Toon posts:

Invoerrechten Sony Bravia tv 46" ???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Een vriend van mij heeft in amerika een sony bravia te zien hier in deze link http://www.amazon.com/Son...ow-Internet/dp/B008XG1N72

hij heeft hem zelf al gekocht en wilt hem aan me door verkopen voor 100$ en 75$ verzendkosten dus totaal 175$ Nou vraag ik me af hoeveel invoerrechten ik voor dit moet betalen. Ik kreeg vandaag mijn nieuwe horloge binnen uit amerika en die koste me 19euro invoerrechten terwijl hij zelf maar 100$ koste, weer iemand hoe dit berekend word bij de douane?

Dit koop ik zelf dus NIET van een webshop maar van een vriend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26
Je moet BTW afdragen.
19% dus over $175
En daarbij een bedrag voor de administratiekosten.

Als particulier is het wel een stuk makkelijker om gewoon op te geven dat de waarde €20 is ofzo. En hem het geld dan als gift te sturen.

Er is wel een bepaling dat je geen BTW hoeft af te dragen als je iets als particulier 2e hands (ver)koopt. Ik weet alleen niet of dat ook op import telt.

Ik zou me overigens eerder druk maken over of je TV uberhaubt werkt.
Je hebt kans dat hij alleen op 110V/60Hz werkt. En heeft minstens een US stekker.
Daarnaast is de software waarschijnlijk regio gelocked, waardoor digitale tv enzo niet werkt tenzij je in het fabriekmenu kan komen.

[ Voor 49% gewijzigd door RocketKoen op 07-02-2013 00:59 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Je betaalt douanerechten over de waarde van de zending plus verzendkosten (en eventuele verzekeringskosten). Over de douanerechten plus de waarde van de zending plus de verzendkosten (en eventuele verzekeringskosten) betaal je 21% btw (19% is het oude, vervallen tarief). En tenslotte betaal je inderdaad administratiekosten (inklaringskosten) aan de vervoerder.

Wat de douanerechten zullen bedragen weet ik niet (dat hangt van de categorie af waar de tv in valt), maar dat zou je moeten kunnen vinden op de website van de douane.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor welke zendingen betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten?
Voor alle commerciële zendingen die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 22,- en voor alle geschenken die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 45,- betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten.
Zorg er dus voor dat je vriend het als een "gift" verstuurd, hij het via USPS verstuurd (DHL en UPS gaan elke zending controleren, want dat is lekker makkelijke winst) en het opgegeven bedrag het absolute minimum is. Hoe lager het bedrag+verzendkosten, hoe beter. Uiteraard moet de tv niet in de splinternieuwe verpakking worden verstuurd :P. Anders loop je kans dat de douane de tv er alsnog uitfiltert en dan alle kosten over de nieuwwaarde in NL berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 00:53:
Dit koop ik zelf dus NIET van een webshop maar van een vriend!!
Suuuuuuure...

Ik denk eerlijk gezegd dat ze niet gaan geloven dat je het voor $100 hebt gekocht. En je dus over een hogere prijs invoerrechten zult moeten betalen.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

RocketKoen schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 00:57:

Ik zou me overigens eerder druk maken over of je TV uberhaubt werkt.
Je hebt kans dat hij alleen op 110V/60Hz werkt. En heeft minstens een US stekker.
Daarnaast is de software waarschijnlijk regio gelocked, waardoor digitale tv enzo niet werkt tenzij je in het fabriekmenu kan komen.
Dit, als het een gewone US televisie is werkt hij niet hier zonder eventueel een extra adapter ertussen te plaatsen en te jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-10 14:46
De douane bepaalt de belasting over de originele catalogus waarde en niet over de tweedehands aanschafwaarde. En over tweedehands goederen vanuit buitenland moet nog gewoon BTW worden afgedragen.

[ Voor 28% gewijzigd door FitzChevalric. op 07-02-2013 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
FitzChevalric. schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:47:
De douane bepaalt de belasting over de originele catalogus waarde en niet over de tweedehands aanschafwaarde. ...
De douane bepaalt gewoon de waarde, dat kan meer, minder of gelijk zijn aan de 'originele waarde'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:18
Ik vraag me af hoe je vriend aan 75$ verzendingskosten komt. Een 46" tv is groot, lomp en kwetsbaar. Zou ik ook niet direct in het eender welke zeecontainer in gewoon een kartonnen doos gooien.

Los van garantie en douane denk ik dat je hem beter in de EU koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-03-2024
75 dollar voor shipping is absurd, misschien idd in een hoekje van een container geprakt en zelf afhalen in amsterdam bij de losser. verzenden met usps kan al niet in die afmetingen en via dhl of ups zal het 1200+ zijn (heb zelf eens een polyster motorkap overlaten komen via dhl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja hij zei ongeveer 75$ kosten voor verzending dat verwachte hij :P,
De tv ga ik niet gebruiken voor zenders enzo maar voor mijn pc en xbox
dat de tv 100$ kost is omder hij hem gratis heeft gekregen dus hij wou hem wel voor 100$ aan mij doneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 23:30

-d-

$75 gaat echt niet lukken - reken maar op $150-$200 verzendkosten, minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:33:
ja hij zei ongeveer 75$ kosten voor verzending dat verwachte hij :P,
De tv ga ik niet gebruiken voor zenders enzo maar voor mijn pc en xbox
dat de tv 100$ kost is omder hij hem gratis heeft gekregen dus hij wou hem wel voor 100$ aan mij doneren.
om beiden een teleurstelling te besparen zou ik er niet aan beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
gerrutcamaro schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:28:
75 dollar voor shipping is absurd, misschien idd in een hoekje van een container geprakt en zelf afhalen in amsterdam bij de losser. verzenden met usps kan al niet in die afmetingen en via dhl of ups zal het 1200+ zijn (heb zelf eens een polyster motorkap overlaten komen via dhl)
1200+ is ook wel weer overdreven. Ik heb laatst nog een paar dozen uit China laten overkomen, iets van 50KG totaal, en dat was iets van $400 ofzo. Met een dag of 4 in huis. Een langzamere verzendmethode zal goedkoper zijn.

Maar goed, het is een wazig verhaal, ik zou er nieteens aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
ik betaalde bij dhl een dikke toeslag voor de afwijkende afmetingen en aan de deur leveren, een 46 inch tv heeft ook wel een afwijkend maatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 23:34
Natuurlijk betaal je meer als die 100 dollar plus verzendkosten. Je betaalt gewoon over de realistische waarde. Dacht je soms ook dat als een vriend een rolex opstuurt voor 150 dollar dat je dan niks extra betaalt. De douane loopt niet met molentjes ;) als het een onrealistisch bedrag is taxeren ze het (of je moet een aankoopdbewijs meeleveren), en dan pakken ze gewoon de NL adviesprijs van heh item.

Aangezien een 46 inch tv zeker opvalt zou ik dus oppassen voordat je thuiskomt van een koude kermis.

[ Voor 4% gewijzigd door Rene op 07-02-2013 21:07 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

DJSmiley schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:15:
1200+ is ook wel weer overdreven. Ik heb laatst nog een paar dozen uit China laten overkomen, iets van 50KG totaal, en dat was iets van $400 ofzo. Met een dag of 4 in huis.
Verzenden vanuit China is veel goedkoper dan vanuit de VS (en evele andere landen). Dat is echt onvergelijkbaar en kun je geen realistische inschatting op baseren.

UPS verzendt de tv niet voor minder dan $430 (langzaamste verzendmogelijkheid), USPS lijkt 't niet eens te willen verzenden vanwege de grootte. Andere mogelijkheden heb ik niet bekeken.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Pagina: 1