Mactook Air problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 15:44
Toen ik net mijn macbook air opstartte, moest ik kiezen tussen macintosh HD of herstelschijf.

Toen ik voor macintosh HD koos laadde hij door tot het moment dat ik mijn wachtwoord moet intypen, echter zijn de toetsen " doorelkaar"

als ik op enter duw komen er bolletjes bij (letter registratie ) en ik kom niet meer in mijn laptop.

Weet iemand hoe dit kan?

http://tinypic.com/r/wrcp5j/6

http://i48.tinypic.com/2rpa68y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Na een aantal keer rebooten deed alles het weer goed, maar na een uur wilde ik op vi.nl een post openen en toen downloade hij de links opeens vanzelf. Hierna kreeg ik bij het intypen van een website in de URL balk allemaal arabische tekens. En als ik bijv op toetsenbordverlichting dimmen druk opent hij systeemvoorkeuren, en geluid dimmen opent hij gebruikersaccounts etc.

Als ik een usb keyboard aansluit op de air werken alle toetsen wel normaal.

Echter als ik de laptop opstart MOET ik weer kiezen uit macintosh HD of 10.8.2 herstellen. Zojuist heb ik mac osx 10.8.2. opnieuw geinstalleerd maar het heeft geen verandering gebracht.

Wat ook vreemd is is dat als ik " geef toetsencombinatie weer " ik een virtueel toetsenbord op het scherm krijg, en als ik dan op het toetsenbord van de air op een toets druk dan springt hij van de normale lay-out naar allemaal gekke tekens en symbolen.

[ Voor 7% gewijzigd door JimmyJoness op 07-02-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-07 11:05
Zit je ALT toets niet gewoon vast? Of maakt deze sluiting onder het knopje? Met mijn pas twee weken MAC ervaring zal ik er vast naast zitten, maar daar lijkt het mij op...

Als je ALT vasthoud met opstarten krijg je dat bootmenu weet ik, en rare tekens als je op een toets drukt kan misschien een alternatief teken zijn dat zich onder een toets bevind als je deze bediend in combinatie met de ALT toets...

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
MeShell schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:02:
Zit je ALT toets niet gewoon vast? Of maakt deze sluiting onder het knopje? Met mijn pas twee weken MAC ervaring zal ik er vast naast zitten, maar daar lijkt het mij op...

Als je ALT vasthoud met opstarten krijg je dat bootmenu weet ik, en rare tekens als je op een toets drukt kan misschien een alternatief teken zijn dat zich onder een toets bevind als je deze bediend in combinatie met de ALT toets...
Hier lijkt het idd wel op! schijnbaar is alt + 2 het euro teken, en als ik op de 2 duw (zonder een andere toets ingedrukt te houden) krijg ik het euro teken!

Echter gaan de alt toetsen wel heel erg soepel en lijken ze niet te kleven oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-07 11:05
JimmyJoness,

Dan durf ik je inderdaad bijna te beloven dat daar je probleem zit! Je ALT toets blijft gewoon contact maken zonder dat je het knopje indrukt. Denk dat jij even langs een reparateur moet met je Air.

Mvg,
Michel.

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
MeShell schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:38:
JimmyJoness,

Dan durf ik je inderdaad bijna te beloven dat daar je probleem zit! Je ALT toets blijft gewoon contact maken zonder dat je het knopje indrukt. Denk dat jij even langs een reparateur moet met je Air.

Mvg,
Michel.
Onwijs bedankt! stom dat ik daar zelf niet op kwam maar ik was helemaal in paniek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
enig idee of ik bij een apple premium reseller terecht kan voor diagnose + reparatie ? (macbook is 6 maanden oud en bij mediamarkt gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
JimmyJoness schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:24:
enig idee of ik bij een apple premium reseller terecht kan voor diagnose + reparatie ? (macbook is 6 maanden oud en bij mediamarkt gekocht)
Ja, maar dan zullen ze je wel een rekening geven.

een APR is namelijk geen APPLE store, en zullen dus uit eigen kosten moeten financieren.
Garantie moet je of naar Apple zelf of naar de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Ik had Ivizi gemailed, en daar krijg ik van terug dat ze alles onder garantie repareren in 3-5 werkdagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Ik heb mijn macbook net opgehaald na gisterochtend een mail gehad te hebben dat hij klaar was.

Ze waren met carnaval dicht, dus heeft hij daar 4 dagen gelegen, waarin ze onder garantie de gehele topcase (aluminium + toetsenbord en trackpad etc) hebben vervangen!

Ik ben superblij en wat een topservice!! :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Mektheb schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:25:
[...]

Ja, maar dan zullen ze je wel een rekening geven.

een APR is namelijk geen APPLE store, en zullen dus uit eigen kosten moeten financieren.
Garantie moet je of naar Apple zelf of naar de MM.
Dit heb je verkeerd. In de reguliere garantieperiode (1 jaar, of 3 jaar indien Apple Care), kan je terecht bij elke Apple Store of "Geautoriseerde Apple-serviceaanbieder", wat praktisch ook neerkomt op elke APR. Zelfs wereldwijd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Anoniem: 156876 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:50:
[...]

Dit heb je verkeerd. In de reguliere garantieperiode (1 jaar, of 3 jaar indien Apple Care), kan je terecht bij elke Apple Store of "Geautoriseerde Apple-serviceaanbieder", wat praktisch ook neerkomt op elke APR. Zelfs wereldwijd! :)
Weer iets geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
JimmyJoness schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 16:06:
Ik heb mijn macbook net opgehaald na gisterochtend een mail gehad te hebben dat hij klaar was.

Ze waren met carnaval dicht, dus heeft hij daar 4 dagen gelegen, waarin ze onder garantie de gehele topcase (aluminium + toetsenbord en trackpad etc) hebben vervangen!

Ik ben superblij en wat een topservice!! :D:D
Dan denk ik niet dat het puur je alt-toets was. Beetje overkill om daarvoor de hele topcase te vervangen! Hebben ze er verder iets bij verteld? Anyway, goede service en hopelijk maak je het niet nog een keer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Smitovic schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:27:
[...]

Dan denk ik niet dat het puur je alt-toets was. Beetje overkill om daarvoor de hele topcase te vervangen! Hebben ze er verder iets bij verteld? Anyway, goede service en hopelijk maak je het niet nog een keer mee.
De medewerker heeft de afleverbon met me doorgenomen, meer is mij niet verteld.

Hier stond op :

ALT lijkt vast te hangen. Mac opengemaakt op vochtschade. niks aangetroffen.
MRI = OK (ik heb verder geen idee wat een MRI is)

Topcase moet worden vervangen. Mac heeft garantie.
Topcase vervangen en Mac werkt weer naar behoren.

Ik hoop het inderdaad niet nog een keer mee te maken, ik was ook echt treurig dat hij defect was.

Echter het feit dat ik hem binnen een week weer terug had, en ze dan ook nog de hele topcase hebben vervangen maakte veel goed.

De winkel waar ik hem gekocht had ging het 3 tot 4 weken duren, en daar heb ik niet al te goede ervaringen met andere laptop merken die ooit kapot zijn gegaan en onder garantie zijn opgestuurd.

[ Voor 24% gewijzigd door JimmyJoness op 20-02-2013 12:26 ]

Pagina: 1