Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Normaal post ik eigenlijk nooit dingen op het forum, meestal als iets niet lukt dan vind ik wel een post/topic waar het uitgelegd staat maar ik zit nu echt met handen in het haar.

Ik heb een Asus N53SV laptop, en van de een op andere dag werkt de wifi niet meer..
Windows 8 zegt dat de wifi uitstaat en ik kan wifi niet aankrijgen.

Heb drivers al geprobeerd, knopje op de zijkant, WIFI pci-e chip vervangen, maar niets werkt.

Heeft iemand hier nog een slimme ingeving ?
Ik had al een Intel N6300 besteld omdat ik dacht dat het wifi kaartje gewoon kapot was, maar dat blijkt niet het geval. In bios kan ik ook niets vinden...

Alvast heel erg bedankt voor het lezen en ik hoop op enkele goed ideeën _/-\o_

(zou het even in een avondje fixen, maar het is inmiddels alweer half 3... >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan zijn dat de drivers niet goed geïnstalleerd worden probeer de laatste versie van de fabrikant zelf. Of dat Hij uitgeschakeld is in het apparaat beheer. Controleer hoe je de Wifi in en uit kan schakelen, mogelijk moet dit met de Fn+Fx toetsencombinatie? Welke software gebruik je om te verbinden? Wat is het veranderd sinds de laatste keer dat het werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad al de laatste versie gedownload. Heb FN + F2 geprobeerd, dan blijft er enkel een tekentje op het scherm komen dat wifi uitgeschakeld is. Heb de officiele intel PRO workset software er op voor het maken van de verbinding.

Ik ga vanavond nog even kijken, kom ik er nu ook niet uit dan koop ik gewoon een nieuw mini wifi stickje. Genoeg tijd aan besteed. Wie werkt werkt het ooit weer eens (:

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmmk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 22:28
7 jaar oud topic :P maar ik heb nu hetzelfde probleem, net gepost in 'Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic'.

Ik zie dat hier uiteindelijk geen antwoord op gekomen is. Uiteindelijk wel opgelost?

Ik heb ook een wifi-usb-dongle geprobeerd, zelfde resultaat (geen verbinding). Als ik bij de adapteropties kijk, zie ik dat ik beide adapters kan uitschakelen (windows meent dus dat ze zijn ingeschakeld), maar softwarematig in- en uitschakelen maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 10:26
windows 8, seriously?
even updaten naar windows 10, wellicht?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmmk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 22:28
Ik zit allang op W10, en up to date, alleen het wifi-probleem is als hier omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

jmmk schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:57:
7 jaar oud topic :P maar ik heb nu hetzelfde probleem, net gepost in 'Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic'.

Ik zie dat hier uiteindelijk geen antwoord op gekomen is. Uiteindelijk wel opgelost?

Ik heb ook een wifi-usb-dongle geprobeerd, zelfde resultaat (geen verbinding). Als ik bij de adapteropties kijk, zie ik dat ik beide adapters kan uitschakelen (windows meent dus dat ze zijn ingeschakeld), maar softwarematig in- en uitschakelen maakt geen verschil.
Toch heb ik de voorkeur dat je even een eigen topic start :) Let hierbij even op dat je goed aangeeft wat je al hebt geprobeerd, welke apparatuur en drivers je gebruikt etc.etc.

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.