Ik zit hier een kleine 2 maanden met een nieuw (Ziggo) netwerk:
Cisco modem ->
Netgear switch ->
Digitus patch panel ->
apparaten netwerk.
Mijn PC en elk apparaat heb ik een statisch IP (lokaal) gegeven.
In de modem staat DHCP uit.
Altijd normaal gewerkt, tot gister.
Ik zet de PC aan en geen internetverbinding (wel gewoon binnen me eigen netwerk).
Ziggo gebeld, ze konden niks vinden (vonden het wel vreemd dat mijn modem er lang over deed om te reageren) voerden een reset uit, en het probleem was verholpen.
Vanmorgen start ik weer mijn PC op, en weer geen internetverbinding (netwerk wel, maar kon niet in me modem komen).
Weer Ziggo gebeld, hopeloos belletje eigenlijk:
Ik moest een rechtstreekse verbinding testen (kon niet vanwege patch panel en solid core kabels), dus even laptop rechtstreeks aan het modem gehangen.
Ook geen verbinding.
Toen moest ik het modem resetten (stroom eraf), en erna kreeg de laptop wel verbinding.
Volgens de medewerker lag het dus aan de switch/panel (zonder eerst te vragen/zeggen "probeer het eens in je oude situatie
), en gaf mij na een kwartier testen het antwoord dat ik volgende keer maar Service+ moest bellen, zodat hun in mijn computer konden kijken wat het probleem zou zijn.
Nou, ik vind het niet fijn als andere in mijn computer kunnen, dus probeer ik mijn geluk eerst even hier.
Wat zou de fout kunnen zijn?
De instellingen die ik gebruik via IPv4 zijn;
IP 192.168.178.xx
Subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.178.x
DNS1 8.8.8.8
DNS2 208.67.222.222
Met deze instellingen had/heb ik gewoon verbinding, alleen morgenvroeg hoogst waarschijnlijk niet meer.
Is er nog iets moet ik moet nakijken, veranderen, testen oid, voordat ik morgen weer een modem-reset moet uitvoeren?
Cisco modem ->
Netgear switch ->
Digitus patch panel ->
apparaten netwerk.
Mijn PC en elk apparaat heb ik een statisch IP (lokaal) gegeven.
In de modem staat DHCP uit.
Altijd normaal gewerkt, tot gister.
Ik zet de PC aan en geen internetverbinding (wel gewoon binnen me eigen netwerk).
Ziggo gebeld, ze konden niks vinden (vonden het wel vreemd dat mijn modem er lang over deed om te reageren) voerden een reset uit, en het probleem was verholpen.
Vanmorgen start ik weer mijn PC op, en weer geen internetverbinding (netwerk wel, maar kon niet in me modem komen).
Weer Ziggo gebeld, hopeloos belletje eigenlijk:
Ik moest een rechtstreekse verbinding testen (kon niet vanwege patch panel en solid core kabels), dus even laptop rechtstreeks aan het modem gehangen.
Ook geen verbinding.
Toen moest ik het modem resetten (stroom eraf), en erna kreeg de laptop wel verbinding.
Volgens de medewerker lag het dus aan de switch/panel (zonder eerst te vragen/zeggen "probeer het eens in je oude situatie

Nou, ik vind het niet fijn als andere in mijn computer kunnen, dus probeer ik mijn geluk eerst even hier.
Wat zou de fout kunnen zijn?
De instellingen die ik gebruik via IPv4 zijn;
IP 192.168.178.xx
Subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.178.x
DNS1 8.8.8.8
DNS2 208.67.222.222
Met deze instellingen had/heb ik gewoon verbinding, alleen morgenvroeg hoogst waarschijnlijk niet meer.
Is er nog iets moet ik moet nakijken, veranderen, testen oid, voordat ik morgen weer een modem-reset moet uitvoeren?