THOMSON ST780 verwisselen met nieuwe experiabox

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:17
Hi allemaal,
Ik ben op m'n werk een netwerkje aan het aanleggen om snel te kunnen internetten ipv via de brakke dedicated line via de server in de UK.

Nu hebben we een prima breedbandlijntje nog liggen wat volgens mij alleen gebruikt wordt voor auxillary zaken alleen de thomson ST780 die daar op zit (oude experiabox) is brak als wat, heeft iedere keer problemen om pc's en wireless devices nieuwe IP adressen toe te kennen en moet om de haverklap opnieuw opgestart worden om een paar devices werkend te krijgen zonder IP conflicten etc.

Als het werkt dan heb ik wel gelijk 32mbit downstream ongeveer maar het ouwe experiaboxje heeft volgens mij z'n beste tijd gehad.

Nu heb ik thuis nog een paar nieuwe experiaboxen liggen (die witte AVR nogwat, met groene lampjes bovenop).

Dit lijntje hier is van KPN en die experiabox die ik thuis over heb uiteraard ook.

Weet iemand of ik deze gewoon straffeloos kan omwisselen ?

Ik heb thuis wel eens modems uitgewisseld en dat werkte gewoon.

Adjust non olet, plerumque...

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik weet niet hoe de configuratie van KPN hierin is, in de routers staat namelijk de bandbreedte toewijzing,
Het kan zijn dat die omgegooid word bij aansluiting op de nieuwe locatie, maar het kan ook hardcoded per abbo in 't firmware zijn, daar moet je dus even mee uitkijken.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
1nsane schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:36:

Nu hebben we een prima breedbandlijntje nog liggen wat volgens mij alleen gebruikt wordt voor auxillary zaken alleen de thomson ST780 die daar op zit (oude experiabox) is brak als wat, heeft iedere keer problemen om pc's en wireless devices nieuwe IP adressen toe te kennen en moet om de haverklap opnieuw opgestart worden om een paar devices werkend te krijgen zonder IP conflicten etc.

Als het werkt dan heb ik wel gelijk 32mbit downstream ongeveer maar het ouwe experiaboxje heeft volgens mij z'n beste tijd gehad.
Als ik dit hoor lijkt t me dat dat ding gewoon z'n werk doet. Vermoedelijk is het een ST780 die bij een KPN zakelijk lijntje geleverd wordt, met 5 bruikbare IPs. Dat ding deelt dan gewoon publieke IP's uit, en ja, dan is het met het 6e device einde oefening, dhcp pool vol.

Wat voor verbinding is het? Ik gok nl dat als je kijkt dat je gewoon publieke IPs krijgt, wat dus precies matched met bovenstaande situatie.

Dan is het een kwestie van dat ding omprogrammeren als je m perse als wifi router wilt inzetten.

Beter is om er een fatsoenlijke router achter te hangen, met fatsoenlijk wifi. Een Thomson/Speedtouch moet eigenlijk zo min mogelijk doen, hoe meer je met die dingen wil, hoe brakker ze lopen :X