Laatste aanmaning! Intrum Justitia mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:12
Kreeg net een verdacht emailtje van proshore@vps023.trafego-vps.net namens Intrum Justitia Nederland (infonl@nl.intrum.com). Over een lopende factuur bij KPN inzake Backup online (nog nooit gebruikt).

Dit is een zeer verdacht mailtje je normaal zou verwachten in een spambox maar deze is ontvangen in mijn postvak in. Ik vindt het een zeer verdacht "bijna geloofwaardig" emailtje met een html bijlage (welke ik niet van plan ben te downloaden en openen).

Volgens mij is dit een nieuwe scam. Hebben meer mensen dit emailtje gehad????

Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/4532/intrum.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zie (toevallig) ook: Nep aanmaning Intrum Justitia?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-07 04:44

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

is natuurlijk een scam.
Trouwens ben je niet de enige, volgens mij was er vandaag nog ergens een melding hiervan op ned1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:12
Hmm ja, ik zag het net ook toen ik ff door browsde. Beetje raar om het in Shopping te melden eerlijk gezegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Zo ziet een echte eruit

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nB32gnF.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Dat wordt dokken, Dimens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Neuh. Yourhosting is hier een grote fout aan het begaan. Dit kost hun alleen maar geld doordat zij uiteindelijk Intrum Justitia gaan moeten betalen voor het inhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Gehackte VPS, nep email. Looks like a scam :P

Intrium doet wel via internet maar niet op zo'n manier. Zij moeten eerst jouw email adres natuurlijk wel weten. En KPN schakelt ook niet zo snel intrium in voor het vorderen van geld. Daar moet vooraf herinneringen aan worden verstuurd, met nog belangrijker; het inschakelen van een incassobureau met alle kosten vandien (nieuwe regeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dimens schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 03:24:
[...]

Neuh. Yourhosting is hier een grote fout aan het begaan. Dit kost hun alleen maar geld doordat zij uiteindelijk Intrum Justitia gaan moeten betalen voor het inhuren.
Oh, ik dacht dat het een geheel verzonnen voorbeeldbrief was. Maar dat bedrag is toch wel nep, hoop ik ;)

Maar succes, ik heb het zelf ooit eens jarenlang(!) aan de stok gehad met Intrum Justitia, door een misverstand dat niet door mij was veroorzaakt (World Online :X ). Het is al weer lang geleden, maar ik weet nog goed wat voor een onsympathieke, onbeschofte, intimiderende organisatie dat was. Het leek wel één grote maffiabende. Ik krijg nog steeds een gevoel van acute walging als ik die naam weer eens ergens tegenkom :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 20:43

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik loop bijna elke dag langs ze heen zal ik een ruitje ingooien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:+

Maar dan wel in hun stijl, dus eerst flink dreigen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Via de WHOIS, gepost in het andere topic:
http://whois.domaintools.com/loopersteprer.info

Zal je zien dat waarschijnlijk de PC van mevrouw en meneer gehackt is en middels deze gegevens een website is aangemaakt.

haar naam en zijn mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 423265 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 04:07:
[...]

Oh, ik dacht dat het een geheel verzonnen voorbeeldbrief was. Maar dat bedrag is toch wel nep, hoop ik ;)

Maar succes, ik heb het zelf ooit eens jarenlang(!) aan de stok gehad met Intrum Justitia, door een misverstand dat niet door mij was veroorzaakt (World Online :X ). Het is al weer lang geleden, maar ik weet nog goed wat voor een onsympathieke, onbeschofte, intimiderende organisatie dat was. Het leek wel één grote maffiabende. Ik krijg nog steeds een gevoel van acute walging als ik die naam weer eens ergens tegenkom :r
Laten we zeggen dat ik een boek bij de bibliotheek heb gehuurd en dat boek binnen tijd weer teruggebracht heb. Het boek ligt weer in de bibliotheek en mijn naam met de datum dat ik hem heb teruggestuurd staat er in.
Nu zegt de bibliotheek dat ik het boek niet heb teruggebracht en ik het boek moet terugbrengen en een boete moet betalen. Uiteraard betaal ik niet aangezien het boek terug is gebracht en wordt de boete continue verhoogd.
Wanneer ik met de dame achter de balie praat, stopt ze acuut met praten tegen mij en begint met iemand anders te praten. Dan druk ik het boek met bewijs dat het op tijd is teruggebracht en het in de bibliotheek ligt in haar gezicht, dan zegt ze dat het systeem niet veranderd kan worden en ik moet betalen.

Nou ongeveer dat, maar dan met een domein.

Als er daadwerkelijk een deurwaarde langs mijn woning komt, mogen ze de politie met zich meebrengen. Kan ik het boek in het gezicht van de politie drukken. Eens zien of die mensen dan eens hun systeem kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, dat is hun werkwijze. Bellen heeft geen enkele zin, ze zijn meestal niet voor rede vatbaar, en reageren vrij onbeschoft. Ook ik heb een paar maal m'n betalingsbewijzen doorgefaxt, maar ze ontkennen steevast iets ontvangen te hebben. Na de zoveelste uitleg, hoor je dan een hele tijd niets meer, en na een jaar ofzo krijg je opeens uit het niets weer een aanmaning, en begint het hele spelletje weer opnieuw. Een Google search levert vele vergelijkbare klachten over hun werkwijze op, die hier ook nog eens door een ex-medewerker is uitgelegd.

Waarschijnlijk hoef je dus niet eens bang te zijn dat ze daadwerkelijk verder gaan dan wat gedreig. Ze weten dan immers zelf heel goed dat ze geen poot hebben om op te staan, maar hopen via intimidatie een 'debiteur' zo nerveus te maken dat-ie uiteindelijk toch maar betaalt om er vanaf te zijn. En lukt dat niet, dan stopt het op een gegeven moment vanzelf. Het zijn net ratten, valt er niks te halen, dan taaien ze af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Er staat nu ook een waarschuwing op de site van Intrum Justitia.. :)

http://www.intrum.com/nl/...ee/Intrum-Justitia-Alert/

[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 08-02-2013 07:21 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1