Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:30
Hallo allemaal,

Ik ben niet helemaal tevreden over de latency van mijn verbinding en vraag mij af of de resultaten die ik behaal gebruikelijk zijn op het Tele2 netwerk. Na contact met Tele2 hebben ze aangegeven niets voor me te kunnen betekenen omdat er verbinding met mijn modem is en er geen sprake is van uitval of packetloss (wat een feit is). Het vervelende is dat ik van UPC af kwam, waar een latency van 12-20 gemiddeld was (naar google dns bijvoorbeeld).

Ping ik nu echter naar bijvoorbeeld google.nl of 8.8.8.8 heb ik een gemiddelde ms van 45. Mijn vraag is of tweakers met een Tele2 (adsl2) abonnement een ping en tracert willen doen zodat ik resultaten kan vergelijken.

De hardware heb ik inmiddels uitgesloten. Kabels zijn verwisseld en meerdere machines in veilige modus geven dezelfde resultaten. Ook heeft het aan of uitzetten van de TV geen invloed op de responsetijden. Het aansluiten van een eigen modem is helaas geblokkeerd bij Tele2, het modem vervangen kan dus niet en zij willen deze ook niet vervangen i.v.m. acceptabele kwaliteit van de dienst. Wel mag er gezegd worden dat de medewerkers die ik spreek zeer beleefd zijn en goede technische kennis hebben.

Speedtests geven overigens wel gebruikelijke resultaten weer.

Hieronder mijn resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/t5nhb79hd/Naamloos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Toen ik via Tele2 nog een ADSL verbinding had, had ik ook deze waardes. Volkomen normaal dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
Daar was ik al bang voor, naja dan maar een jaartje wachten. Wel bedankt voor je reactie.

[ Voor 19% gewijzigd door densoN op 06-02-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 18:51
Mijn vader heeft adsl via Tele2 en heeft overdag een ping van 26ms. 's Avonds na 18.00 uur loopt dit wel op tot 50ms. Hoe het komt weet ik niet, want de meeste mensen die ik ken en die adsl hebben, hebben vaak ook een ping van +/- 40ms.

[ Voor 33% gewijzigd door timmie1 op 06-02-2013 20:12 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
Bij mij maakt het tijdstip of dag niet uit. Ik moet zeggen dat ik dacht dat drukte op het netwerk nauwelijks invloed had op de responsetijd bij ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 18:51
densoN schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:17:
Bij mij maakt het tijdstip of dag niet uit. Ik moet zeggen dat ik dacht dat drukte op het netwerk nauwelijks invloed had op de responsetijd bij ADSL.
Blijkbaar wel. Lees maar eens al die problemen bij Telfort internet als het 's avonds spitsuur is.
Je deelt sowieso bij DSL een centrale of wijkkast en soms nog kaarten/aansluitingen in de één apparaat in de telefooncentrale.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480783

Als mensen hier eens meer en goed zouden lezen en wat verder keken dan de neus lang is zou men dat simpel kunnen weten. DSL is meer dan 20 jaar oude techniek wat totaal niet meer mee kan met huidige maatstaven. Je deeld de caparciteit gewoon dus hoge ping. Dus lees eerst goed hoe de techniek is en klaag pas dan , kan allerlij oorzaken hebben dus.
Daarbij Tele2... Dubbeltje op eerst rij...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 480783 op 06-02-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-07 20:13
Afbeeldingslocatie: http://i.imgflip.com/1bhf.jpg

45 ms is prima voor een DSL-verbinding. Heb zelf Solcon, als ik naar Google ping krijg ik een gemiddelde van 35 ms (VDSL2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
Anoniem: 480783 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:21:
Als mensen hier eens meer en goed zouden lezen en wat verder keken dan de neus lang is zou men dat simpel kunnen weten. DSL is meer dan 20 jaar oude techniek wat totaal niet meer mee kan met huidige maatstaven. Je deeld de caparciteit gewoon dus hoge ping. Dus lees eerst goed hoe de techniek is en klaag pas dan , kan allerlij oorzaken hebben dus.
Daarbij Tele2... Dubbeltje op eerst rij...
Je hebt helemaal gelijk. Mijn fout, het zal niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
45ms is overigens aan de hoge kant, 25ms/30ms is normaal.

Als je je postcode + huisnummer DMed kan ik wel even kijken.
Pagina: 1