Ik heb gisteren RipBot264 gedownload en ik kan het alleen als admin uitvoeren. Ik heb mezelf voor RipBot via "properties>security>advanced>owner" eigenaar gemaakt van de map en alle onderliggende bestanden en mappen (dus ook RipBot264.exe) en heb permissions op full control gezet. Dit doet echter helemaal geen klap want ik moet nog steeds mijn admin wachtwoord opgeven om het uit te kunnen voeren. Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen zodat ik niet steeds mijn admin wanhtwoord hoef op te geven om RipBot te draaien?
Verwijderd
Een programma vraagt dat enkel als er bestanden weggeschreven worden in systeemmappen i.p.v. persoonlijke user mappen en/of als er in het register geschreven/veranderd moet worden.
Dus normaal gesproken alleen bij de installatie van een programma.
Als die RipBot in "Programs Files" staat is er kans dat de data daar ook bewaard wordt (komt weleens voor bij wat oudere programma's die geen rekening houden met Persoonlijke user mappen).
Loop dus even door de settings heen en kijk of je daar data/output/etc folders kan aangeven/veranderen.
Ook kan het zijn dat RipBot bij elke start zich wil toewijzen aan bepaalde extenties, dan krijg je ook een UAC melding.
Dus normaal gesproken alleen bij de installatie van een programma.
Als die RipBot in "Programs Files" staat is er kans dat de data daar ook bewaard wordt (komt weleens voor bij wat oudere programma's die geen rekening houden met Persoonlijke user mappen).
Loop dus even door de settings heen en kijk of je daar data/output/etc folders kan aangeven/veranderen.
Ook kan het zijn dat RipBot bij elke start zich wil toewijzen aan bepaalde extenties, dan krijg je ook een UAC melding.
RipBot schreef wel naar C:\Temp dus dat heb ik veranderd. Het programma staat ook niet in program files maar op mijn D schijf. Het hoefde niet geinstalleerd te worden, gewoon uitvoeren vanaf de locatie waar het staat. Het wil zich ook niet toewijzen aan extensies dus ik heb geen flauw idee waarom het steeds om mijn admin wachtwoord vraagt.