Toon posts:

black screen of death bij alt-tabben

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

weet niet of ik bij het goede deel van het forum zit aangezien ik zelf geen idee heb welk onderdeel in mijn pc dit probleem veroorzaakt maar verschillende games geven mij een zwart scherm bij alt-tabben waarna mijn pc op helemaal niks meer reageerd (zoals ctrl-alt-del). het enige wat ik nog kan doen is op de reset knop drukken en de pc opnieuw op te laten starten.

specs:
i5 2500k @3.3ghz (nooit geOC't dus daar kan het vrijwel niet aan liggen)
msi z77 g43 moederbord
8gb 1600 ram
asus radeon HD 6870 (ook nog steeds op de stock snelheid)

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:54

ResuCigam

BOFH

Het eerste dat mij te binnen schiet: update je video drivers eens.

We do what we must because we can.

Verwijderd

Veel spellen hebben moeite met alt-tab. Meestal is dat gee screen of death maar gewoon een spel dat je scherm volkalkt met niets terwjil windows daarachter braaf Task Manager tekent, waar jij er geen bal aan hebt. Als je twee schermen hebt is dat deaal want dan schuif je je muis naar je andere scherm en open je daar task manager, kill je het spel (met name Skyrim, BF3 en Supcom:FA zijn hier vaak debet aan) en kun je je spel herstarten.

niet alt-tabben uit spellen is goedkoper dan een tweede scherm, natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2013 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat dacht ik eerst ook maar het vreemde is dat de uitknop niks doet terwijl dat wel zal moeten (geprobeerd met skyrim voordat ik alt-tabte waarbij dat spel meteen gekilled werdt en windows afgesloten zodra de uitknop ingedrukt werdt). kan natuurlijk zo zijn dat het spel vast loopt en dat windows bij het afsluiten gaat zitten wachten tot het reageerd maar dit probleem doet zich soms ook voor bij het starten (saints row 2) en aflsuiten (borderlands 2) van spellen.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik zeg, drivers.

Verder geen problemen met je kaart, zoals artifacts enzo?

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Verwijderd

Topicstarter
drivers updaten helpt ook niet.
ook zijn er geen andere problemen.
Pagina: 1