Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 11:51
Hallo,

ben wat aan het hobbyen en wil nu eigenlijk dat office 2010 samen met win7 geinstalleerd word
het slipstreamen van windows updates en servicepacks was allemaal geen probleem.
alleen kom er nu niet meer uit hoe ik office en windows dus moet samenvoegen.
als ik de setup van office toevoeg begint deze pas met installeren nadat windows geinstalleerd is maar stopt ermee omdat deze de benodigde bestanden niet kan vinden

hopelijk dat iemand hier een idee heeft ?

maak gebruik van het programma rt7 lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 22:05
ipv met losse 3rd party tools te werken kan je naar mijn idee beter de WAIK of ADK van Microsoft downloaden, deze tools zijn namelijk gemaakt om images mee te maken (in corporate omgevingen is dit ook wat men gebruikt - de tools zijn over het algemeen ook erg makkelijk in gebruik mits je je een beetje inleest).
Overigens hoef je sinds Windows Vista niet meer te "slipstreamen" om je installatie aan te passen aangezien deze met WIM images werken (install.wim) waar je alles in kan integreren via imageX en DISM.

Als je Office geintegreerd wilt hebben in je image dan zal je voorzover ik weet wel echt Office moeten installeren op een reference machine, vervolgens kan je de reference machine syspreppen waarna je met ImageX of DISM een image kan trekken (met deze twee tools kan je overigens ook nog files en drivers toevoegen in een WIM file).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:28

nIghtorius

Poef!

Om een schone image te hebben zonder vooraangemaakte gebruikeraccounts moet men Shift+F3 indrukken bij de setup-wizard (bij de vraag van gebruikersnaam/pc-naam). De pc zal dan herstarten en automatisch aanmelden naar de administrator account en het sysprep tool wordt al automatisch gestart.

in deze omgeving moet je gewoon alle programma's installeren en als je klaar bent de sysprep tool de image laten generaliseren en afsluiten. vervolgens moet je daarvan een WIM image maken mbv de Windows AIK tools.

Tip: Plaats alle extra bestanden / thema's en snelkoppelingen die je wilt hebben in de c:\users\default user map. Deze user wordt gekopieerd naar een nieuw aangemaakte userprofiel.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)