Ik hebt nu een Pentium E2160 1.8GHz systeem met een GeForce 430 kaart. Mij werkgever gaat een paar Core2Quad systemen dumpen, met waarschijnlijk 4GB RAM.
Ik hebt mijn oog op een AMD CPU in de toekomst (maar ik wacht voor Steamroller) maar voor de volgende jaar hebt ik de idee om een van de oude Core2Quads to opknapperen. Mijn budget is heel weinig - EUR500 maximaal.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen: Lord of the Rings Online met een beetje eyecandy (geen heavyweight), op 1080p of 720p.
En: World of Goo, ook geen heavyweight.
Beeldbewerking: astrofotografie (veel cores vereist, IPS-scherm), 'normale' fotografie (IPS scherm)
Software ontwikkeling: Java, OpenGL, 3D modelleren
Ik weet dat astrofotografie en 3D modeleren vereist hoge systeem specs, maar onhoudt dat ik doet deze taken nu met mijn 1.8GHz systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
EUR 500, maar als het moet, dan zal ik stukje per stukje aankopen over een paar maanden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De videokaart moet geen extra voeding benodigen - de systeem heeft een oude 'office' PSU.
Ik hebt alleen een SSD in mijn bouwlijst, omdat ik wil eerder mijn photos en beelden op externe media plaatsen. Dus hebt ik ook een USB 3.0 kaart in gedachten, voor een snellere verbinding met de externe schijven.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ten slot, sorry voor mijn imperfekte Nederlands!
Ik hebt mijn oog op een AMD CPU in de toekomst (maar ik wacht voor Steamroller) maar voor de volgende jaar hebt ik de idee om een van de oude Core2Quads to opknapperen. Mijn budget is heel weinig - EUR500 maximaal.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen: Lord of the Rings Online met een beetje eyecandy (geen heavyweight), op 1080p of 720p.
En: World of Goo, ook geen heavyweight.
Beeldbewerking: astrofotografie (veel cores vereist, IPS-scherm), 'normale' fotografie (IPS scherm)
Software ontwikkeling: Java, OpenGL, 3D modelleren
Ik weet dat astrofotografie en 3D modeleren vereist hoge systeem specs, maar onhoudt dat ik doet deze taken nu met mijn 1.8GHz systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
EUR 500, maar als het moet, dan zal ik stukje per stukje aankopen over een paar maanden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De videokaart moet geen extra voeding benodigen - de systeem heeft een oude 'office' PSU.
Ik hebt alleen een SSD in mijn bouwlijst, omdat ik wil eerder mijn photos en beelden op externe media plaatsen. Dus hebt ik ook een USB 3.0 kaart in gedachten, voor een snellere verbinding met de externe schijven.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus HD7750-T-1GD5 | € 94,63 | € 94,63 |
| 1 | Sharkoon USB3.0 Host Controller Card | € 11,- | € 11,- |
| 1 | AOC Professional i2352Vh Zwart | € 133,50 | € 133,50 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (UK, OEM, 64-Bit) | € 83,50 | € 83,50 |
| 1 | Trust Wave | € 29,90 | € 29,90 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,95 | € 15,95 |
| 1 | Samsung 840 series SSD 250GB | € 144,- | € 144,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 512,48 | |
Ten slot, sorry voor mijn imperfekte Nederlands!
[ Voor 2% gewijzigd door Ags1 op 07-02-2013 09:52 . Reden: spelfout ]