Asus GPU Tweak + OSD stats

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoannisO
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-07 12:20
Ik heb een Asus GTX 670 DCII Top en ik gebruik Asus GPU Tweak. Ik wil graag mijn GPU (en als het kan ook CPU) stats op mijn scherm hebben zoals bij RivaTuner.
Is het mogelijk om een RivaTuner based GPU tweaking tool te installeren/gebruiken zonder dat hij Asus GPU Tweak overschrijft?

Zo ja, hoe?
Zo nee, is er een andere oplossing om deze informatie op mijn scherm te printen? Want ik moet persé GPU Tweak gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al begrijp ik niet wat je bedoeld met deze zin:
Is het mogelijk om een RivaTuner based GPU tweaking tool te installeren/gebruiken zonder dat hij Asus GPU Tweak overschrijft?
Misschien heb je wat aan Evga precision ( http://www.evga.com/precision/ ) of Aida64 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je kunt gewoon een ander programma zoals MSI Afterburner of zoals genoemd Evga Precision ernaast instaleren en apart draaien. Deze zal dezelfde informatie uit de kaart inlezen. Zelf gebruik ik Afterburner op mijn 6870 van Asus omdat de tool van Asus constant crashte.

Waarom werken andere tools niet op je kaart dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

ik gebruik afterburner continu voor de on screen display, ideaal ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoannisO
Sorry voor de late reactie (ik had een soort van bespreking in de buurt). Maar wat ik bedoel is; Kan ik een RivaTuner-based tool (zoals Precision X of AfterBurner) gebruiken voor de On Screen Display zonder dat hij de settings van GPU Tweak (van Asus) overschrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

nee het schrijft niet over dus het werkt. afterburner neemt eerst de settings over waat de gpu al op staat en geeft het daarna netjes weer.

waarom gebruik je niet voor overclocken afterburner? werkt net zo goed/beter en is een stuk volwassener ;) en daarnaast is het niet heel erg slim om 2 overclock programma's open te hebben staan. kan wel eens conflicten geven, maar is niet schadelijk. je krijgt alleen windows errors.

[ Voor 33% gewijzigd door Fordox op 07-02-2013 21:18 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoannisO
Omdat RivaTuner niet snapt dat mijn Asus videokaart een GPU Boost heeft ingebouwd. Mijn GPU en RivaTuner krijgen ruzie zodra RivaTuner hem probeert bij te stellen wat leid tot dat de settings van mijn videokaart (GPU, vRAM en voltage) die gaat flippen (letterlijk) tussen de 2 settings. Terwijl Asus' GPU Tweak het "vreemd" genoeg wel doet.

Ik neem aan dat dit een gemeen truukje van Asus is, of "slechte" support vanuit AfterBurner en Precision.
Ik zou dit ook helemaal niet erg vinden als Asus een fatsoenlijke OSD en Fan Curve had (die laatste is zelfs non-existent.)

EDIT:
Even ter info; Ik gebruikte eerst Precision X totdat ik erachter kwam (dankzij de OSD) dat hij elke vorm van overclocking niet goed pakte.

[ Voor 11% gewijzigd door JoannisO op 07-02-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Je hebt het nu steeds over rivatuner, is dit een typefout of gebruik je het echt? Rivatuner wordt niet meer geupdate en is dus al een paar jaar oud, de maker van rivatuner maakt tegenwoordig afterburner.

Ik snap niet helemaal waar je probleem is... Je wilt een OSD gebruiken om clocks uit te lezen, tevens heb je het daarnaast over bijstellen van de clcoks door het programma wat die OSD geeft..

stel gpu tweak in en open Afterburner en zet de OSD aan, of stel alles in Afterburner in en zet de OSD aan. De halve wereld doet het op die manier, dus waarom zou het bij jou niet werken?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoannisO
Ik heb het daarmee over RivaTuner based tweakers. Want voor zover ik heb gelezen zijn beide Precision X en Afterburner daarop gebaseert wat valt terug te zien in de interface en features.

Maar ik vroeg mij dus af (aangezien ik vanavond niet echt veel tijd heb om alles uit te proberen) of zoals jij nu net volgens mij bevestigd het werkt om alleen OSD van bijvoorbeeld Precision te laten draaien terwijl GPU Tweak de clock handled.

Als dit was wat je bedoelde; bedankt voor het antwoord en sorry voor de onduidelijkheden die ik hier keer voor keer opwek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Zo schep je in ieder geval wat duidelijkheid ;)

Als jij eerst in gpu tweak de overklok instelt en toepast en vervolgens gpu tweak afsluit, dan zal als je afterburner opstart hij de clocks detecteren die gpu tweak heeft ingesteld en hier niets aan veranderen.

Ga je nu in afterburner de overklok veranderen dan overruled dat de settings van gpu tweak ja.

Maar goed, dat hoef je niet te doen, het gaat je immers enkel om de OSD

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoannisO
Bedankt! Dan ga ik daarmee aan de slag.
Pagina: 1