[Vista] ' en " komen dubbel tevoorschijn.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb hier al een tijdje wat gezeik met een Vistasysteem. Iedere keer als ik de ',",` of ~ intik, komen er gelijk 2 op het scherm. En dat is reteirritant op het moment dat je 't systeem gebruikt om te scripten.

Helaas kan ik 't probleem nergens vinden. De keyboardinstellingen zijn standaard NL - VS internationaal, die uiteraard ook als enige taal/layout geïnstalleerd en die veranderen helpt helaas niet. En daar ligt ook gelijk het probleem als je wilt gaan zoeken op dit probleem. Hele volksstammen die hierover lopen te klagen hebben namelijk een ander probleem, namelijk dat als je 1 keer op ' drukt het ding niet verschijnt, en als je er nog eens op drukt dat hij er dan 2 keer staat. Maar dat is uiteraard zoals het behoort te werken. En dat heeft het ook altijd gedaan. Tot op een willekeurig moment het ding versprong. Dit is me eerder gebeurd, maar dat systeem heeft toen gewoon een reinstall gekregen, iets dat ik met dit systeem nu even niet wil doen, want ondanks dat de installatie al weer een tijdje draait, werkt het verder nog steeds meer dan prima.

Heeft iemand een idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden en wat ik er aan kan doen. Een herstelpunt helpt niet (ten eerste zijn die amper gemaakt op dit systeem en is het al te lang geleden om daar naar toe te restoren). Een reinstall wil ik liever niet op dit moment (zeker omdat me dit toch prima op te lossen lijkt).

Overal wordt gehamerd op de keyboardlayout, maar NL-VSint is nu eenmaal wat het moet zijn. Een hardwareprobleem is het niet, of ik nu gebruik maak van het standaard logitech USBramplankje wat eraan hangt (logitech deluxe 250), of een ander keyboardje (bijv een K400), deze issue blijft voorkomen en ik word er eigenlijk een beetje gek van.

OS dat ik erop draai is Win Vista Business 64bit (engels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

Eventueel ctrl-shift of alt-shift proberen. Grote kans dat er toch een instelling verandert is. Dit heb ik zelf meerdere malen gehad.

Hmm, nevermind. Blijkbaar toch alleen actief als je meerdere toetsenborden hebt geïnstalleerd.

[ Voor 28% gewijzigd door The Executer op 07-02-2013 15:37 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Dat helpt iig niet. Maar wat zou CTRL-SHIFT of ATL-SHIFT eigenlijk moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
TERW_DAN schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:36:
Dat helpt iig niet. Maar wat zou CTRL-SHIFT of ATL-SHIFT eigenlijk moeten doen?
Verandert toetsenbord (met ctlr) en taal (met alt), als die al zijn verwijderd maakt dat inderdaad geen verschil.

Je probleem zou ik echter geen antwoord op weten.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Alle andere talen en dergelijke heb ik eruit gemikt. Het is alleen maar irritant als je omschakelt en tenzij je per se een andere layout nodig hebt is het ook flink overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:25

Qon

Ik heb zoiets als dit ook een keer gehad, lang geleden... Volgens mij bij mijn oude vista laptop. Bij mij was het zo dat wanneer ik ' of " intypte er niks gebeurde (zoals het hoort) maar als ik vervolgens bijvoorbeeld de spatie, of een andere toets, indrukte er '' of "" tevoorschijn kwam.

Ik weet niet zeker meer hoe ik dit opgelost heb. Dus verwacht ook geen kant en klare oplossing, maar....

Volgens mij was het bij mij een IRC of andere chatclient (messenger ofzo) die toen elke keer dubbele aanhalingstekens neerzette (of in ieder geval, overal zat te vervelen). Ik kan nog eens goed nadenken welk programma het was, als je denkt dat het nut heeft. Ik hoor het wel.

Ik weet het weer... Bij mij kwam het door het installeren van een spel (maplestory), ik heb dit destijds opgelost door op de "F9" toets te klikken of Shift + F9 ofzo. Anders moet je dat even proberen?

[ Voor 16% gewijzigd door Qon op 07-02-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heb ook ooit zoiets gehad onder Vista, en de lay-out wijzigen van USint naar 'gewone' US heeft het toen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
zacht schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:07:
Heb ook ooit zoiets gehad onder Vista, en de lay-out wijzigen van USint naar 'gewone' US heeft het toen opgelost.
Het is dan ook niet echt een fout. USint is simpelweg zodat we ook é, è, ë en dat soort letters kunnen typen. Dus als jij een single quote tikt, wacht hij: doe je spatie, wordt het een single quote, doe je "e", dan wordt het é.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-07 19:35
zacht schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:07:
Dit zou ik ook geprobeerd hebben inderdaad: je "enige" instelling veranderen naar US, (of watdanook), kijken of je dan nog steeds het probleem hebt, en dan weer terug naar US-international, in de hoop dat het opeens is opgelost.

Als dat allemaal niet werkt; heb je dit al geprobeerd? http://windows.microsoft....leshoot-keyboard-problems Soms, heel soms, werkt de microsoft support wel eens... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Andere layout kiezen en terugswitchen had ik al geprobeerd, dat leverde helaas niets op. Verder niets kunnen vinden dat me hier ook maar iets mee verder helpt (komt steeds weer neer op de layout, maar dat is 'm niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Gokje: virus.
Heb dat ook gehad een keer. Scannen met mbam / super antispyware heeft het probleem opgelost.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-06 21:22
Quad schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:03:
Heb dat ook gehad een keer. Scannen met mbam / super antispyware heeft het probleem opgelost.
Ik kan dit bevestigen .... Hopeloos irritant, maar ff scannen met mbab en/of S&D lost het op...

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 19:52
Inderdaad, ik heb dit ook een aantal keer gezien bij klanten. Het gaat vaak om slecht gecode keyloggers welke flippen op de US international keyboard layout (en dat is maar goed ook, anders kom je er te laat achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gewoon voor de volledigheid, maar werkt het wel goed als je een andere instelling gebruikt. Ik gebruik altijd English (United States) - US. Dus niets international. Dan zou die als het goed is, het teken moeten zetten van de eerste keer.

Ik vind persoonlijk dat Nl - VS echt irritant om te scripten en proggen, zeker als je backticks nodig hebt in SQL-queries. Of de double quotes rond strings en single quotes rond characters... zo irritant!

Dit heeft toevallig niets met de gevoeligheid van je keyboard te maken, of met de instelling van stickykeys of zo?

Gebruik je de drivers/setpoint van logitech? Heb je die al een opnieuw geïnstalleerd?

[ Voor 18% gewijzigd door kluyze op 07-02-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:30
Yep, pas geleden ook meegemaakt. Al van alles geprobeerd. Ook toetsenbord wissel (zelfs van PS2 naar USB). Niets hielp. Daarna even een grote scan gedaan met MBAM en Combofix.. Er werden wat zaken gevonden die verwijderd werden. PC herstart; voila, probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Was blijkbaar toch een stukje malware dat met een eerdere scan er tussen door geglipt was denk ik. Maar het is nu opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

TERW_DAN schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:49:
Was blijkbaar toch een stukje malware dat met een eerdere scan er tussen door geglipt was denk ik. Maar het is nu opgelost :)
Graag gedaan :+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1