Doorzichtige voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 14:36
Hallo mede-tweakers,

Voor een nieuw project ben ik op zoek naar een doorzichtige voeding. Ik weet dat er wel een paar bestaan, maar na heel veel zoeken nog maar heel weinig gevonden. De enige die echt goed zou zijn is er een van een paar jaar oud:

Apevia Iceberg

Deze zou op zich perfect zijn. Goede prijs, goed wattage, kabels zijn al blauw gesleeved en de fans geven licht. Echter is deze alleen in Amerika te bestellen (via Ebay etc.). De verkopers die ik tot nu toe heb gevonden versturen of niet naar Nederland, of alleen tegen 70 euro verzendkosten. Dat wordt natuurlijk een beetje te gek.

Een andere optie zou zijn om een bestaande voeding te modden door er plexiglas omheen te bouwen. Hier heb ik echter weinig ervaring mee, en ik weet niet welke voedingen dergelijke mogelijkheden bieden.

Kortom:

- Wie weet of er soortgelijke voedingen zijn die wel op de Nederlandse markt te krijgen zijn of die tegen een normaal bedrag uit het buitenland kunnen komen?
- Wellicht is eriemand die in Amerika woont en die hem alsnog voor mij wil versturen?
- Hoe moeilijk zou het zijn om het zelf te doen, of is er iemand die dit voor een schappelijke prijs zou kunnen doen?
- Heeft er iemand toevallig een Apevia Iceberg Blue of iets soortgelijks liggen die hij/zij niet gebruikt (ga ik ook via vraag en aanbod proberen uiteraard)?

Alle hulp/adviezen zijn welkom! Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
Nope, allebei niet. Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:27
Op Ebay staat deze voor $ 60 te koop, met verzenden naar NL komt het totaal op $ 135 wat omgerekend € 100 is. Een gemiddelde voeding van rond de 700 watt kost hier in NL ook al gauw rond de € 90.

Zo duur is het dus niet.

APEVIA ATXIB680WBL 680w iceberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Flex schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:31:
Op Ebay staat deze voor $ 60 te koop, met verzenden naar NL komt het totaal op $ 135 wat omgerekend € 100 is. Een gemiddelde voeding van rond de 700 watt kost hier in NL ook al gauw rond de € 90.

Zo duur is het dus niet.

APEVIA ATXIB680WBL 680w iceberg
Gezien deze uit de USA zou moeten komen, komen hier wellicht ook nog invoerkosten + BTW bij. Wordt wel duur grapje. Dan is het ook nog eens een voeding met onbekend merk. Is dus niet echt de moeite waard }:O

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:05
Ik zou zeggen: oefen wat met sketchup en dat soort meuk en koop een ''gewone'' voeding, maak er gaatjes in voor kabels,en doe de behuizing om je voeding heen. Behalve een elektrische schok, kortsluiting met brand tot gevolg en een doorgeslagen stop kan er weinig gebeuren!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:04

Felyrion

goodgoan!

http://www.xoxide.com/powersupplies1.html

Daar staat ie ook voor $120 inclusief verzending.

Maar eerlijk gezegd zou ik voor dat geld gewoon een normale voeding modden. Plexiglas is redelijk makkelijk te bewerken, of je kunt het zelfs laten doen.
Ik weet natuurlijk niet hoe handig je bent en of je de mogelijkheden hebt, maar plexiglas is vrij goedkoop en je hoeft maar een klein oppervlak.
Daarnaast heb je wat meer mogelijkehden je eigen smaak erin toe te voegen :)

edit:
Als je bijvoorbeeld kijkt naar die iceberg, dan hebben ze het heel simpel aangepakt. Pak een bestaande voeding, trek de bovenkap eraf en vervang dat door plexiglas. Zo hoef je niet aan de "gevaarlijke" onderdelen van de voeding te prutsen.

[ Voor 20% gewijzigd door Felyrion op 06-02-2013 21:44 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd als je het echt tweakers style wilt doen koop dan een fatsoenlijke voeding, sleeve de kabels en bouw er je eigen plexi omhulseltje omheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 01:10:
idd als je het echt tweakers style wilt doen koop dan een fatsoenlijke voeding, sleeve de kabels en bouw er je eigen plexi omhulseltje omheen
QFT (of laat het doen uiteraard). Maar alsjeblieft koop een GOEDE voeding. Je kunt in alle voeding wel plexi raampjes maken. Uiteraard kun je ook de hele voeding overbouwen in een plexi kastje, maar dan moet je wel over wat electronica verstand beschikken / kunnen solderen. Zo'n APVIA of whatever is echt een rommelvoeding. Als je graag brand wilt moet je zoiets kopen.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Je zit hier in het tweakers mod toppic... Een gewone voeding en wat plexiglas van bij de doe-het-zelf-zaak is geen optie?

[ Voor 3% gewijzigd door Big Womly op 07-02-2013 09:43 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Inderdaad, zelf modden :p en er was een periode dat je zelfs standaard acryl kappen voor je PSU kon kopen, maar dat is denk ik achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
Ik denk dat ik het inderdaad maar eens zelf ga proberen. DVD-drive moet ik ook al gaan modden, dus dan pak ik de PSU gelijk mee. Hartelijk dank voor de goede adviezen! Ik voel me ook wat prettiger bij een voeding van een 'normaal' merk. Nu eens uitvogelen hoe dat het beste kan, maar zal vast wel het een en ander op interweb te vinden zijn :).

Nogmaals dank, ik hou jullie op de hoogte van het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wat chloroform bij de apotheek kan regelen dan heb je de perfecte lijm om plexi te lijmen.
Pagina: 1