Thunderbird --> Mac Mail sommige folder leeg (.msf)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Doel: van Outlook 2007 (W7 64bit) naar iMac Mail

Hoe: van OUtlook via Thunderbird naar iMac Mail

Probleem: sommige mappen zijn leeg in Mac Mail

Uitleg:
de eerste stap (van outlook naar TB) was al chaotisch; TB pakte slechts helft van de mappen uit Outlook en ik heb alles met de hand moeten sorteren, verplaatsen en dubbele email verwijderen.

Enfin, nu heb ik dus een map (zowel in TB als in de root/opslag folder van TB) met daarin "Import Outlook".
Daarin staan weer mappen met submappen en .msf files.

Goed, die hele Import Outlook map heb ik op schijf gezet en op de Mac aangesloten. Geimporteerd en voila de hele map structuur netjes overgenomen. Echter zijn er een paar mapjes onder Import Outlook die leeg zijn op iMac mail. Bijvoorbeeld: 'administratie'. De map is gegenereerd in Mac Mail, maar is leeg; er horen 5 emails in te staan.

Kijk ik echter op W7 pc dan staan er netjes 5 emails in TB in de map 'administratie'.

Exporteer ik deze map los naar de schijf en importeer ik deze in Mac Mail blijft deze leeg.

Als ik naar de bewuste files kijk (2 files; allebei 'administratie' genoemd waarvan één .msf) dan zijn deze niet leeg.

Als ik de 5 emails in een nieuwe map kopieer (die ik dan nieuw aanmaak) worden die emails ook niet meegepakt.

Daarnaast heb ik op een andere pc een schone TB geinstalleerd; en daarin de bewuste map gesleept in de root van de emails. Die TB herkend de .msf file en ziet de 5 emails ook gewoon.

M.a.w. het gaat mis bij het importeren bij de Mac....waarom 90% de mappen die wel werken en 10% niet?

Het gaat fout dat de 5 bewuste emails niet meegenomen worden in de .msf bestand bij importeren van de Mac.

Dit probleem geldt voor een aantal mappen.

Waar kan dit aan liggen?

Wellicht meer een TB vraag dus zonodig een schopje naar betreffende forum. Maar ik denk dat het aan de Mac ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door Seesar op 06-02-2013 21:55 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Iemand een idee? Ik zit er nog steeds mee vast. Ik kan de missende emails wel doorsturen, maar uit 20,000 emails maakt dit d backup wel onbetrouwbaar en weet ik niet zeker wat ik nog meer zou kunnen missen.

Wellicht ander manier van exporteren van tb naar mac mail? De exp. Functie als plugin kan geen mbox aanmaken en alle andere extensies herkent de mac niet.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Geen flauw idee of het verschil maakt, maar heb je geprobeerd om de mail eerst in TB voor OSX te importeren? Als dat goed gaat, zou je een nieuwe poging naar Mail kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:17
Wat let je om de Migratie-assistent te gebruiken? Je installeert die dan op Windows (gebruik hiervoor deze link: http://www.google.nl/url?...a7A&bvm=bv.42080656,d.ZG4) en start op de Mac ook Migratie-assistent. Je verbindt vervolgens de twee met een Ethernet-kabel.

Voor verdere stappen en informatie, zie http://support.apple.com/kb/HT4796.

Hopende je hiermee verder geholpen te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
De migrate assistant werkt niet. De 2 computers vinden elkaar wel, maar er lijkt een prbleem te zijn met een firewall. Ik heb daar ook anderhalve dag aan besteedt om dat op orde te krijgen maar zonder succes.

Toen heb ik besloten om t met de hand te doen. Ik heb op alle wijzw gprobeert te importeren en te exporteren, maar die map die blijft leeg.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:17
Wellicht kan je je vraag beter plaatsen in dit topic: Het grote Windows naar Mac switchers topic - deel 2. Er zijn daar meer actieve posters aanwezig lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Laten we dat maar niet doen :) Het is beter losse vragen in aparte topics te plaatsen, dan in een groot verzameltopics waar het ondersneeuwt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1