Mac OSX (opnieuw) installeren op Mac Mini 2006

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkert278
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06-2024
Hallo allemaal!

Ik heb enkele jaren geleden een (gebruikte) Mac Mini cadeau gehad, hier heb ik toen meteen Windows 7 op geinstaleerd en deze heeft vervolgens 2 jaar dienst gedaan als web en file server. Nu heb ik laatst een nieuwe server aangeschaft omdat de Mac Mini te traag was en toen is de Mac Mini in de kast verdwenen. Nu wil ik er graag weer OSX op installeren omdat ik voor de iPad en iPhone wil gaan programmeren (en om gewoon weer eens een echte Mac te hebben :9 ). Nu is het probleem als volgt:

Als ik probeer te booten van een Lion of een Mountain Lion cd krijg ik dit tekentje in mijn scherm (Het gaat om het rechter tekentje):

Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/6cO8u.jpg

Bij het booten van een Tiger, Leopard en Snow Leopard installatie cd blijft het scherm wit met heel kort een map icoontje met een vraagteken erin en daarna weer een wit scherm, waarna de Mac Mini in een reboot loop gaat. (Opstarten, mac geluidje, cd spint op, scherm wordt wit met een folder icoontje en vraagteken, scherm wordt weer wit) deze cyclus begint elke 20 seconden ongeveer weer opnieuw.

Ik heb ook iBoot geprobeerd maar het irritante is dat er via iBoot geen optie is om de iBoot cd uit te werpen (zodat ik de Mac OSX installatie cd er in kan stoppen) want de Mac Mini heeft geen hardware eject knop 8)7 en de toets op het apple toetsenbord werkt niet.

Het gekke is dat hij prima boot van elke willekeurige windows of linux cd. Heeft iemand een idee wat ik kan doen om weer een fatsoenlijke Mac OSX installatie op mijn Mac Mini te krijgen? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 04:29

JeroenT

hoi!

Aangezien er windows op gedraaid heeft, zal het sowieso een mac mini zijn met intel hardware, wellicht is het handig om het type mac mini op te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangnl
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 14:18
Oops

[ Voor 94% gewijzigd door bangnl op 07-02-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:29
Ondersteunt Lion of Mountain Lion überhaupt (standaard) wel jouw Mac Mini 2006?

Wellicht dat je dit anders eens kunt proberen:
http://forums.macrumors.c...p?p=13007028#post13007028

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Probeer eens een bootable usb-stick met installatie spullettjes. http://www.maciverse.com/...from-usb-flash-drive.html
Snow Leopard lijkt me een prima OS voor de meeste toepassingen.
Misschien is (mountain)lion wat hoog gegrepen voor een macje uit 2006. Mac Pro's 1,1 kunnen dat bijvoorbeeld ook niet standaard, daar is heel wat tweaken voor nodig.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Leut schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:45:
Ondersteunt Lion of Mountain Lion überhaupt (standaard) wel jouw Mac Mini 2006?
Snow Leopard is de laatste versie die een Mini uit 2006 ondersteunt zonder tweaks.
Wikipedia: Mac Mini

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1