Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500985

Topicstarter
Beste,

Ik heb zo pas 2 extra monitors gekocht zodat ik een triple screen setup kan hebben. Dit wil dus zeggen dat 2 schermen dezelfde zijn en een scherm anders. Het ene scherm is VGA terwijl de andere twee DVI-D zijn. Mijn videocard (AMD) ondersteund DVI en MD. Voor het ene scherm heb ik een adapter van VGA naar DVI wat voorheen perfect werkte. Voor de andere schermen heb ik een kabel met beide uiteinden DVI en de andere kabel vastgemaakt aan een adapter van MD naar DVI. Wanneer ik mijn pc opstartte, werkte beide monitors (de nieuwe) perfect. Spijtig genoeg werkte mijn derde (oudere) scherm niet. Wanneer ik dan naar schermresolutie ging, had mijn pc signaal van 3 monitors. Hij zei zelfs dat het beeldscherm uitbreidde tot dit VGA scherm. Toch krijgt het scherm zelf GEEN signaal en blijft het zwart.

Kan iemand mij enig antwoord/hulp bieden?

Dank bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:39

Hoite

Goed verhaal

Welke videokaart zit er precies in?
De meeste videokaarten ondersteunen namelijk maximaal 2 monitoren, ook al hebben ze bijvoorbeeld 3 of 4 poorten.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AMD Radeon HD 7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Welk merk?

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alle 3 LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
VGA naar DVI is altijd dubieus, meestal gebruik je dingen backwards om van een DVI connector de VGA signalen af te pakken.
Ik denk niet dat een monitor op zijn DVI poort VGA verwacht signalen of iets mee doet. Heeft de monitor zelf een VGA poort? Anders zou je die gebruiken.

Echter is voor zo'n setup VGA wel beetje sonde.. Ik denk dat je beter 2x een MD -> DVI adapter kan gebruiken, of eventueel andere DVI poorten als je die nog hebt.

Ook oppassen met HDMI (wat feitelijk DVI+audio is), sommige AMD kaarten bieden HDMI en DVI outputs aan maar kunnen gemultiplexed worden. Ofwel, of display op HDMI, of op DVI, maar niet tegelijk.

Ik heb zel 3 monitoren draaiend (gehad, tijdelijk), op een HD7850 met 1 DVI, 1 MD -> DVI en 1 MD -> DisplayPort. Dat werkte prima met Eyefinity e.d.

[ Voor 14% gewijzigd door Hans1990 op 07-02-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik dacht ook al dat VGA een probleem ging geven. Het zit zo: Mijn videokaart heeft 2 DVI uitgangen (de HDMI uitgang al meegerekend) en dan nog 2 MD. Dus waarschijnlijk gaat de enige oplossing een derde scherm kopen zijn. :'( zeer spijtig voor mijn portefeuille :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Heeft je LG monitor(en) geen DVI poort? Als je LG monitoren gewoon DVI heeft, kan je een 2de MD->DVI er aan koppelen lijkt me.

Je HD7970 heeft bovendien een DVI-D poort, voor Dual-Link. Je sluit het nu aan in de hoop op een DVI-A poort , die VGA signalen meelevert, maar dat heb je eenmaal niet.

Desnoods kan je MP -> VGA overwegen, maar zoals ik al zei ben ik niet zo'n fan van VGA op zo'n monster setup :p

Maar welk exact model videokaart heb je precies? Al deze specs die ik op noem zijn voor de reference design van AMD. Mogelijke verwanten kunnen weer andere featureset bieden.

[ Voor 54% gewijzigd door Hans1990 op 07-02-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat ik maar een derde scherm bijkoop + MD-> VGI adapter :p
Dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:07

RyuuPro

That Damn Fly

Heb je wel een actieve adapter en Eyefinity aangezet in CCC?

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yup
Pagina: 1