Laptop met of zonder touchscreen / Processor AMD of Intel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-H
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-04-2021
Ik wil op korte termijn een nieuwe laptop gaan aanschaffen. Het budget is €500-€600. De laptop zal met name gebruikt worden voor huis-, tuin- en keuken gebruik, maar het zou mooi zijn als ik er ook de vakantiefilmpjes mee zou kunnen bewerken en er af en toe een game op kan spelen.

Nu had ik zelf al een selectie gemaakt. M'n oog was eigenlijk gevallen op de volgende 2 laptops:

- Acer Aspire V3-571-53216G50Makk met de Intel Core i5 3210M processor, 6 gb geheugen en een 500 gb harde schijf €548

- Acer Aspire V3-551-10468G1TMaii met de AMD A10-4600M processor, 8 gb geheugen en een 1 TB harde schijf, €540,-

Vraag 1: Ik begrijp dat de Intel Core i5 processor beter is dan de amd processor, maar zit daar heel veel verschil in? Ik neig nl bij een keuze tussen bovengenoemde 2 naar de amd, vanwege de grotere harde schijf en 2 gb meer geheugen. Of kan ik bij een keuze tussen bovenstaande laptops toch beter gaan voor de Intel Core?

Ik heb zelf nog geen ervaring met Windows 8. Echter toen ik het bij een vriend van me zag draaien begon ik erg te twijfelen of ik toch niet beter kan kiezen voor een notepad met touchscreen. Gezien het beperkte budget zal ik dan echter wel behoorlijk wat concessies moeten doen qua prestaties.

Vraag 2: Geeft een laptop met touchscreen veel voordelen in combinatie met Windows 8? Zo ja, weegt dit dan op tegen de concessies in prestatie? Als ik kies voor een laptop met touchscreen zal het denk ik de volgende worden:

- Asus VivoBook X202E-CT009H met de Intel Core i3 3217U processor, 4 gb geheugen en een 500 gb harde schijf, €524,-

Wie kan me verder helpen? Alvast hartstikke bedankt!

(p.s als 't topic jullie bekend voor komt: dat zou kunnen, op 't forum van de vrienden van hardware info staat mijn vraag ook, maar helaas heb ik daar nog geen antwoord ontvangen. Ik hoop dat ik hier meer succes heb! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2pietjuh2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07 21:59
Ik heb sinds gisteren een touch screen op mn laptop (Asus zenbook prime ux31a-c4027h) en nooit gedacht dat dat zo verschrikkelijk handig was. Op mn desktop heb ik ook windows 8 draaien, en ik miste het aanraken direct! Wat wel belangrijk is om te weten: wat niet weet wat niet deert, op m'n desktop miste ik het touch screen niet totdat ik ermee gewerkt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-H
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-04-2021
Bedankt voor je snelle antwoord!

Maak je ook gebruik van "touch" als je gewoon aan de tafel zit te werken? En werkt 't touchscreen exact hetzelfde als op een tablet?

Zou je, nu je ervaring hebt met beiden, concessies doen op het gebied van prestaties als je er het touchscreen voor terug krijgt?

[ Voor 33% gewijzigd door R-H op 07-02-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2pietjuh2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07 21:59
Ik heb je ook een PB gestuurd met dit bericht, maar voor het overzicht voor eventueel andere mensen met dit dilemma heb ik hieronder even de inhoud hierover gekopieerd:

Mijn ervaringen met touch screen vallen me zeer mee! Ik merk, zeker als ik in de Modern UI zit (wat toch best regelmatig zo is) je automatisch overstapt naar je touch screen. Voor gewoon browsen, lezen, hier en daar een spelletje (uit de windows store) gebruik ik bijna alleen het touch screen. Echter moet ik toegeven, dat, wanneer je meer zakelijke toepassingen gebruikt, een muis toch prettiger is. Ik doel dan op bijvoorbeeld een programma als Visual Studio. Deze zijn gewoon (nog) niet geoptimaliseerd voor het gebruik van touch screens.

Let wel, dit zijn mijn bevindingen na 3 dagen gebruik. (1 dag thuis, op de bank, videotje kijken lekker relaxt, 1 dag op het werk, werken met Visual Studio, Word etc. 1 dag op school, vooral maken van notities, maar dit zullen later ook zwaarder toepassingen worden.)

Kortom, Touch screen heeft zeer zeker een meerwaarde in Windows 8. De hele user interface is gewoon gebouwd om aangeraakt te worden. De vraag of je serieus concessies moet doen aan prestaties voor een touch screen hangt af van wat je met de laptop wilt gaan doen, en wat de prestaties zijn die overblijven.

PS: Zo tijdens het navigeren over de Tweakers website/forum/inbox etc, merk ik dat ik het touchpad alleen gebruikt heb om de berichtinhoud te kopieeren, het toetsenbord om te typen, en het touch screen om te navigeren. Niet eens bewust, maar als je het kan aanraken, ga je(ik in ieder geval) dat vanzelf doen!

Ik hoop hiermee een beetje extra duidelijkheid gegeven te hebben!

[ Voor 10% gewijzigd door 2pietjuh2 op 08-02-2013 12:54 ]