[Win7x64] Installeren lukt niet, stuurprogramma voor cd/dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13
Bij installeren van Windows 7 op een nieuwe pc, krijg ik na het klikken op 'Nu installeren' de melding 'Een vereist stuurprogramma voor een cd/dvd-station ontbreekt.' ;(

Er zit gewoon een standaard Samsung DVD brandertje (SH-224BB/BEBE) in, lijkt me niet zo'n probleem. De SATA/AHCI drivers van het moederbord heb ik al proberen te laden, maar daarmee kom ik niet verder. Geen apparaten in beeld waar ik iets mee kan.

In de PC zit een pricewatch: Asus P8Z77-V LX2 met een pricewatch: Samsung 840 series Pro 256GB

Daarnaast een gewone 2TB schijf die ook niet verschijnt, deze kan ik trouwens ook niet kiezen als bootable device in de BIOS. Wel als 'sneltoets', maar niet vast.

Zijn er experts aanwezig die enig idee hebben wat ik hiermee moet? Zou misschien een up-to-date Windows 7 dvd helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:19

TheVMaster

Moderator WOS
Je hebt via de search (op GoT en Google) niets kunnen vinden? Ik vind je TS namelijk wel wat karig...wat heb je zelf allemaal al geprobeerd....wat lukte er wel/niet..?

Lees, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

Dit topic is gesloten.