Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toestaan Internet middels groepslidmaatschap

Pagina: 1
Acties:

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-11 15:45
Hallo,

Op het moment hebben we in ons bedrijfsnetwerk Windows Server 2008 R2 draaien waar Active Directory draait. Deze server heeft ook de rol als DNS server toegewezen.

Wat we willen realiseren is dat via een aantal hosts geen internettoegang mogelijk is, alleen met login dmv. username en password. Dit lijkt me te realiseren doormiddel van een portal in de browser, waar je kan inloggen met je Active Directory account.

Dit moet vast en zeker mogelijk zijn. Heeft iemand een idee hoe dit in te stellen is?

Groeten Bas.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Een 'Internet verbinding' is wat betreft toegang niet direct te koppelen aan een gebruikersaccount of groepslidmaatschap.

Wel is er een mogelijkheid om dit te realiseren middels een Proxy Server. Aangezien je Windows draait zou Microsofts Threat Management Gateway een valide mogelijkheid zijn.
Hiermee is het mogelijk om alleen geautoriseerd personeel een Internet verbinding op te laten zetten.

WIl je de toegang beperken door simpelweg de toegang tot Internet Explorer uit te schakelen, dan kan je beter kijken naar een policy based oplossing, of een RES Workspace Manager oplossing.

Dus, wat zoek je, wat wil je precies.

Aangezien dit niet echt een topic is voor Professional Networking & Servers zet ik het topic in Serversoftware en Windows Servers
Tenslotte heeft DHCP hier verder weinig mee te maken. Ik hernoem je topic dus even van "Windows Server DHCP server login" naar "Toestaan Internet middels groepslidmaatschap"

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17
Zoals Equator aangeeft, TMG is in feite "the way to go" als je met AD werkt.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

TS, hoe hangt je netwerk uberhaupt aan het internet?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
TMG is inderdaad wat je wil hebben, ware het niet dat je het niet meer kan krijgen... Er is helaas (nog) geen volwaardig alternatief van Microsoft, maar Unified Access Gateway komt een heel eind. Ik durf alleen niet te zeggen of UAG ook als proxy kan dienen, op de manier hoe TMG dat doet.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je hebt meer producten naast TMG2010 die deze rol kunnen vervullen. Bijvoorbeeld Bluecoat maakt ook dit soort producten die samen kunnen werken met je AD. Een ander voorbeeld is McAfee, maar zo zijn er vast nog meer.

Het is jammer dat Microsoft TMG niet verder ontwikkeld. Ik vond het een goed product. Het was wel het doel van Microsoft om die functionaliteiten in UAG te gaan stoppen.
Pagina: 1