Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgenz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
Goedemiddag medetweakers , ik heb advies nodig.

Ik sta op het punt om mijn nieuwe videokaart te installeren in mijn kast. Maar na 2x kortsluiting met mijn videokaart en de kast wil ik verder weten hoe dit wordt veroorzaakt. Ik heb veel gezocht hier op de forums en ook op internet , veel rijker kwa informatie werd ik niet.

Ook zou de kast niet te klein kunnen zijn , het maximale formaat is 400mm die in de kast past terwijl de videokaart 'slechts' 280mm is. Ook is mijn stopcontact geaard. Ook heb ik gisteren alle onderdelen uit mijn kast gehaald en getest met de nieuwe videokaart. Dit werkt perfect. Nu heb ik alles in mijn kast behalve mijn videokaart. Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-03 18:44

Ultrapc

Anyone steak?

Heb je in je kast geen onnodige spacers? Deze willen ook wel eens kortsluiting veroorzaken (bij het er induwen van de videokaart misschien?)

Succes!
Feest! Mijn 100e post, oftewel de 100e keer dat ik Succes! zeg, lol

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
Je kunt even voor de zekerheid met een busje perslucht door je PCI sloten gaan, dan weet je zeker dat daar geen troep in zit (stofjes enzo). Uitsluiten kan je dan een beetje van tevoren doen.

- schoonmaakbeurtje dus
- spacers moederbord checken
- andere mogelijke metaal-op-metaal aansluitingen controleren in de kast
- power down; dus stroomkabel uit de kast halen, en even de power knop ingedrukt houden zodat elk stroompje uit het systeem is
- jezelf aarden bij het stopcontact of een radiatorbuis oid

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgenz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
Vayra schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:33:
Je kunt even voor de zekerheid met een busje perslucht door je PCI sloten gaan, dan weet je zeker dat daar geen troep in zit (stofjes enzo). Uitsluiten kan je dan een beetje van tevoren doen.

- schoonmaakbeurtje dus
- spacers moederbord checken
- andere mogelijke metaal-op-metaal aansluitingen controleren in de kast
- power down; dus stroomkabel uit de kast halen, en even de power knop ingedrukt houden zodat elk stroompje uit het systeem is
- jezelf aarden bij het stopcontact of een radiatorbuis oid
Ik ga deze lijst even na zodra ik hem ga installeren , erg bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 15:07
Ik vermoed ook de spacers van het moederbord. Anders toch ergens contact tussen videokaart en behuizing (of andere geleidende delen).

Schoonmaaktbeurtje van het slot is zo goed als onzin (buiten de kast werkt de combinatie wel) en kan misschien zelfs kwaad doen als je niet oppast.

Is de "bodemplaat" van de kast waar je je mobo op gaat schroeven wel helemaal glad en schoon?
Heb je bij elke schroef van het moederbord een spacer tussen moederbord en kast gedaan?

[ Voor 10% gewijzigd door S0epkip op 08-02-2013 15:31 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Ondertussen gelukt?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Wat je ook kan gebruiken om te voorkomen wat je al eerder hebt gehad is een anti-statisch polsbandje gebruiken bij installeren van hardware.
Deze dus (Azerty)

Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/product/1/4/6/146487/img/1/G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24

Cheezus

Luiaard

Want dat helpt tegen kortsluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Werkt de kaart nu al?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Cheezus schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:58:
Want dat helpt tegen kortsluiting?
Voorkoming van. Het zorgt ervoor dat jij niet statisch geladen bent. Anders kan je ook van die witte handschoenen aantrekken. (Ook van die anti-statische dingen :9)
Pagina: 1