Toon posts:

Freecom Mobile Drive XXS start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Freecom Mobile Drvie XXS start niet meer op. Hij probeert het wel maar het blijft enkel bij tikken, overslaan en hierna een piep. Een andere USB poort helpt ook niet. Ik heb allerlei bestanden erop staan die voor mij belangrijk zijn. iemand een suggetie of ik 'm weer aan de praat krijg? Hij zal waarschijnlijk naar de eeuwige jachtvelden voor externe hardeschijven zij denk ik.. :'(

Ik had op internet gelezen dat je 'm een uur in de vriezer moet leggen om 'm nog eenmaal te kunnen gebruiken. Iemand hier ervaring mee?

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Ik zou hem niet in de vriezer leggen. Sowieso heb je grote kans op condensvorming. Bovendien is grote temperatuursverandering juist minder goed voor die dingen.

Misschien zit er een normale sata schijf in die je los kan aansluiten op je pc (om een kapotte usb controller uit te sluiten). Maar daar zou ik nog even mee wachten.

Is er iets gebeurt met de schijf voordat hij dit deed? misschien gevallen, en tik gehad etc.

Van die data had je natuurlijk een backup moeten hebben als het belangrijk is ;-).

in elk geval blijven proberen de schijf aan de praat te krijgen, en als het lukt. Direct leegtrekken natuurlijk.

Hoe belangrijk is de data? Als het echt onmisbaar is kun je beter meteen naar een recovery bedrijf stappen, maar dat gaat een lieve duit kosten.