Cisco EPC3925 UPC icm Sitecom router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
Zoals de titel zegt wil ik mijn sitecom router aansluiten op het Cisco modem.
Wij komen van een EPC3000 af en daar was het een kwestie van plug and play.
Met het nieuwe ding met ingebouwde router kom ik er meer niet uit!
Heb momenteel het modem op bridge staan en de router via wan aangesloten op lan 1 van het modem.
Echter word de verbinding dus niet doorgelaten.
Wat heb ik over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 11:48

WeirdEye

Eindbaas

Als je computer aansluit op het modem, heb je dan internet en welk ip krijg je?

Standaard geven de EPC3212 van upc een ip uit in de 192.168.1.x range.
Naar mijn idee doet de sitecom dit in dezelfde range en dat gaat niet werken.

Maar waarom gebruik je de router functionaliteit van de EPC3212 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Als je bedoel vanaf welk IP ik hem benader; 192.168.100.1 bridged, hem ik de router schakelaar aan is dit 192.168.1.1. Door dat hij nu in bridge staat geeft hij echter zijn bereik niet aan op dit moment.
Mijn Sitecom staat op 192.168.0.1. De range weet ik ff niet uit mijn hoofd maar daar kan ik evenutueel zo achterkomen. De EPC3912 heeft bij lange na niet het bereik dat ik nodig heb wat wreless betreft en de toegangelijkheid van de Sitecom vnd ik veel fijner.

Vanaf welke range zou mijn router moeten staan zo uit je hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

ik had hetzelfde maar dan met een linksys e4200.

je moet je router een ander adres geven dan de upc modem.

heb ik ook gedaan met mijn combo en nu werkt alles al een half jaar perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Anoniem: 170423 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:32:
ik had hetzelfde maar dan met een linksys e4200.

je moet je router een ander adres geven dan de upc modem.

heb ik ook gedaan met mijn combo en nu werkt alles al een half jaar perfect.
Heb je jou linksys via wan-lan of lan-lan aangesloten?
Staat jou modem overigens nog op router of op bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Maak dat uit als het modem in bridge staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb epc3925 via kabel aan e4200.

epc3925 op 192.168.1.1
e4200 op 192.168.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 170423 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:04:

epc3925 op 192.168.1.1
e4200 op 192.168.2.1
Dat is niet bridged en derhalve niet hetzelfde als TS.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als modem (welke? 3912 ken ik iig niet...) in bridged mode staat, doet hij niets met DHCP en moet je dus in de router wel DHCP aan hebben staan. In principe zou hij niet anders moeten werken dan die oude EPC3000 op dit vlak.

Enige waar ik aan moet denken: net als vroeger moet je modem rebooten voordat je een nieuw apparaat aansluit. Dus als je PC direct aangesloten had moet je modem uit, router aansluiten, modem aan en dan router aan. In die volgorde zou het moeten werken met zelfde settings als bij die EPC3000.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Ik heb het volgende gedaan en momenteel werkt het;

Modem op Bridge met poort 192.168.1.1
Router via WAN aangesloten en het adres veranderd naar 192.168.1.2 - 192.168.1.254
Router aangesloten via WAN-LAN en voila het werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dan ben ook jij niet aan het bridgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Als je NAT-achter-NAT wilt doen (afrader!) zorg dat je een ander subnet pakt (dus niet laatste maar voorlaatste cijfer van IP-adres en DHCP pool veranderen), maar beter is om die modem idd gewoon in bridged mode te zetten. Als het kan - dat kan bij UPC vooralsnog enkel op de Cisco EPC3925. Jij hebt nog niet eenduidig aangegeven wat je hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:53:
Idd. Als je NAT-achter-NAT wilt doen (afrader!) zorg dat je een ander subnet pakt (dus niet laatste maar voorlaatste cijfer van IP-adres en DHCP pool veranderen), maar beter is om die modem idd gewoon in bridged mode te zetten. Als het kan - dat kan bij UPC vooralsnog enkel op de Cisco EPC3925. Jij hebt nog niet eenduidig aangegeven wat je hebt.
dat zei ik al hierboven.
dit heeft bij mij ook alles werkend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

En toen zei ik: jij bent niet aan het bridgen. Dan heb je namelijk geen 192.168.1.x ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
dion_b schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:53:
Dat NAT-NAT snap ik even niet zo goed.
Modem staat in bridge, maar is toegangelijk via dat subnet dus.
Jij zegt dus dat ik hem liever 192.168.2.1 kan doen? DHCP pool? De range bedoel je hiermee?
Titel van mn topic; Cisco EPC3925 UPC icm Sitecom router

Weet nou niet of het door de huidige setup komt of dat het tussen m'n oren zit, maar het lijkt alsof het moden/router m'n internet een beetje tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Anoniem: 170423 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:04:

epc3925 op 192.168.1.1
e4200 op 192.168.2.1
Staat jou modem nou op bridged of gewoon op router nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
CyBeR schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:47:
En toen zei ik: jij bent niet aan het bridgen. Dan heb je namelijk geen 192.168.1.x ip-adres.
Betreft dit nou het modem of de rotuer wat je hier bedoelt?
Doe er maar een screenshot bij, ben redelijk verward nu..
Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/1559/naamloosczb.jpg

Kom ook niet in het modem vanaf het 192 adres momenteel wat zou moeten aangeven dat iets toch goed gaat. Alleen als ik rechtstreeks op het modem aangesloten zit kom ik erin.

[ Voor 18% gewijzigd door Sveninho op 08-02-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sveninho schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:22:
[...]

Dat NAT-NAT snap ik even niet zo goed.
Modem staat in bridge, maar is toegangelijk via dat subnet dus.
Nee. Als hij in bridged mode is, is hij enkel en alleen op 192.168.100.1 bereikbaar (standaard DOCSIS modem IP).

Als je hem kunt benaderen op een ander privaat IP zoals 192.168.1.1, dan staat hij niet in bridged mode. Bovendien verklaart dat waarom je een IP-conflict hebt met je Sitecom router - als het daadwerkelijk aan het bridgen was kon dat niet gebeuren.
Jij zegt dus dat ik hem liever 192.168.2.1 kan doen? DHCP pool? De range bedoel je hiermee?
Nee, je kunt hem beter echt in bridged mode zetten. Doe je dat niet, dan kun je best de een van de twee in een andere range zetten - dus moet je zowel het eigen IP als de DHCP pool omzetten.
Titel van mn topic; Cisco EPC3925 UPC icm Sitecom router
Ja, maar:
Snap je de onduidelijkheid? Maar het gaat dus echt over een 3925 en niet een of andere "3911"?
Weet nou niet of het door de huidige setup komt of dat het tussen m'n oren zit, maar het lijkt alsof het moden/router m'n internet een beetje tegenhoudt.
Je hebt gewoon een modem in routing mode (niet bridge) en een IP conflict. Niemand houdt iets tegen, je config is gewoon fout voor deze situatie.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
WeirdEye schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:12:
Als je computer aansluit op het modem, heb je dan internet en welk ip krijg je?

Standaard geven de EPC3212 van upc een ip uit in de 192.168.1.x range.
Naar mijn idee doet de sitecom dit in dezelfde range en dat gaat niet werken.

Maar waarom gebruik je de router functionaliteit van de EPC3212 niet?
Ik pikte deze reactie er even uit, het was de eerste en meteen (voor mij) de meest opvallende.

Ik constateer hier nl. wat spraakverwarring waardoor ik de indruk heb dat men elkaar niet volledig begrijpt. De topictitel vermeldt EPC3925 en jij houdt een (niet correct) betoog over de EPC3212. Waarom? Tussen die twee zit nl een wereld aan verschil, de EPC3925 bevat een ingebouwde router en de EPC3912 niet, is derhalve een wat men noemt dom modem dat anders dan hier wordt beweerd helemaal geen lokale ip-adressen uitdeelt. Daarvoor heb je bij de 3912 een aparte router nodig, die je bij de 3925 achterwege kunt laten en met een switch kan volstaan.

Sommige abonnees zijn echter om welke reden dan ook niet tevreden over de routerfunctionaliteit en die zetten dan de 3925 in bridge-mode. En dan is hij in principe alleen maar modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
dion_b schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:02:
[...]

Nee. Als hij in bridged mode is, is hij enkel en alleen op 192.168.100.1 bereikbaar (standaard DOCSIS modem IP).

Als je hem kunt benaderen op een ander privaat IP zoals 192.168.1.1, dan staat hij niet in bridged mode. Bovendien verklaart dat waarom je een IP-conflict hebt met je Sitecom router - als het daadwerkelijk aan het bridgen was kon dat niet gebeuren.

[...]

Nee, je kunt hem beter echt in bridged mode zetten. Doe je dat niet, dan kun je best de een van de twee in een andere range zetten - dus moet je zowel het eigen IP als de DHCP pool omzetten.

[...]

Ja, maar:

[...]

Snap je de onduidelijkheid? Maar het gaat dus echt over een 3925 en niet een of andere "3911"?

[...]

Je hebt gewoon een modem in routing mode (niet bridge) en een IP conflict. Niemand houdt iets tegen, je config is gewoon fout voor deze situatie.
Oke sorry dan hebben wij miscommunicatie gehad. Hij is inderdaad bridged en alleen op 100.1 te benaderen.
Voorheen was dit niet het geval (toen ik het topic aanmaakte) en vandaar dus de conflicten in het begin.
Weet niet waar de 3911 vandaan kwam, die stond zo ertussen in. Het gaat echt om een 3925 ja.
Bedankt voor je hulp!

Anoniem: 491951

Allen,

Ik heb een vraag over mijn epc3925 modem. Ik krijg mijn poorten sinds gisteravond niet meer open. Weet er niet heel veel vanaf maar heb nou toch al een poos zitten lezen op internet. Allereerst heb ik mijn draadloze internetverbinding een statisch IP toegewezen.

In mijn modem heb ik (in dit voorbeeld) poort 21 proberen open te zetten door bij zowel external als internal bij port range forwarding port '21 to 21' door te zetten naar zowel mijn IP van mijn PC als mijn NAS. Uiteraard 1 voor 1 geprobeerd en gechecked of de poort vervolgens open stond. Geen van beide werkt. Firewall (windows) als SPI Firewall (tabblad security in modem) staat uit.

Wie o wie kan mij helpen?

Uiteindelijk probeer ik namelijk vanuit mijn raspberry pi mijn synology ds212j te bereiken maar dat is stao 2.. als iemand zou kunnen helpen heel erg graag! :)

Alvast bedankt!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens mij ben je nu andermans topic aan het kapen voor een niet gerelateerde vraag. Dit topic gaat over het aansluiten van een Sitecom router achter een EPC3925. Als jij iets anders wilt kun je beter een eigen topic openen. Sowieso zou ik eerst even goed nadenken bij wat je wilt doen - port forwarden doe je om va buitenaf toegang te geven tot devices op de lan. Als jouw devices beide op lan zitten hoef je geen poorten te forwarden en zit je probleem elders.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1