ASRock 970 Extreme4 word belachelijk warm?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdbaltjes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-07 02:57
Hallo,

ik heb afgelopen middag een ASRock 970 extreme4 in mijn kast gezet, en op lichte games zoals League of Legends gaat hij al tegen de tachtig graden aan. Er zijn vrij weinig mensen met dit moederbord, dus heb na een paar uur speuren geen oplossing gevonden. De 'CPUTIN', zoals het op hwmonitor word beschreven is het enige onderdeel wat erg warm word. (TMPIN4 ook, maar heb geen idee wat dit is. Deze word echt bijna 90 graden.) De CPUTIN is de CPU socket neem ik aan. Verder zit er in mijn kast:

-AMD FX-4170
-8 gig DDR3 corsair vengeance
-Asus GTX 660Ti DirectCU II
-650W niet-modulaire PSU

Mijn kast is de LC-power pro 912B warmachine X. Helaas heeft mijn voeding op dit moment niet genoeg pins om de led-fan op het zijpaneel aan te sluiten maar ik kan me niet voorstellen dat dit erg grote problemen oplevert. De fan op het frontpanel draait wel gewoon.

Wat me wel opvalt is dat de fan op mijn voeding redelijk traag draait en mijn CPU fan erg snel gaat ( 7000 RPM laatst, beetje zitten uitproberen met die ASRock tool voor target fan speed/cpu temp, en nu draait hij een stuk langzamer.) Hierdoor maakt hij belachelijk veel herrie af en toe.

Zijn de geruchten echt waar soms? Ik dacht dat al dat gezeik over ASRock moederborden die heel warm worden niet klopte. ( Had er hiervoor namelijk ook eentje.)

Ik heb de ASRock support al gemailt, maar mocht een van jullie misschien wat weten zou ik dat erg op prijs stellen, want die CPU fan boort dwars door mn headset heen, en ik word niet echt blij van die moederbord temperaturen.

EDIT: Ik heb trouwens niks geoverclockt ofzo. Ik gebruik gewoon de default AMD heatsink, nooit problemen mee gehad.

Alvast bedankt,

Sjoerdbaltjes

EDIT: Okee dan voor het eerst in m'n leven dat dat mn PC afsluit vanwege overheaten. Begin echt gefrustreerd te raken nu.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoerdbaltjes op 06-02-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-06 21:51

Ultrapc

Anyone steak?

Ik kan iniedergeval zeggen: het is geen structureel probleem in de Extreme4 , ik heb er namelijk ervaring met 2 van deze borden, en die hebben 0.0% problemen (1 houdt een FX-8350 in bedwang en die andere een overgeclockte Phenom) :).
Ik ga nog verder voor je op zoek naar een eventuele oorzaak, het is wel zo dat de temps soms niet helemaal kloppen bij 1 bepaald programma, maar dat verklaart niet waarom hij uitvalt :(.
Succes met verder zoeken!

--
Edit: ik vind nu deze link, ander mobo en cpu , maar ook HWMonitor:
http://www.overclock.net/...nitor-cputin-showing-124c

Dus ik zou toch even naar een ander programma kijken, bijv. Coretemp

[ Voor 19% gewijzigd door Ultrapc op 06-02-2013 22:58 ]

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:14
Met HWmonitor lees ik wel vaker vage waardes uit voor temperatuur en voltage, ook met andere moederborden.
Ik verwacht geen probleem in het asrock bord, die is namelijk prima (al kun je natuurlijk net degene zijn met een slecht exemplaar).
Probeer inderdaad nog eens een ander stukje software dat de sensors uitleest (en dan alsnog kan het een niet goed functionerende sensor zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Stock cooler kan de verkeerde kant uitwijzen met vinnen waardoor VRM's weinig luchtstroom krijgen. Plaats een fan achter in je kast om de luchtflow vanaf je CPU te bevorderen.

VRM's worden warm maar te warm is op ten duur schade.