Onkyo, Marantz, Denon , Yamaha of Pioneer receiver ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Vandaag ging ik naar een audio shop en stelde de verkoper de vraag welk merk er momenteel het "best" is om klipsch speakers aan te sturen, die bijgevolg enkel voor films en games gebruikt wordt ..
En dit met een budget van 600-700 euro...

Zijn antwoord was simpel : de yamaha rx v773 omdat yamaha momenteel een topmerk is..

Wat is jullie mening en wat zouden jullie nemen ?
Let wel de receiver wordt enkel voor films en games gebruikt ! Geen muziek !!

Welke punten hecht ik belang aan : gebruisgemak en makkelijk instelbaar ! (Marantz sr 5004 die ik nu heb is niet zo makkelijk in te stellen mer audyssey) en mooi geluid.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Kan je nergens een luister ruimte vinden zodat je het zelf kan ondervinden? Ik denk namelijk dat alle merken wel een prima versterker produceren en het verschil onderling niet bijster groot is. Wat wel verschild is de mate van versterking tijdens gebruik en er idd mogelijk 1 boven de rest uitsteekt voor een bepaalde speakerset. Klipsch is een speaker bouwer die vrij veel harmony en warm geluid gebruikt. Echter zou ik niet lukraak op het advies van een verkoper afgaan en zelf wat reviews opzoeken en YouTube filmpjes bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Bedankt voor je reactie maar een luisterruimte waar ze alle receivers staan hebben die eventueel in aanmerking komen is zeldzaam..
Daarom dat ik enkele adviezen van het forum hier in acht neem en dan op zoek ga naar die receivers en ze idd eens gaan beluisteren ;)

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:27

FeaR

In GoT we trust

Wat zoek je allemaal in de receiver op het gebied van aansluitingen? Als in minimaal aantal HDMI-ingangen dan wel uitgangen, netwerk, USB, et cetera. Nu is het wel heel erg ruim zoeken, sowieso omdat je als enige eisen subjectieve punten neerzet.

Als je slechte ervaringen hebt met Audyssey zou je de stap kunnen wagen naar Yamaha of Pioneer aangezien die merken een ander systeem gebruiken. Met Denon en Onkyo kom je weer op Audyssey uit namelijk.

Overigens lijkt het mij ook zonde om een dergelijk bedrag aan een receiver uit te geven om een relatief simpel setje Klipsch op aan te sluiten. Aan vermogen zal het sowieso niet liggen door de gevoeligheid van die speakers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Thx fear voor je uitgebreide commentaar ;)
Ik hecht niet superveel belang aan allemaal extra's zoals netwerk etc... Gewoon hdmi input & 3d ondersteuning is voldoende ;)

Het enige die ik belangrijk vind is dat er voldoende vermogen is om de speakers aan te sturen & dat hij handig is in gebruik en de klank dik in orde is ;)

Yamaha heb ik vroeger gehad & vond ik toen top met de satelliet speakers die erbij zaten.
Onkyo heb ik gehad maar vond ik niet super qua gebruik , net zoals pioneer..
Marantz is super in gebruik maar het instellen is niet altijd even simpel...

Hoeveel vermogen raad je dan aan om de klipsch speakers aan te sturen? (bij 8ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07 06:59
Gaat het echt puur en alleen om het instellen of zijn er nog meer problemen met de marantz. En wat bedoel je met het niet super zijnkwa gebruik of instellen? Gewoon casual gebruik of de hele setup waar je 1x flink de tijd voor moet nemen?

Misschien is voor 700 euro een NAD T748 ook wel interessant om naar te kijken.

Nogmaals focus niet op het door de fabrikant opgegeven vermogen. Iedere fabrikant meet anders. de NAD die ik hier noem kan volgens de fabrikant 7x 40 watt leveren. Maar in de practijk is het ding in staat veel meer vermogen te leveren. Terwijl de meeste gangbare merken nooit hun opgegeven vermogen halen (met alle kanalen belast over het volle hoorbare bereik, zonder veel vervorming en bij een impendantie van 8 ohm)

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Het vraagt idd veel tijd om hem in te stellen maar nu staat ie eindelijk goed maar ik zou toch graag willen overstappen naar een model die wel 3D en wifi ondersteund...

Qua klank zullen ze wel allemaal even goed klinken zeker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 23:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ben je het toch helemaal zat met je Marantz en Audissey? ;)
Wel fijn om te horen dat je hem toch goed afgesteld hebt gekregen. Zo zie je maar: een keer goed lezen en wat hulp zoeken spaart veel geld uit ;)

Maargoed, dat die verkoper Yamaha aanprees is waarschijnlijk omdat ie daar de grootste marge op kreeg. Als ie al zegt :omdat Yamaha momenteel een topmerk is...dan is dat de grootste bullshit die ie kan verkondigen. Want dan wil ik wel eens weten wat momenteel is bij hem, en wanneer ze dan slecht waren ;)

Feit is dat Yamaha redelijk helder klinkende receivers klinken. Sommigen noemen het kil. Van wat ik heb gehoord hebben NAD en Rotel daar ook een handje van. Denon en Marantz klinken dan weer wat warmer zo gezegd. Dus ook hier geld: ga luisteren. Al ligt dat met receivers meestal wel wat lastiger dan met speakers. Receivers zijn namelijk een stuk minder goed te switchen dan een setje speakers ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Thx eagle !
Je verdiend een pluim voor je hulp die je me al geboden hebt! TOP gewoon ;)

Inderdaad... Ik heb liever een warm geluid dan iets dat kil en te helder klinkt.. al kan je dat laatste misschien wel nog aanpassen...

Denon lijkt mij iets goedkoper te zijn dan de marantz receivers... is er daar een reden voor aangezien ze uit dezelfde "groep" komen?

De 2113 denon is die evengoed als bv de 5007 ? of neem je beter een ander model die net wat meer vermogen heeft? (nochtans hebben mijn klipsch speakers niet superveel nodig dacht ik..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:27

FeaR

In GoT we trust

niniansix schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 07:30:
Denon lijkt mij iets goedkoper te zijn dan de marantz receivers... is er daar een reden voor aangezien ze uit dezelfde "groep" komen?
Denon gaat zich meer richten op de low-end tot mid-end markt waar Marantz met de nieuwere modellen hoger gaat. En dat zie je meteen terug in de prijzen. AVR-3313 van Denon is intern identiek aan de SR7007 van Marantz, maar qua prijs inderdaad niet. De AVR-4520 van Denon heeft Marantz zelfs helemaal omgebouwd tot een pre/pro, puur omdat dergelijke apparaten horen als je het hogere segment wilt bedienen. Als het je niet om de looks gaat is Denon eigenlijk de meest voor de hand liggende keuze, het kan heel wat schelen. En de klankverschillen die Denon en Marantz vroeger hadden zijn nu eigenlijk ook niet meer ter sprake. Voor vermogen hoef je het sowieso niet te doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Voor het kopen van mijn set heb ik geluisterd bij een HiFi-zaak. Met het voorbehoud dat ik uiteraard niet weet hoe e.e.a. is aangesloten en ingesteld was er voor mij wel verschil hoorbaar tussen Denon en Marantz. Een duurdere Denon AVR3313 vond ik stukken minder klinken dan een "goedkopere" Marantz SR5007 en SR6007.

Voordeel van de Denons is wel dat ze een groter en informatiever display hebben dat je bij Marantz alleen op de duurdere SR7007 krijgt. Zelf uiteindelijk gegaan voor de SR6007 en eerlijk gezegd mis ik het display niet. Maar het is wel iets waar je ook aan moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 10:57
S1NN3D schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:04:
Voor het kopen van mijn set heb ik geluisterd bij een HiFi-zaak. Met het voorbehoud dat ik uiteraard niet weet hoe e.e.a. is aangesloten en ingesteld was er voor mij wel verschil hoorbaar tussen Denon en Marantz. Een duurdere Denon AVR3313 vond ik stukken minder klinken dan een "goedkopere" Marantz SR5007 en SR6007.
Dan stond de Denon waarschijnlijk ietsjes harder dan wel anders ingesteld want niemand kan een verschil horen tussen twee versterkers die gewoon binnen hun werkzame gebied spelen (zonder verdere geluidsaanpassingen) en van een stukken mindere weergave is absoluut onmogelijk sprake.

Versterker X op vast volume Z klinkt identiek aan versterker Y op vast volume Z, als ze beiden gewoon versterken en niet van enige DSP dan wel roomcorrection dingen gebruik maken. Het menselijk oor is enórm gevoelig voor volumeverschillen zodat versterker X die ook maar een paar dB harder staat te spelen dan versterker Y automatisch als (veel) beter wordt ervaren. Dit is echter uiteraard niet waar. Bij een dubbelblinde test waarbij er dus geen sprake is van bias, emotie en volumeverschil en zonder enige geluidsaanpassingen zullen de apparaten geheel eender klinken. Als een versterker het geluid aanpast is 'ie eigenlijk juist brak.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Brad Pitt schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:33:
[...]
Dan stond de Denon waarschijnlijk ietsjes harder dan wel anders ingesteld want niemand kan een verschil horen tussen twee versterkers die gewoon binnen hun werkzame gebied spelen (zonder verdere geluidsaanpassingen) en van een stukken mindere weergave is absoluut onmogelijk sprake.
...
Had al het voorbehoud gemaakt dat je niet weet hoe e.e.a. op de achtergrond ingeregeld is. Maar het schakelen tussen de receivers bij iEar ging middels een touchscreen waarbij de speaker setup hetzelfde bleef. Het volume was wel vergelijkbaar. Het klonk op de AVR3313 allemaal wat fletser. Vandaar dat we voor de "goedkope" SR6007 zijn gegaan.

Maar ik ben de eerste om toe te geven dat ik geen guru ben op dit gebied. Wil wel mijn ervaringen delen omdat de topic-starter er misschien iets aan heeft. :+

Ben zelf in ieder geval zéér blij met mijn Marantz. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Ok super voor de reacties :)

En qua gebruiksgemak , is de marantz handiger dan de denon of niet?

En is de audessey versie die op de 6007 zit, hetzelfde of die van de 5004 of is die al wat gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Oh en nog een klein iets : Surround back wat wil dit ongeveer zeggen en is dit een meerwaarde of niet?
En als ik dan van 5.1 naar een 7.1 ga, verlies ik waarschijnlijk vermogen ivm nu(5.1)?
Of is het niet zo dat als je receiver maar 5 speakers moet aansturen hij meer vermogen kan leveren dan dat hij er 7 moet aansturen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
niniansix schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:50:
Of is het niet zo dat als je receiver maar 5 speakers moet aansturen hij meer vermogen kan leveren dan dat hij er 7 moet aansturen?
Dat is inderdaad zo ja. Als je receiver bijv. bij 5.1-content 100W per kanaal kan aansturen (weinig apparaten kunnen dat (meestal geven ze een vermogen op bij slechts één kanaal in gebruik, heel smerig...)) zal hij niet ook 7 x 100W er uit kunnen pompen, dat wordt dan bijv. 7 x 70W o.i.d. Nu zijn hoge(re) Wattages sowieso best relatief aangezien je met 10W ook al een huiskamer vol herrie hebt. Als je echter grote en/of inefficiënte luidsprekers hebt kan een beetje reserve geen kwaad. Fabrikanten specificaties echter met véél zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Brad Pitt schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:59:
[...]
Dat is inderdaad zo ja. Als je receiver bijv. bij 5.1-content 100W per kanaal kan aansturen (weinig apparaten kunnen dat (meestal geven ze een vermogen op bij slechts één kanaal in gebruik, heel smerig...)) zal hij niet ook 7 x 100W er uit kunnen pompen, dat wordt dan bijv. 7 x 70W o.i.d. Nu zijn hoge(re) Wattages sowieso best relatief aangezien je met 10W ook al een huiskamer vol herrie hebt. Als je echter grote en/of inefficiënte luidsprekers hebt kan een beetje reserve geen kwaad. Fabrikanten specificaties echter met véél zout nemen.
Van de site van Marantz:
70% Vermogensgarantie
Marantz kent een vermogensgarantie van 70%, wat inhoudt dat minimaal 70% van het stereovermogen dat in het specificatiegedeelte vermeld staat, beschikbaar is wanneer 5 kanalen gelijktijdig worden gebruikt. Er bestaan veel misverstanden over de vermogensklasse door het hoogst mogelijke uitgangsvermogen als een uniek verkoopaspect te gebruiken. Metingen gebeuren vaak met uitvoer naar slechts 1 luidsprekeraansturing, met een lagere impedantie dan 8 ohm en een acceptatie van een hoge TDC (totale harmonische vervorming). Een standaard THD-waarde is 0,08 %. Hoe lager, hoe beter.

Zij meten op een eerlijke manier en garanderen dat een groot deel van het vermogen daadwerkelijk geleverd zal worden wanneer er meer kanalen gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
S1NN3D schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:17:
[...]
Zij meten op een eerlijke manier en garanderen dat een groot deel van het vermogen daadwerkelijk geleverd zal worden wanneer er meer kanalen gebruikt worden.
Marantz is inderdaad een van uitzonderingen. Hun opgaves kloppen over het algemeen redelijk spot-on. Zie hier bijv. de resultaten van de 7007, die volgens hun site 125W per kanaal zou moeten leveren:

Two channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 124.3 watts
1% distortion at 143.2 watts

Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 89.5 watts
1% distortion at 111.4 watts

Seven channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 70.5 watts
1% distortion at 83.8 watts

Zeer netjes dus! :P

Echter, ook zij zijn niet geheel vrij van marketing onzin, bij de 6006 staat bijv. " Naast veelzijdig is de SR6006 ook krachtig: 7x 110W (RMS) om precies te zijn." en da's natuurlijk niet waar, dit apparaat levert slechts 71W per kanaal bij gelijktijdig 7-kanaals gebruik. Dat noem ik dus ook misleidend, de gemiddelde leek zal echt niet snappen dat zij met 7x110W bedoelen dat slechts één kanaal 110W levert op dat moment.
Er zijn maar heel weinig merken die in hun marketing blurbs gewoon zeggen zoals het daadwerkelijk is.

[ Voor 23% gewijzigd door Brad Pitt op 08-02-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
net even op internet gezocht en de marantz sr 6006 lijkt me wel een mooie receiver :
http://www.smitsarnhem.nl...ath=2_30&products_id=2042

Maar voor 100 euro meer heb ik de denon 2113 + speakers die ik eventueel wel nog kan gebruiken ...
http://www.besthomecinema...ware-xs-5-1-se-zwart.html

wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
De prijs van de SR6006 is niet verkeerd. Is € 100 lager dan in de pricewatch. Het is een "oud" model dat bijna nergens meer te krijgen is en is opgevolgd door de SR6007.

De AVR2113 met speakers; de receiver is zo'n € 500 waard dus voor die speakers betaal je ongeveer € 200 euro, wat dan weer niet zo duur is. Met deze speakers zul je qua muziek niet zo veel bereiken maar volgens de openingspost gaat het jou om films en games. Lijkt me dan geen onaardig setje voor je wensen.

Maar... ga je dan deze speakers gebruiken of die van Klipsch die je in je openingspost noemt?

[ Voor 9% gewijzigd door S1NN3D op 08-02-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Wat zijn de verschillen dan met de SR 6007 ?
Is het wel ongeveer de 300 euro meer waard?

Nee ik zou nog steeds mijn klipsch speakers gebruiken & m'n oude marantz met die nieuwe speakers gebruiken in m'n vriendin haar slaapkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:47
Wat is er eigenlijk mis met de 5004? Die heb ik ook icm klipsch en heb het idee dat ik hier nog wel even mee verder kan. Qua vermogen hoef jeje ook geen zorgen te maken.
Kan je niet beter je geld uitgeven aan betere speakers? Weet niet welke Klipsch je hebt maar wellicht kan je upgraden naar RF83's. Ik vind het de ideale speakers voor gamen en films, zelfs een subwoofer is wat mij betreft overbodig (als ik niet in een appartement had gewoond natuurlijk niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Ik ging hem eerst houden maar sinds gisteren is hij beginnen raar doen.. hij is 3 keer uitgevallen en toen ik eraan voelde, had hij erg warm en dit na max 30 min aan te staan.
Hij staat volledig vrij dus er is koeling genoeg...

ik mag er terug mee naar de winkel (correct) want het was 1tje uit de koopjeskelder & ik krijg m'n geld terug voor een nieuw toestel..

Ik heb de klipsch F20 fronts, C10 center, B3 rears & sub 10 .. is dit niet voldoende dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
De F serie van Klipsch is volgens mij een instapserie. Zeker voldoende en al helemaal voor de prijs. Mocht je een keer echt beter geluid willen dan zou je de RF's kunnen overwegen. Ook een wat chiquer uiterlijk vergeleken met de F serie.

Wellicht kan je eens wat winkels binnen gaan voor een showmodel van een versterker. Met wat geluk heb je misschien een 1 jaar oud model voor de helft van de prijs. Denk dat van de meeste merken nu de 2013 line up in de winkels komt, dus grote kans dat je een 2012 model op de kop kan tikken. Ik zou het bij Marantz houden, goed uiterlijk, goede kwaliteit en ze gaan goed samen met Klipsch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Kun je me eventueel enkele winkels aanraden waar dat eventueel mogelijk zou zijn? (correct heb ik al maar misschien zijn er nog winkels? en zou je dan de 6006 nemen ofzo? of is dat geen model van 2012 ?)

Is er zoveel verschil in de F serie & RF series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me de laatste jaren niet meer heb beziggehouden met versterkers. Heb me er alleen in verdiept toen ik zelf op zoek was. Volgens mij is het 1e cijfer de modelserie en het laatste wordt bij ieder model opgehoogd. Dus de 6000 serie is zwaarder dan de 5000 en de 6007 is de opvolger van de 6006.

Echt veel verschil is er niet tussen een F en een RF. Zuiverder geluid, zuiverder bij meer vermogen etc.

Ik weet niet waar je vandaan komt maar in Amersfoort zit besthomecinema en zij hebben alle merken uit je openingspost, kennis van zaken en je kan er altijd een leuke deal maken. Daarnaast kunnen ze je ook heel goed de verschillen uitleggen je verschillende set ups luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Bedoel je dan dat ze dan nog iets van hun prijzen doen dan deze die online staan ? :)
Ik ben van België dus ja het is 2 uur rijden of meer maar dat heb ik er voor over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

The Eagle schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:56:
Feit is dat Yamaha redelijk helder klinkende receivers klinken.
Je begon zo goed over die verkoper, niet luisteren naar zijn stokpaardje over merk X (in dit geval Yamaha). Maar dan kom je met onzin. Dat is helemaal geen feit. En Denon klinkt ook niet "warm". En Marantz klinkt ook niet "muzikaal" (dat laatste doen hoogstens de muzikanten op de opname).

Kortom, topicstarter, geloof niet in bakerpraatjes a la "merk X klinkt zo". Merk X heeft tig modellen. Elk goed ontworpen model van merk X zal met niet te veeleisende speakers ongelofelijk dicht in de buurt komen van andere goed ontworpen modellen, of dat nu van merk X, Y of Z is. Klinkt het model van merk X echt wezelijk anders dan is het ding of k*t ontworpen, of kan ie de extreem hongerige speakers niet aansturen, of (het meest waarschijnlijke in het geval van receivers) is ie net ff anders afgesteld met behulp van de software (Audessey, YPAO, MCACC, whatever). Gelukkig kan je dat zo vaak opnieuw doen als je wilt en kan je daar handmatig op ingrijpen bij modellen uit de prijsklasse waarin je zoekt. Maar, stel nou dat model A van merk X echt zo k*t klinkt, dan nog: dat wil dat nog steeds niet zeggen dat alle modellen van merk X k*t klinken. Dus nog steeds geen man overboord wat betreft merk X.

Met andere woorden staar je niet blind op een vermeend "signatuur" van een bepaald merk, want dat is voornamelijk onzin, de wens van de (marketingafdeling van) de fabrikant, de meeste geld in het laatje brengende keuze van de verkoper, of (en vooral) de behoefte van aankoopbevestiging van de consument (mijn nieuwe, eigenlijk veel te dure, glimmende bolide klinkt zo zuiverrr en muzikáál...).

Staar je uberhaupt niet blind op merken, geloof zo min mogelijk van de marketingpraat en kijk wat de versterker biedt: aansluitingen, functies, en met name ook bediening, hoe zitten de menu's in elkaar, werken de knoppen en de AB lekker (ook de ontvangst onder een hoek op een afstand), etc. Verder even opletten of je niet een brak model koopt waarvan bekend is dat er iets aan stuk gaat (zoals HDMI poorten).

In receiverland heb je het geluk dat er een aantal merken is wat in kwaliteit en mogelijkheiden heel weinig voor elkaar onder doet, met de merken die jij noemt zit je allemaal gebakken, zolang het betreffende model maar aan jouw wensen voldoet.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 08-02-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Bedankt voor je reactie ;)

Ik zal er mijn tijd voor nemen als ik ervoor ga kijken ;)
Nu terug op mijn vraag : is 7.1 de moeite waard of niet ?

En zou er een verschil zijn tussen de c20 en c10 van klipsch ? (Center)
En is de s20 beter geschikt als "rears" dan de b3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-07 19:14
Ik zit zelf ook met een vergelijkbare situatie. Bij mij gaat het tussen de nr1603 en de avr-2113, waarbij volgens reviews de avr-2113 de beste koop is (fwd). Lijken me voor jou ook prima recievers, met leuke features voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Idd ... Ik twijfel hard tussen die denon en de marantz sr 6007 of 5007 maar die zijn direct zoveel duurder voor een klein beetje meer "watt" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
niniansix schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 09:36:
Idd ... Ik twijfel hard tussen die denon en de marantz sr 6007 of 5007 maar die zijn direct zoveel duurder voor een klein beetje meer "watt" ...
Denon en Marantz zijn over de hele linie van binnen vrijwel identiek hè, als je uiteraard de overeenkomende modellen vergelijkt. Het is dan meer een kwestie van welke je mooier vindt dan wel welke betaalbaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Inderdaad, en daarom is het altijd vermakelijk om weer eens te lezen van iemand die de (meestal wat duurder geprijsde) Marantz echt veel "muzikaler" vond klinken dan de Denon. _O-

Antwoord op vraag: is 7.1 de moeite waard of niet? Ten opzichte van 5.1? Ik vind van niet. Maar een ander heeft het geld voor extra speakers, de moeite van het leggen van extra kabels, en het eventueel verpesten van zijn inrichting ervoor over. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Cap op 09-02-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Dus qua klank zullen ze evenwaardig zijn ? ;)

Voor die 7.1: dat heb ik er eigenlijk niet echt voor over ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
niniansix schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:20:
Dus qua klank zullen ze evenwaardig zijn ? ;)
Als ze beiden op een stand staan waarbij het geluid "zo" wordt doorgegeven (Pure, Direct, whatever) hoor je sowieso geen enkel verschil tussen versterker X, Y of Z. Een versterker moet versterken, niet het geluid aanpassen. Als je een geheel ander geluid ervaart staat er ofwel een DSP-stand aan ofwel het apparaat is brak.

Verschil horen tussen een Yamaha, Denon, Sony, Pioneer, Marantz of weet ik het is onmogelijk, mits alle apparaten niks aan het geluid doen en het allerbelangrijkste: precies even hard staan. Dat laatste is op het gehoor echter geheel onmogelijk zodat het apparaat dat bijv. 2 dB harder staat weer te geven meteen als "beter" wordt ervaren. Let wel, alle apparaten moeten ook binnen hun werkbare gebied zitten. Een receiver van 199 Euro moet je niet 5 reusachtige luidsprekers mee gaan aansturen op een bizar hoog volume, dat is buiten zijn gebied. Op normaal volume en met normale speakers zal een Marantz echter identiek moeten klinken aan een Denon of Sony of Onkyo. Tenzij dat merk het geluid "kleurt" uiteraard.

Nu zullen er wel wat mensen inspringen en zeggen dat zij (duidelijk) verschil horen maar dan is er gewoon niet aan de bovenstaande voorwaarden (volume!) voldaan :) Een (duidelijk) hoorbaar verschil is er echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Niet dat het je veel helpt, maar ik heb 3 weken geleden de Denon 1713 verkozen boven de Yamaha 473 en er tot heden geen spijt van. Geluid is een stuk beter dan mijn oude, budget Onkyo receiver. Waarom ik voor Denon ben gegaan boven Yamaha? Ik heb niet kunnen luisteren dus heb naar de looks gekeken en gekeken welk merk de fijnste iPhone app bood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
Dat is dus uiteindelijk ook het advies. Ga voor een goede versterker die jouw speakers goed kan aansturen.
Nou in die prijsrange kunnen ze dat allemaal wel. Welk merk je dan uiteindelijk kiest ligt aan de keuze voor merkvoorkeur, gebruikersgemak, uiterlijk, prijs, features, garantie, etc. en je gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Ok zal vrijdag eens naar correct gaan en ik hou jullie op de hoogte :)
Reacties mogen nog streeds blijven komen uiteraard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:04
TS dank voor dit topic. Ik heb een Klipsch RF setje en moet binnenkort mijn receiver maar eens upgraden (nu nog oude sony die op zich goed werk doet, maar geen hdmi etc heeft).

Dat bericht over die iphone app klinkt wel als een leuke extra. Betekent dit dat je ook bv muziek op je iphone via de receiver kan streamen, of is het alleen een afstandbediening?

Bij mij geldt hetzelfde, vooral gamen en films...ik blijf dit topic lekker volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
GustavSan schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:43:
TS dank voor dit topic. Ik heb een Klipsch RF setje en moet binnenkort mijn receiver maar eens upgraden (nu nog oude sony die op zich goed werk doet, maar geen hdmi etc heeft).

Dat bericht over die iphone app klinkt wel als een leuke extra. Betekent dit dat je ook bv muziek op je iphone via de receiver kan streamen, of is het alleen een afstandbediening?

Bij mij geldt hetzelfde, vooral gamen en films...ik blijf dit topic lekker volgen :)
Nee dat zijn 2 verschillende dingen. Met de iPhone app kun je (zowel bij Denon als Yamaha) je receiver besturen. Je hebt dus (in principe) geen afstandsbediening meer nodig. Aan/uit, input, volume etc. zitten dan op je iPhone.

Als je wilt streamen vanaf een Apple apparaat dan koop je een receiver met Airplay ondersteuning (dan kun je letterlijk met 1 druk op de knop vanaf je device streamen) of een receiver met wat algemenere streaming opties (Media server, DLNA etc.) en moet je nog eea instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Ik hou deze topic ook nog steeds in de gaten :p
Op een test van fwd magazine was de pioneer vsx 1122 de beste (onder andere de denon AVR 2113 was dan de beste koop)...
Maar Pioneer en klipsch gaan niet samen heb ik al via verschillende forums gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
niniansix schreef op maandag 11 februari 2013 @ 07:38:
Maar Pioneer en klipsch gaan niet samen heb ik al via verschillende forums gelezen ;)
Je moet dan ook niet alles geloven dat op fora beweerd wordt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Dus het is volgens jou wel een goede "match"? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
niniansix schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:29:
Dus het is volgens jou wel een goede "match"? ;)
Normaal gesproken wel ja. Maar als versterker X wel goed klinkt met Klipsch en versterker Y niet is een van de twee apparaten niet goed, of ze kleuren het geluid. Ze moeten het geluid versterken en niet aanpassen.

Als ze op een DSP-stand staan is het een kwestie van smaak. Heb gisteren mijn Pioneer LX71 receiver (mag weg voor een super leuke prijs en is een waanzinnig krachtig en mooi apparaat) omgeruild voor een Onkyo 3009 (wilde 9-kanaals audio hebben) en het klinkt met Pure/Direct/etc. gewoon uiteraard identiek. Echter klinkt het met Audyssea nu anders dan met Pioneer's MCACC, dát uiteraard wel. Vind nog steeds het directe geluid het strakst klinken maar voor tijdens films is zo'n gecalibreerde surround stand wel weer kicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Is idd een toffe receiver maar is boven m'n budget vrees ik :)

Dan zullen we ons gewoon maar eens in de winkel luisteren maar ja daar zal het op "stereo" staan vrees ik dus zullen ze toch hetzelfde klinken nrml gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

niniansix schreef op maandag 11 februari 2013 @ 07:38:
Ik hou deze topic ook nog steeds in de gaten :p
Op een test van fwd magazine was de pioneer vsx 1122 de beste (onder andere de denon AVR 2113 was dan de beste koop)...
Zoals uitgelegd moet je niet teveel afgaan op vermeende subjectieve verschillen en "eerste" of "tweede" plaatsen in tests van (veelal gesponsorde of aan hifiritus lijdende) magazines, noch hocus pocus over het vermeende geluid.

Kijk naar jouw eigen behoeftes. Wat is voor jou belangrijk? Misschien veel HDMI ingangen, misschien een tweede HDMI out, misschien wel dat HDMI audio doorgegeven kan worden naar je TV zodat je het geluid tegelijk via je receiver en tv hoort, misschien wel airplay ondersteuning, etc. Ga je de smartphone app gebuiken? Download die app en probeer hem uit, voor zover dat laatste mogelijk is zonder de receiver erbij. Ik vond de Pioneer app mooi ogen maar op een aantal punten niet uitblinken in functionaliteit, die van Onkyo vond ik rommelig, dus mij bevielen de Denon en Yamaha het beste. Maar een ander geeft weer de voorkeur aan de mooie Pioneer app. Etc etc.

VSX1122, inderdaad een redelijk betaalbare moderne receiver met allerlei toeters en bellen, kun je bijv. prima vergelijken met de 922. Zoek de verschillen op, heb je de extra mogelijkheden van de 1122 wel nodig? Misschien kan je zelfs toe met de 827?
Nog een voorbeeld: bij de 922 vind ik het irritant dat de geluid en beeld menuopties niet beschikbaar zijn in het menu op het beeldscherm, dat kan je dan uitsluitend zien op het apparaat zelf of via de smartphone app. Bovendien heb je bij de 922 geen "overlay" over het bestaande tv-beeld beschikbaar zodat je bijv. even snel opties als DRC of lip-sync aan kan passen, van ingang kan wisselen, de huidige settings kan zien, etc. Dat was voor mij irritant. Een ander zal het wellicht niet missen. Misschien is dat bij de 1122 anders, misschien niet. Een kwestie van uitzoeken. De Yamaha's en ik dacht ook de Onkyo's en Denon's uit deze prijsklasse hebben dacht ik wel een volledig on-screen menu.

Maar nogmaals, dingen die voor mij belangrijk zijn, zijn dat voor een ander misschien helemaal niet!

In dezelfde range heb je inderdaad o.a. de Denon 2113 of misschien wel 1913 of 2313, de Yamaha 773 673 en 573, Onkyo 717 616 en 515 of toch de Marantz 1603 of 5006. Zoek en vergelijk, gebruik de tests in magazines om aan informatie te komen maar koop niet op basis van hun "testwinnaar" of "verliezer" labeltje.
niniansix schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:07:
Dan zullen we ons gewoon maar eens in de winkel luisteren maar ja daar zal het op "stereo" staan vrees ik dus zullen ze toch hetzelfde klinken nrml gezien..
Niet dus, want de ene versterker staat altijd net weer een heel klein ietsje harder dan de ander etc, dus ga je A/B-en dan vind je ongetwijfeld een bepaalde versterker (onterecht) "voller" klinken dan de ander... Goed A/B-en vereist een zeer zorgvuldig ingeregelde testopstelling en daar hebben ze in de winkel de kennis / tijd / ruimte / budget niet voor...

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 11-02-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Bedankt voor de uitgebreide uitleg ;)
Hier kan ik zeker wat mee!
Ik wil me teveel basseren op de reviews van anderen en dat doe ik beter niet :)

Hopelijk maak ik vrijdag een goeie keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
niniansix schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:07:
Is idd een toffe receiver maar is boven m'n budget vrees ik :)
Mag weg voor €450 aan iemand op dit forum, ga hem op MP zetten voor 495. Beschermfolie zit er nog op :P
Wellicht vind jij wel weer een bepaalde DSP stand mooi(er). Maar zou zo veel mogelijk op Pure/Direct/etc. luisteren. De kans is echter bijzonder gering dat je dan (veel) verschil hoort, als ze gelijk staan qua volume. Dat is op zich ideaal, kan je je meer baseren op emotionele dingen zoals uiterlijk, merken-voorkeur, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Lijkt me een mooie deal voor die bak, er zit waarschijnlijk niet de allernieuwste modesnufjes op als airplay / 4k passtrough en wellicht is er geen remote app, maar als je dat niet gebruikt ontbreekt het je aan weinig denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
is inderdaad een mooie deal & binnen m'n budget....
Hmmm ... Hoe oud is ie en kun je me wat meer specs geven? hoeveel watt bij 8 ohm etc..

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Knappe receiver ;) Dit is een model van 2009 als ik mij niet vergis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
niniansix schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:20:
Voor die 7.1: dat heb ik er eigenlijk niet echt voor over ...
Los daarvan, de laatste keer dat ik een receiver kocht (dat was overigens wel een paar jaar geleden) kon ik in mijn toen ook al redelijk omvangrijke blu-ray collectie welgeteld 2 films terugvinden die uberhaupt een 7.1 track hadden. Dat is nu wellicht wel iets meer geworden maar zeker nog geen standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
niniansix schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:51:
is inderdaad een mooie deal & binnen m'n budget....
Hoe oud is ie en kun je me wat meer specs geven?
Denk dat ie drie jaar oud is ongeveer, zou thuis op de factuur moeten kijken. Had 1400 betaald geloof ik :(
hoeveel watt bij 8 ohm etc..
Nou, dat is dus het mooie, al gaat dit allemaal als een verkoop/marketingpraatje klinken, maar goed: deze receiver levert dus wél X x XXX Watt in surround. Als je nú bijvoorbeeld een "7x100W" receiver koopt kan dat inderdaad geleverd worden, echter slechts bij één enkel kanaal actief. Bij 5, of erger nog, 7-kanaals content zal dat Wattage als een pudding inzakken. Bij de meeste merken dan, er zijn uiteraard uitzonderingen.

Goed voorbeeld van een recent, betaalbaar (kleine 400 Euro), apparaat, de Yamaha 573. Specificaties:

7-channel 805W = 115W x 7 (6 ohms, 1 kHz, 0.9 % THD, 1 ch driven)
560W = 80W x 7 (6 ohms, 20 Hz-20 kHz, 0.09 % THD, 2 ch driven)
945W = 135W x 7 (6 ohms, 1 kHz, 10 % THD, 1 ch driven, JEITA)

Dat klinkt bijzonder goed! In 7-kanaals gebruik 945 Watt, wow. Echter, de testwaardes zijn "iets" anders...:

Stereo:
8 ohm, 92 Watt bij 0.1% vervorming, 114 Watt bij 1% vervorming.
4 ohm, 102 Watts bij 0.1% vervorming, 126 Watt bij 1% vervorming.

So far so good, dit beestje kan stereo content prima weergeven. Maar er zit (logischerwijs want relatief goedkoop apparaat) een voeding in die "niet hetzelfde is" als bij de wat hogere klassen:

Surround:
5-kanaals: 21 Watt bij 0.1% vervorming, 25 Watt bij 1% vervorming
7-kanaals: test afgebroken, versterker spring in beveiligings-stand

Da's dus, met alle respect, niet een apparaat waar je met 900+ Watt kan adverteren mijns inziens...

De Pioneer LX71 echter is volgens de specs een 7x140 Watt apparaat. En wat doet die in dezelfde test:

Stereo:
8 ohm: 168 Watt bij 0.1% vervorming, 197 Watt bij 1% vervorming
4 ohm: 250 Watt bij 0.1% vervorming, 338 Watt bij 1% vervorming

Bijzonder netjes, zeker als je speakers hebt van rond de 6 Ohm. Stereo geluid is dan ook super. Maar:

Surround:
5-kanaals: 120 Watt bij 0.1% vervorming, 154 Watt bij 1% vervorming
7-kanaals: 138 Watt bij 0.1% vervorming, 149 Watt bij 1% vervorming

Bijzonder dichtbij de opgegeven waardes dus. De Onkyo 3010 bijvoorbeeld, de opvolger van de 3009 die ik gisteren heb gehaald is een 9x200 Watt en levert in dezelfde test 7 x 114 Watt. En da's een van de krachtigste apparaten die je nú kan kopen. Het is dan ook puur vanwege de 9-kanaals functie dat de Pioneer er uit moet. Qua power is het heftiger dan sowieso álles dat je nu kan kopen onder de 1000 Euro.

Nou, verhaal is wat langer geworden dan gedacht maar sowieso is die site erg leerzaam om eens door te nemen mochten ze het apparaat hebben getest waar de interesse naar uit gaat. Soms hebben de Amerikaanse modellen een ander typenummer dus daar wel even op letten. Bekijk maar de recente tests, er is vrijwel geen enkel apparaat dat levert wat de gemiddelde consument verwacht.

En let ook: een versterker van 250 Watt op een luidspreker aansluiten van bijv. "max. 200 Wat" is veel en veel minder kwalijk dan een luidspreker van 500 Watt proberen aan te sturen met bijv. de hierboven genoemde Yamaha. De receiver gaat dan veel teveel moeten leveren, gaat meestal eerst vervormen voordat de beveiliging zijn intrede doet en die vervorming (clipping) is echt dé killer voor luidsprekers. Een krachtige receiver die moeiteloos zijn vermogen kwijt kan vervormt niet en kan een mooie strakke (snelle) bas weergeven.

Voordeel ook van deze Pioneer is de aparte manier van versterken (ICE Power van Bang & Olufsen) zodat deze zelfs tijdens mega bruut 7-kanaals film kijken minder warm wordt dan de Onkyo in stand-by...

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 11-02-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Das dus echt een "beest" qua power ivm die yamaha en waarschijnlijk dan ook met de denon avr 2313 die ik op het oog heb...
Ondersteund deze receiver ook 3D ? En qua instellen, waarschijnlijk ook met een micro etc? of is het qua instellingen minder of de recentere modellen..?

Nogmaals bedankt ;)
Oh en waar woont u ergens? (mocht ik hem dan eventueel kopen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
niniansix schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:52:
Das dus echt een "beest" qua power ivm die yamaha en waarschijnlijk dan ook met de denon avr 2313 die ik op het oog heb...
De 2313 valt hierbij ook in het niet ja, d.w.z. qua power, qua functies waarschijnlijk niet.
Ondersteund deze receiver ook 3D?
Nope, het 3D-apparaat zal direct in de tv moeten en het geluid dan via optisch gaan.
En qua instellen, waarschijnlijk ook met een micro etc?
Ja via Pioneer's MCACC inmeetsysteem.
of is het qua instellingen minder of de recentere modellen..?
Hou dat niet zo bij eerlijk gezegd, de nieuwe receivers zullen best wel iets hebben dat deze niet heeft :)
Oh en waar woont u ergens? (mocht ik hem dan eventueel kopen...)
Wassenaar, direct naast Den-Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Is voor mij 220 km rijden (enkele rit) ;)

Maar via optisch krijgt hij dan waarschijnlijk geen dts hd door of vergis ik mij ? :)

Sorry voor al de vragen ;)

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
niniansix schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:18:
Is voor mij 220 km rijden (enkele rit) ;)
Ohhh, klein uurtje dus! :P
Maar via optisch krijgt hij dan waarschijnlijk geen dts hd door of vergis ik mij ? :)
Klopt, alleen DD5.1 en DTS-core. HD-audio kan alleen via HDMI dan wel multi-kanaals analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
tha klein uurtje :p nee ja dat is er vlug 2u30 rijden want aan antwerpen heb ik heel vaak file dus ja ;)

Hmmmm nuja 3d films bekijk ik eigenlijk nooit want kan er niet zo goed tegen eerlijk gezegd...

Kvind het alleen zonde om een deftige receiver te hebben om dan maar klipsch synergie speakers aan te sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Klasse-D is volgens mij het toverwoord bij de high-end Pioneers, zal bij deze ook zo zijn. Dat betekent weinig vermogensverlies en dus weinig warmteontwikkeling en mede door het geringe vermogensverlies vermoedelijk beter kloppende vermogenspecificaties.

Iets hebben waar je geen last van hebt is niet zonde. De vraag is en blijft volgens mij: mis je functies die je wilt hebben? En als je hard wilt draaien en/of speakers met grote woofers tot beweging moet overtuigen is een apparaat als die LX71 een pre ten opzichte van iets nieuws uit de prijsklasse van 400-600 euro. Houd je het redelijk bescheiden dan is het geen must, maar blijft het verder wel een mooie receiver. :P

PS ik heb ook nog een klasse-D ding, de Philips DFR-9000, eindtrappen die daarin zitten zijn door Philips ontworpen en later ook door Hypex gebruikt. Volledig discreet opgebouwde versterkermodules in dit apparaat trouwens, geen chipjes aanwezig. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 11-02-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
Ik had trouwens afgelopen week 449,- betaald voor de Marantz NR1603 bij FOKA in R'dam (geen showroommodel).

avr-2113 was daar 400,-

Mooie prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Idd kzal morgen naar de correct en eventueel naar foka.
Iemand een idee of correct een soort laagste prijsgarantie heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
Dat hebben ze volgens mij wel ja. Maar ik zag dat hij daar wel duurder was.

Maar als je kunt aantonen dat hij bij FOKA goedkoper is (even prijsinfo mailtje sturen naar FOKA en dat mailtje uitgeprint meenemen) dan moeten ze die prijs ook hanteren bij Correct lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Ok thx ;) heb dat al eens gedaan en dan staat er 399 voor de 2113 denon en eventueel nog kassakorting ! Ben wel benieuwd hoeveel deze zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
Een tientje vaak, als je er zelf naar vraagt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Een tientje ken ik helaas niet :p ( ik kom van belgie :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 09:54

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Tientje = 10 euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Iedereen even laten weten dat ik dus gisteren de Marantz SR 6007 heb aangeschaft voor een zeer mooie prijs ;)
Vanavond alles installeren & ik hou jullie nog op de hoogte ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
niniansix schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:55:
Iedereen even laten weten dat ik dus gisteren de Marantz SR 6007 heb aangeschaft voor een zeer mooie prijs ;)
Vanavond alles installeren & ik hou jullie nog op de hoogte ! :)
Dat is een goede keuze want een prima apparaat! Veel plezier ermee. Ben ook nog steeds aan het rommelen om alles goed te krijgen, maar da's juist leuk. Als alles werkt en staat en okay is is de lol minder vind ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
lol :) dat is inderdaad zo!
De prijs was echt bijzonder laag voor dit toestel.. 649 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
niniansix schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:45:
De prijs was echt bijzonder laag voor dit toestel.. 649 euro...
Dat is wel exceptioneel netjes!!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Waarrrrr? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix