Nerd film/fragment gezocht met Internet filteren/scannen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Morgen heb ik een presentatie over een systeem dat mogelijk al het Internetverkeer in/voor Nederland kan inspecteren en filteren. Het zou leuk zijn als ik een fragment van een film hebt die dit of iets soortgelijks laat zien.

In de film enemy of the state zitten veel stukjes die te maken hebben met het traceren van personen en data. Ik hoop dat iemand een soortgelijke film kent waarbij een grote hoeveelheid internet data wordt gescand. Mijn beschrijving is een beetje vaag maar ik hoop dat het idee duidelijk is. :)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:25

larshack

Zonder melk en suiker

Skyfall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-07 22:32
Oldschool:

Hackers:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pP6iTjhlOvs]

:+ :D

[ Voor 6% gewijzigd door MuVo op 07-02-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Terminator reeks / Skynet

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
een stukje van eagle eye of wargames 2 ?

[ Voor 40% gewijzigd door soulrider op 07-02-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Misschien heb je hier iets aan:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VVOgRI1uoGo]

Als zijnde intro in het digitale tijdperk van nu en de toekomst. Dus hoe belangrijk internet filtering dan wel niet kan zijn of wenselijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:59
Anders zelf even wat maken in een virtuele machine/live CDtje met Ubuntu o.i.d.

http://unix.stackexchange...hacker-scene-from-a-shell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Bedankt voor al jullie suggesties. Ik weet nu iets beter wat ik niet zoek:)

1: Het moet duidelijk worden in een kort fragment (max. 2 min.)
2: Het hoeft niet realistisch/informatief te zijn
3: Liefst iets met actie/spanning/comedie.
4: Het moet duidelijk maken dat het scannen van het Internet op een centraal systeem hackers/virussen e.d kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Hier een filmpje dat je ook niet zoekt, maar als voorbeeld kan dienen waarom en waarop er gefilterd moetworden:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YWAZXYzZpNA]

Zeg er bij waargebeurd..

:+

Succes er mee, het juiste filmpje wat jij zoekt is lastig te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:29

St@m

@ Your Service

Stukje uit Swordfish? YouTube: Swordfish interview process
Al voldoet dat niet helemaal aan punt 4 denk ik

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
St@m: Bedankt erg bruikbaar stuk. Ik zal het alleen iets geschikter moeten maken voor de doelgroep. Niet iedereen zal blij zijn met een hacker die een happy end krijgt terwijl hij een website kraakt:) Het schept misschien ook wat verwachtingen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:29

St@m

@ Your Service

battler schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:50:
St@m: Bedankt erg bruikbaar stuk. Ik zal het alleen iets geschikter moeten maken voor de doelgroep. Niet iedereen zal blij zijn met een hacker die een happy end krijgt terwijl hij een website kraakt:) Het schept misschien ook wat verwachtingen :9
Hehe, blij dat ik heb kunnen helpen :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

misschien ff aan elkaar plakken, maar de stukjes van het hacken van oa. de FBI in Die Hard 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Zelf heb ik ook nog dit filmpje gevonden: YouTube: The Big Bang Theory - Penny Kicks A Hacker In The Balls
Een combinatie van deze 2 zou toch een leuke intro moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
battler schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:20:
Bedankt voor al jullie suggesties. Ik weet nu iets beter wat ik niet zoek:)

3: Liefst iets met actie/spanning/comedie.
4: Het moet duidelijk maken dat het scannen van het Internet op een centraal systeem hackers/virussen e.d kan voorkomen.
battler schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:00:
Zelf heb ik ook nog dit filmpje gevonden: YouTube: The Big Bang Theory - Penny Kicks A Hacker In The Balls
Een combinatie van deze 2 zou toch een leuke intro moeten geven.
Kun je mij even de link tussen jou opsomming en het filmpje uitleggen (heb de volledige aflevering van TBBT gezien).

In dit filmpje wordt niks voorkomen door een filter, er kan ook niks worden voorkomen door filter. Wat wordt er volgens jou in dit filmpje duidelijk gemaakt?

Realistisch is het niet, informatief is het een beetje maar niet op het gebied wat jij wilt vertellen? Als het niet informatief hoeft te zijn, wat presenteer je dan? Onzinige informatie? :D

3: Liefst iets met actie/spanning/comedie. Grappig is het wel.

4: Het moet duidelijk maken dat het scannen van het Internet op een centraal systeem hackers/virussen e.d kan voorkomen.Door te scannen/filteren op internet wordt dit niet voorkomen. Sheldon, is in dit geval slachtoffer geworden van een hacker die bijvoorbeeld doormiddel van een keylogger achter Sheldons gegevens is gekomen.

Sheldon kon dit zelf alleen voorkomen door niet op onbekende linkjes te klikken of onbekende applicaties te installeren. Of vijanden hebben gemaakt die hem kunnen hacken. :+

Wat voor verhaal wilde jij bij dat filmpje plaatsen? :/

Succes met je presentatie! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-07 20:01
In de Matrix Reloaded gebruikt Trinity Nmap om een host te scannen op vulnerable services/poorten.
Zie ook: http://nmap.org/movies/

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ojFFS_T3UQk]

[ Voor 19% gewijzigd door Puch-Maxi op 07-02-2013 15:24 . Reden: Filmpje ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:57
Een stukje uit 24?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Person of Interest zit ook behoorlijk loaded met dat soort stukjes.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
MuVo schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:55:
[...]

[...]

Kun je mij even de link tussen jou opsomming en het filmpje uitleggen (heb de volledige aflevering van TBBT gezien).
In dit filmpje wordt niks voorkomen door een filter, er kan ook niks worden voorkomen door filter. Wat wordt er volgens jou in dit filmpje duidelijk gemaakt?

Dat is afhankelijk van de aanval (er zijn verschillende manieren om dit te detecteren). Maar ook het inloggen op de servers van WoW vanaf een ander IP dan normaliter is een optie :)

Realistisch is het niet, informatief is het een beetje maar niet op het gebied wat jij wilt vertellen? Als het niet informatief hoeft te zijn, wat presenteer je dan? Onzinige informatie? :D

Iets dat niet informatief is kan wel een functie hebben. Dit filmpje heeft als functie om mensen "wakker" te maken en te intresseren voor de presentatie.

3: Liefst iets met actie/spanning/comedie. Grappig is het wel.

4: Het moet duidelijk maken dat het scannen van het Internet op een centraal systeem hackers/virussen e.d kan voorkomen.Door te scannen/filteren op internet wordt dit niet voorkomen. Sheldon, is in dit geval slachtoffer geworden van een hacker die bijvoorbeeld doormiddel van een keylogger achter Sheldons gegevens is gekomen.

Sheldon kon dit zelf alleen voorkomen door niet op onbekende linkjes te klikken of onbekende applicaties te installeren. Of vijanden hebben gemaakt die hem kunnen hacken. :+

Het klikken van links die bekend staan als "onveilig" is te detecteren. Het openen of gebruiken van "onveilige" applicaties is te detecteren. Het hacken van mensen is te detecteren. Technisch gezien is vrijwel alles mogelijk. Ethisch is een ander vraagstuk. ;)

Wat voor verhaal wilde jij bij dat filmpje plaatsen? :/
Ik heb een schaalbaar IDS/IPS gemaakt. Door middel van DPI wordt de inhoud van pakketten bekeken. Hieruit kan de conclusie worden getrokken dat er merkwaardige data over de lijn gaat. Dit gebeurd door middel van een IDS en is dus niet realtime (delay van enkele seconden). Vervolgens wordt de data van die source of destination gerouteerd naar een IPS die in het vervolg realtime inspectie doet van de data.

Succes met je presentatie! :Y

Bedankt :)

Excuses voor de brakke tekst, het is laat en heb al een lange dag achter de rug. Er moet nog een presentatie gemaakt worden :9

Pagina: 1