Geen verbinding, verkeerde instellingen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:26
Ik zit hier een kleine 2 maanden met een nieuw (Ziggo) netwerk:

Cisco modem ->
Netgear switch ->
Digitus patch panel ->
apparaten netwerk.

Mijn PC en elk apparaat heb ik een statisch IP (lokaal) gegeven.
In de modem staat DHCP uit.

Altijd normaal gewerkt, tot gister.
Ik zet de PC aan en geen internetverbinding (wel gewoon binnen me eigen netwerk).
Ziggo gebeld, ze konden niks vinden (vonden het wel vreemd dat mijn modem er lang over deed om te reageren) voerden een reset uit, en het probleem was verholpen.

Vanmorgen start ik weer mijn PC op, en weer geen internetverbinding (netwerk wel, maar kon niet in me modem komen).
Weer Ziggo gebeld, hopeloos belletje eigenlijk:
Ik moest een rechtstreekse verbinding testen (kon niet vanwege patch panel en solid core kabels), dus even laptop rechtstreeks aan het modem gehangen.
Ook geen verbinding.
Toen moest ik het modem resetten (stroom eraf), en erna kreeg de laptop wel verbinding.

Volgens de medewerker lag het dus aan de switch/panel (zonder eerst te vragen/zeggen "probeer het eens in je oude situatie 8)7 ), en gaf mij na een kwartier testen het antwoord dat ik volgende keer maar Service+ moest bellen, zodat hun in mijn computer konden kijken wat het probleem zou zijn.

Nou, ik vind het niet fijn als andere in mijn computer kunnen, dus probeer ik mijn geluk eerst even hier.

Wat zou de fout kunnen zijn?

De instellingen die ik gebruik via IPv4 zijn;

IP 192.168.178.xx
Subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.178.x

DNS1 8.8.8.8
DNS2 208.67.222.222

Met deze instellingen had/heb ik gewoon verbinding, alleen morgenvroeg hoogst waarschijnlijk niet meer.

Is er nog iets moet ik moet nakijken, veranderen, testen oid, voordat ik morgen weer een modem-reset moet uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Netwerk providers geven geen support op thuis netwerken al helemaal niet als ze niet door hun geleverd zijn natuurlijk. Hiervoor zou een dure business verbinding mogelijk helpen, maar dat lijkt overbodig natuurlijk als het werkt. Als je niemand wil toelaten op je PC spreek je jezelf natuurlijk een beetje tegen want ook het netwerk word meestal beheerd vanaf ... je raad het al.... de computer binnen het netwerk, dus je moet prioriteiten stellen als je iets gedaan wil krijgen. Medewerkers van elke helpdesk zijn wettelijk gebonden aan de wet privacy dit geld voor iedereen.
Vermeld is waarom je de DHCP van de modem uit hebt gezet en hoe je dit dan wel hebt gerealiseerd. Het lijkt logisch dat hier de fout zit want verder informatie is er niet en dat lijkt het enige wat je hebt aangepast. Ik zou zeggen 'back to the drawing board', en goed zoeken naar de regels van netwerk verkeer en architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-05 14:35
Klinkt meer als een brak modem, als je hier met een rechtstreekse verbinding geen internet op krijgt dan geeft deze dus het signaal niet door. Na het power cyclen van het modem werkt het ineens wel, lijkt me vrij duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Het is bij mij thuis, mijn eigen netwerk en mijn eigen computer. Die wordt beheerd door mijzelf.
Ik vind het niet prettig als er onbekenden opkomen (zelfs als ze aan wet privacy gebonden zijn) als ik het zelf ook kan oplossen met de hulp van jullie.

Optie DHCP heb ik net pas uitgezet, kijken of dat zou helpen (maar kom ik waarschijnlijk morgen pas achter).
Mijn "eigen" modem, dus ik kan er ook gewoon opkomen via 192.168.xxx.x, en daar staat gewoon de optie DCHP enable of disable.
Kalkran schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:12:
Klinkt meer als een brak modem, als je hier met een rechtstreekse verbinding geen internet op krijgt dan geeft deze dus het signaal niet door. Na het power cyclen van het modem werkt het ineens wel, lijkt me vrij duidelijk?
Zelfs met de waardes die ik gebruik, statisch enzo?
(het heeft altijd zo gewerkt, but you never know)
Ziggo kon zelf geen fout vinden/lezen in het modem.

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 07-02-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387149

Er kunnen veel zaken spelen.
Wat heb je gewijzigd, net voordat de problemen begonnen?
Heb je een apparaat hetzelfde IP-adres gegeven als de modem?
Kijk goed welke lampjes branden als Internet werkt, is dat anders als Internet down is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Alle lampje branden gewoon. Voor en erna, dat vond ik ook het rare.
Zelf heb ik niks meer gewijzigd (los van het moment dat ik alles een statisch IP gaf, maar dat was begin deze maand ergens).
Ik heb ook geen apparaat toegekend met hetzelfde IP als dat van de modem.

Modem is namelijk .1
Al het andere begint vanaf .10

En niks in mijn netwerk heeft dan verbinding met het internet, en niet alleen mijn PC.
Overigens hebben de andere apparaten wel dezelfde waarden als die van mijn PC, los van het IP.

(wellicht nog handig/belangrijk: Wireless werkt ook niet op dat moment)

[ Voor 6% gewijzigd door NeutraleTeun op 07-02-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer nu eens je modem te bereiken.

Probeer dan je modem te bereiken als Internet down is (eventueel rechtstreeks).

Lukt beide niet, zet de modem 20 sec uit, dan weer aan.

Is alles dan weer up en running?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Internet is nu up, modem is nu te bereiken;
(of moet ik zeggen, modem is nu te bereiken DUS heb ik ook internetverbinding?)

Vanmorgen (en gistermorgen) was internet down, modem was toen niet te bereiken (iig niet via het standaard adres) ook niet met rechtstreekse verbinding;

Indien erna modem reset, dan werkt alles weer.

Dat is nu 2 dagen achtereenvolgens het probleem.

2x Ziggo gebeld, beide keren konden ze geen fouten uitlezen, en laatste keer werd mij Service+ aangeraden om de instellingen in mijn PC te controleren.

---

Mijn PC even uit/aan gezet, en ik blijf gewoon verbinding houden.
Lijkt er dus op dat er overnight iets gebeurt waardoor ik de volgende dag dus geen verbinding meer heb.

[ Voor 22% gewijzigd door NeutraleTeun op 07-02-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

Het lijkt mij een duidelijke zaak. Het ligt aan je modem/router.
Waarschijnlijk is de interne switch in je modem kapot.
Daarom meet ziggo ook geen fouten want die kunnen alleen de signaalsterktes van het kabel gedeelte (CAI netwerk) bekijken. Daar is waarschijnlijk niets aan de hand.
Het probleem is nu; hoe ga je een nieuw modem krijgen.

Van hoge bomen, zaagt men lange planken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
2 dagen terug, toen de problemen begonnen, zaten we die nacht wel midden in een onweersstorm.

Kan in de logboek van mijn NAS niks terugvinden over een stroomstoring/uitval, maar wellicht heeft het modem is doorgekregen via de antenne?
Weet niet in hoeverre dat mogelijk is en/of zeer toevallig zou zijn.

Zou er nog iets zijn waardoor ik het modem beter kan testen cq echt kan uitsluiten dat daar het probleem zit?
Of gewoon een nieuw modem eisen, en indien dat het niet verhelpt zelf opdraaien voor de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het probleem is dat wij vermoeden dat het aan je modem/router ligt, maar dat niet kunnen bewijzen. Misschien zet een huisgenoot om 6 uur 's ochtends een apparaat aan dat je modem/router killed.

Mocht je nou morgen weer dit probleem hebben met dezelfde oplossing, koppel dan eens alle apparaten los van je modem en hang alleen een PC/laptop rechtstreeks aan de modem en zet wireless uit. Krijg je dan weer problemen ligt het aan 1 van deze apparaten.

Met een andere laptop kun je dan het bewijs leveren dat het aan je modem/router ligt.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 387149 op 07-02-2013 16:03 . Reden: kleine verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb maar 1 kabel uit de modem lopen naar een switch en vanuit daar lopen weer 6 kabels naar een patchpanel en weer verder.

Maar morgen dus eerst me PC opstarten, indien weer geen verbinding de algemene UTP vanuit modem naar switch wisselen/koppelen met laptop (zonder wifi).
Indien nog steeds geen verbinding dan weer een modemreset?

Dat is wat ik vandaag ook al gedaan heb en het werkte voor de reset niet, en na de reset wel.
Maar zal het morgen nog eens proberen indien nodig.

--
Momenteel een zeer instabiele verbinding.
Zeer traag laden en soms helemaal geen verbinding meer mogelijk.
Ik kan wel in me modem komen. En ethernet lampje knippert op het modem.
https://static.ziggo.nl/i...Cisco_web_tcm14-16773.pdf
Pagina 17 heeft het over branden, niet knipperen, dus weet niet of dat iets betekent.

--
Inmiddels weer een normale verbinding en nog steeds knippert het lampje, dus dat zal niks betekenen.

--
Weird.
Heb nu 's morgens gewoon weer verbinding.

[ Voor 34% gewijzigd door NeutraleTeun op 08-02-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
En het is weer prijs.

Geen verbinding;
UTP vanuit modem uit switch gehaald;
aangesloten op de laptop (zonder wifi);
ook daar geen verbinding;
modem reset;
verbinding op de laptop;
en na kabel wissel ook weer verbinding op mijn desktop.

Alleen ben ik nu gekoppeld met onbekend netwerk ipv mijn "normale" netwerk.
Pagina: 1