Systeem valt uit onder hoge druk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 09:04
Mijn systeem heeft heel lang goed gedraait. Maar de laatste paar maanden valt deze continue uit zodra er maar enige vorm van druk op komt. Dit doet ie vooral bij games. Eigenlijk is dat enige waar ik het bij merk. Zodra dit gebeurt herstart ie zich zelf en in Event Viewer staat dan dat het systeem is uitgevallen vanwege een crash, freeze of power failure.

Nu ben ik zelf nogal een klusser en weet ik zelf meestal mijn problemen wel te fixxe (ik werk tenslotte in deze branche) maar hier snap ik echt niets meer van. Mijn vermoeden gaat uit naar video kaart of GPU.

Het volgende heb ik al getest en gedaan met dank aan mijn werk.
- Alle hardware volledig schoongemaakt
- Andere GPU (GTX670 FTW) erin en gamen
- Andere PSU erin (met eigen GPU) erin en gamen

In beide gevallen bleef het systeem draaien waar deze voor heen crashte. Vervolgens heb ik mijn eigen kaart er terug in gezet en mijn eigen GPU terug gemonteerd. Hierna heeft hij het 3 weken vol gehouden tot vandaag. Zojuist met de Crysis 3 beta vloog hij er weer uit. Wat me opvalt is dat Windows na de reboot ineens 2 keer zo lang er over doet om alles te laden nadat ik ben ingelogd (G510 display blijft heel lang uit, Razer Deathader software is nog niet geladen. En de boot-on programma's blijven maar op zich wachten).

Aangezien ik zowel op de voeding als GPU geen garantie meer heb (GPU heb ik overgenomen van een mede-tweaker zonder garantie bewijzen, voeding is ondertussen 3,5/4 jaar oud uit mijn vorige build). Wil ik dus het liefste het probleem vinden en het cruciale onderdeel vervangen. Ik ben maar een arme student en zowel voeding als (vergelijkbare) GPU vervangen kan ik niet bekostigen.

Mijn build:
CPU: AMD FX 8120 op 3,60GHz geclockt onder een Scythe Mugen 2
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600 MHz
SSD: Corsair V64, WD10EAXS (vanaf daar draaien de games)
GPU: GTX580 SuperClocked (EVGA)
Mob: Asus Sabertooth 990FX rev 1.0 BIOS Versie 1604 (laatste)
PSU: Cooler Master M620 (rev 1.0, geen M2 dus)

Ik heb alles in een Corsair Graphite 600T zitten en qua cooling zit het goed.
CPU is onder zware load 53c en GPU tikt tegen de 60c aan dan. Mobo temps zitten rond de CPU temp.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik word hier helemaal gek van.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:42
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Je voeding kan het na al die jaren hebben opgegeven en het is ook niet een goed model van cooler master.

[ Voor 33% gewijzigd door Chris Smoove op 06-02-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
Nou ik ben in ieder geval blij dat ik al 3 bevestigingen heb dat het mijn voeding is (de 3e kwam via facebook), voeding heeft al wat jaartjes erop zitten dus het kan goed dat ie spontaan begint te spoken.

Vreemde is is dat ik nu toch zeker 15 minute Crysis 3 beta heb zitten doen terwijl ie de eerste keer na 1 minuut er al uit lag.

Nou dan ga ik een nieuwe bestellen en meteen een wat krachtigere.

Nog enig advies wat voor voeding ik het beste kan nemen qua merk en type? Eentje met goede reviews staat vooraan natuurlijk en hij moet modulair zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Modulair hoeft niet noodzakelijk te zijn als je een goede behuizing hebt met goede kabelmanagement. Dan is deze goed: pricewatch: XFX Pro 550W

Als je echt modulair wilt: pricewatch: Seasonic M12II 520W

[ Voor 5% gewijzigd door Chris Smoove op 06-02-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
Ik wil kabel management gewoon puur omdat ik geen hele zooi (nutteloze) kabels achter men panel wil, en ik wil toch wel een krachtigere voeding om in de toekomst evt met SLI te gaan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Als je SLi wilt gaan draaien is dit natuurlijk niet genoeg, dan moet je rond de 650W zitten. pricewatch: Seasonic M12II 650W 80+ Bronze

Als je hardcore gaat overklokken, neem dan deze: pricewatch: Seasonic M12II 750W 80+ Bronze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
Bedankt Chris. Ik ga morgen meteen even een voeding regelen!
Pagina: 1