear netwerk is in de lucht:-)
Nu nog even testen hoe beste resultaat behaald wordt.
Testje met Samsung Tab in gedaan in huiskamer tov upc Thompson router (4meter)
UPC Thompson koppellingsselheid 54MKBS! signaalsterkte uitstekend 8636kbps down, 1666up.
Netgear koppellingsnelheid. signaalsterkte goed 58MKBS 14865kbps down, 1651up. UPC abo van 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Upc 18636kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:) Op zolder gesloten de deur verbinding met netgear 1e, 4566kbps down, upload 1666. Maw valt prima huiswerk mee te maken en FB etc. Download 4.5mb loopt terug wat mij logisch lijkt echter de upload is overal gelijk? Nu misschien de netgear nog iets tunen.. Nog suggesties of is het klaar zo:-) :)F _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Suggestie:

Verdiep je eens in grootheden en eenheden. Tip daarbij: hoofdletters zijn belangrijk :o

Volgens mij probeer je te zeggen dat je op zolder 4.5Mb/s haalt in de download - maar dat is niet wat je schrijft. Ben iig niet onder de indruk als je een 25Mb/s verbinding hebt.

Verder ook niet gek dat je upload constant is. WiFi-bandbreedte is een bottleneck, niet een of andere versnellingsbak. Je haalt zo snel als de traagste schakel in de verbinding. Als dat WiFi is (blijkbaar 4.5Mb/s), dan is dat je max. Is de traagste schakel de upload van je verbinding (1.5Mb/s max) dan is dat de max.

Oh, en "MKB" is midden- en kleinbedrijf. Heeft niets met netwerksnelheden te maken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Topic kan gesloten worden :) Nogmaals aantal testen uitgevoerd met speedtest. 22.5en zelfs 23.5 en dat op zolder:-) Denk dat tests resultaten ook afhankelijk zijn van aantal gebruikers die tegelijkertijd op internet downloaden. Was de enige gebruiker van mijn internet verbinding op dat moment. Alle tests waren wireless en mijn upc abo is 25mb, dan vind ik de resultaten prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*O* Hartelijk dank allen *O*
Pagina: 1