Voeding van 600W naar 500W

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185331

Topicstarter
-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 185331 op 23-03-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat systeem moet makkelijk op 500W kunnen werken, je videokaart is waarschijnlijk wel de grootverbruiker in je PC, maar die zal ook geen honderden watts verstoken.
Kijk anders wat je systeem nu verstookt, als dit boven of tegen de 500W zit moet je het sowieso niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan ik dat ergens controlleren in de bios? Ik heb geen goede tester in huis.

Ik weet dat voedingen niet echt van heel lange levensduur is, meestal is de voeding (of videokaart) die als eerste kapot gaat in een computer. Dat is handig dat ik dan Seasonic SP-SS500 nog als reserve kan gebruiken! :) Anders kan ik ze maar beter verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Dat gaat prima op die 500watt voeding. Voedingen gaan trouwens niet snel kapot hoor, in mijn ervaring is het je moederbord of vga die 't t eerste opgeeft, maar t ook dat kan zo 20 jaar goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:24
De levensduur is heel erg afhankelijk van de kwaliteit natuurlijk.

vooral begin van deze eeuw gingen veel moederborden kapot wegens crappy condensatoren.
Een goedkope voeding (een onderdeel dat vooral in oem pc's vaak net aan is) houd het natuurlijk nooit zo lang vol als een goede kwaliteit voeding (zoals seasonic, corsair etc)

De fabrikanten van dergelijke goede voedingen geven regelmatig 5 jaar garantie, dat zouden ze niet doen als ze half denken dat hij dat niet gaat halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:58
tdp waardes van cpu en graka bij elkaar optellen + 50W voor de rest van het systeem en je hebt een redelijke indicatie van het max. verbruik van de pc.
In jouw geval zo'n 260W. In werkelijkheid zal dat nog wel iets minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En als de voeding bijvoorbeeld 5 jaar in de kast niet staat te draaien, heeft dat dan ook den koste van de levenduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Nauwelijks denk ik. Ik ben bij Seasonic ook wel redelijk zeker dat ze er geen prut in duwen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1