wrt54GL achter een THOMSON ST780 (experiabox)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:11
Beste tweakers,

Ik probeer de in de titel beschreven combinatie samen te stellen. ik en mijn collega's zitten op een managed netwerk via wat cisco switches over de thomson router/modem maar omdat al ons verkeer over engeland gaat, is het reeetetraag (0,5mbit) en dat is nadelig voor heel veel PC's omdat het voornamelijk thin clients zijn.

Nu hebben er een aantal mensen een laptop en willen we via wireless direct aansluiten op het modem. Nu heeft het thomson ding een wireless module maar op de een of andere manier werkt die heel brak. Daarom hebben we een wrt54gl genomen en die op een van de LAN poorten van de thomson geprikt.

Experimenten wezen uit dat als we een pc rechtstreeks aan de thomson hangen, we ineens veel sneller internet hebben (:D) dus met de linksys willen we dat het kantoor in slingeren.

Nu heb ik al wat gegoogled en ook op tweakers wat dingen gezien en snap inmiddels dat ik dhcp serving op de wrt uit moet zetten en deze vervolgens een IP adres moet geven wat in de range ligt van de thomson maar niet conflicteert.

Dit heb ik dus gedaan maar ik krijg het maar niet aan de zwengel, rede hiervoor is IP conflicten maar wat ik ook probeer, hij blijft die conflicten geven, als ik in de thomson kijkt heeft ie de volgende range gebruikt: 188.200.180.x

In eerste instantie had ik de wrt ook een IP gegeven in die range maar dat werkte niet want als ik in de thomson bij devices kijk geeft ie hem alsnog een IP wat conflicterend is met de cisco switches.

Beetje gekke situatie dus.

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Adjust non olet, plerumque...