Toon posts:

welke videokaart moet ik nemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een vraagje,
ik heb zitten kijken naar veel videokaarten,
mij maakt het merk niet veel uit ik heb een gtx560 gehad, ben niet persee voorstander van nvidia.

ik heb gekeken en kwam op 1 kaart uit die een stuk goedkoper is en ook een stukje beter is dan andere videokaarten,

de : Club 3D Radeon HD 7870 XT jokerCard 2GB is voor 210 euro al tekrijgen,
terwijl de rest van de videokaarten rond de 300-400 liggen met de zelfde of slechtere preformance,

wat is nou de beste videokaart om te nemen, ik heb zitten denken om 2 van de jokercards te nemen, alleen weet ik niet of de kaart goed in crossfire draait,

en wat is het verschil tussen deze kaart en de Sapphire HD 7950 Boost 3GB GDDR5, die aanzienelijk duurder is.

ik hoop een antwoord te vinden,

Xasia

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

De 7870 XT is gebaseerd op de architectuur van de 7950. Dus de prestaties zijn nagenoeg gelijk. Als je CFX gaat nemen, heb je ook een sterkere voeding nodig. Dus welke voeding heb je nu?

Als je wat minder dB wilt van je gpu, neem dan de Sapphire 7870 XT.

Verwijderd

Topicstarter
ik zat aan de voeding te denken : Cooler Master GX Series 750W,
het aantal dB wat mijn pc maakt , maakt mij inprencipe niet veel uit, ik heb de voeding nog niet aangezien ik een nieuwe pc ga samenstellen, alleen zit ik nog te twijfelen aan een goede videokaart.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:30

Quad

Doof

De Windforce 3 is dan gelijkwaardig, maar kent wel mogelijkheden doordat er een goede OC op te plaatsen is.
Voor een goede voeding kan je beter kijken naar een Seasonic of een Corsair variant.

Wil je voor een Tahiti chip, neem dan de Sapphire, is wat stiller en ik verwacht ook iets koeler.

[ Voor 21% gewijzigd door Quad op 07-02-2013 15:24 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
okee, is dat dan de Sapphire Radeon HD 7870 XT 2GB ? heeft die de zelfde snelheden als de jokercard van club 3d?

• Quad

Quad

Doof

nggyu nglyd

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Het is wel handig om eerst te vermelden wat je ermee gaat doen. Als je The Sims wilt spelen op 1377x786 dan kan je beter in een andere categorie gaan kijken. Ook de rest van je systeem is relevant.

Daarnaast:

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Lees dit eerst betekent in dit geval lees dit eerst :) Deze post hoort bijvoorbeeld in dit forum thuis:

Componenten Aankoopadvies

specs

Verwijderd

Topicstarter
waar ik de videokaart voor wil gebruiken :

de games van tegenwoordig bijv : battlefield 3, farcry 3 , crysis 3.. enz enz.. kunen spelen.
niet alleen spelen maar ook recorden en editen.

en om wat langer mee tegaand ( 2-3 jaar ) zat ik aan 2 (7870 jokercard of andere varianten te gaan)
aangezien die aanzienelijk goedkoper is dan bijv een gtx 660-670 of een 7950-7970.

• Quad

Quad

Doof

Wat voor moederbord heb je nu? Je moet iig een moederbord hebben waarvan er tenminste twee PCI-e lanes 8x gebruiken.

Over een voeding hoef je dan niet lang na te denken iig:
pricewatch: Corsair Enthusiast TX650M
pricewatch: Seasonic M12II 650W 80+ Bronze

Zijn twee hele prettige en goede voedingen.

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
oke naja ik ben bezig om nu een pc samen te stellen en hem volgende week te gaan bestellen,
ik zat aan deze moederbord te denken : ASRock Z77 Extreme4.

http://nl.hardware.info/p...xtreme4#tab:specificaties

en aan een voeding wat ik naar iets hoger te kijken rond de 750 wat .. maar nog niets is zeker....
daarom vraag ik nu dingen zodat ik het kan aanpassen :)

• Quad

Quad

Doof

Tsja, meer dan 650 Watt hoeft ook niet eerlijk gezegd hoor!

Desktop Aankoopadvies Misschien hier een topic aanmaken adv het DAA beleid

Zou een goed idee zijn :)

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad ik ga dat maar even maken :) thnx
Pagina: 1