Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw muis

Pagina: 1
Acties:

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:06
Mede Tweakers, na meer dan 8 jaar trouwe dienst begint mijn Logitech MX1000 helaas kuren te vertonen. Knoppen die blijven hangen/plakken en slijtage overal.

Tijd voor iets nieuws dus. Alleen wordt het niet echt makkelijk gemaakt met bijna 400 muizen.
Het grootste probleem waar ik tegen aanloop is een manier van opladen. Ik zoek een muis die ik bijvoorbeeld net als de MX1000 aan het eind van de dag in een docking station zet.
Helaas is hier geen filter voor in de prizewatch.
Een (usb)kabeltje aan de muis om hem op te laden is geen probleem. Het draadloos zijn is voor het werken op de pc met mijn tv als beeldscherm. Bijvoorbeeld lekker lui vanuit me bed.

Verder spel ik graag MMO's maar ook shooters. Dat zou met gewoon met draad kunnen.
Meerdere extra knoppen is een pre, maar zoveel als een Razer Naga hoeft ook weer niet, daar heb ik mijn G19 al voor.
Budget rond de €100,--

p.s. voor de begravenis: geen bezoek, geen bloemen. we hebben het liefste geld 8)

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
Ik heb zelf onlangs een pricewatch: Logitech Performance Mouse MX gekocht, wat ik een heel erg fijne muis vind. Ligt bij mij erg goed in de hand, glijd erg soepel en de overall feel is gewoon goed.

Voor mij is het enige probleem wat het ding heeft is de gebruiksduur op 1 acculading, wat met 2 weken toch wel erg teleurstellend is t.o. mijn oude Logitech MX600 muis welke makkelijk 3 maanden op een volle lading werkte. Ben ik erg druk geweest met gamen dan is het maximaal een week op een lading.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 20:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Bovengenoemde muis heb ik ook in mijn werksituatie en kan ik je ook zeker aanraden. Iedere werkdag 8 uur in gebruik, wordt de halve tijd niet eens uitgeschakeld in de avond/weekenden en ik trek met één acculading toch makkelijk anderhalve maand (met de originele oplaadbare batterij). Het lijkt me dan toch iets niet helemaal in orde met die van jou, MicGlou :)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
Ik heb er heel wat 'onderzoek' naar gedaan maar het blijkt van muis tot muis te verschillen, blijkbaar gebruikt Logitech diverse merken batterijen voor deze muis waardoor de accuduur nogal kan verschillen. Ik heb blijkbaar de pech dat het een GP ReCyKo batterij betreft en die blijken het minder lang te doen, als je een batterij hebt met 2200mAh zou de duur al een stuk beter zijn dan de 2000mAh batterij die ik geleverd heb gekregen. Overigens blijkt de 'verkeerde batterij' een wijd verspreid probleem te zijn gezien het forum van Logitech waar steen en been wordt geklaagd over de accuduur... plus dat er blijkbaar ook nog uitvoeringen zijn met een verkeerd gekalibreerde accu indicator. Het is dus blijkbaar een geval van pech hebben...

Maar dus buiten deze accu problemen vind ik het de fijnste muis voor het geld, beste muis die ik ooit heb gebruikt. Gezien de TS naar een model op zoek is welke dagelijks in een docking-station geplaatst zou mogen worden lijkt het opladen niet zo'n issue te zijn... ik heb er mee leren leven omdat de rest zo fijn werkt :)

PS... wat wel helpt maar dat zou je dan iedere keer met opladen moeten doen is de batterij eerst volledig opladen, dan vervolgens verwijderen en ff wachten totdat de indicator begint te knipperen (batterij error) en dan de batterij weer terug plaatsen. Mijn multimeter geeft aan dat er dan nog een kleine 10% bij wordt getanked... Maar dat is uiteraard wel telkens goochelen bij een lege batterij.

[ Voor 33% gewijzigd door MicGlou op 08-02-2013 15:14 ]