Beste tweakers,
3 jaar geleden heb ik een mid-range PC in elkaar geknutseld (zie eerste RML output) met het oog op het spelen van videogames. Ik merk dat mijn PC de meest recente games tegenwoordig (grafisch?) steeds minder goed trekt.
Hopelijk zijn jullie in staat mij wat verder te helpen met de vraag of het op de langetermijn voordeliger is om nieuw slechts enkele onderdelen te vervangen en mijn huidige PC te behouden, of dat ik beter een geheel nieuwe PC in elkaar kan zetten (zie tweede RML output). Hierbij heb ik ook nog de vraag wat mijn huidige PC, mocht ik een nieuwe kopen, op kan leveren bij een eventuele verkoop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornaamste belang is dat ik de nieuwste spellen met 'graphic settings op high' weer kan spelen. Daarnaast gebruik ik ook de Microsoft Office producten voor studie, zo nu en dan wat Photoshop en ik kijk graag films/series in 1080p op mijn beeldscherm of tv (HDMI-HDMI). Hier volstaat mijn huidige PC echter probleemloos in.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1000-1200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Mijn monitor, speakers, muis, keyboard en 1 HDD.
Dit is mijn huidige PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een gehele nieuwe PC (zie onder) of enkel een nieuwe GPU? Maar dat is dus waar ik graag jullie input ook hoor. SSD's schijnen ook een must-have te zijn, vandaar dat ik die op mijn wenslijst heb staan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen, zo lang het maar kwaliteit is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.).
-
Wenslijst nieuwe PC:
Ik zie jullie reacties met plezier tegemoet.
Groet,
Daan
3 jaar geleden heb ik een mid-range PC in elkaar geknutseld (zie eerste RML output) met het oog op het spelen van videogames. Ik merk dat mijn PC de meest recente games tegenwoordig (grafisch?) steeds minder goed trekt.
Hopelijk zijn jullie in staat mij wat verder te helpen met de vraag of het op de langetermijn voordeliger is om nieuw slechts enkele onderdelen te vervangen en mijn huidige PC te behouden, of dat ik beter een geheel nieuwe PC in elkaar kan zetten (zie tweede RML output). Hierbij heb ik ook nog de vraag wat mijn huidige PC, mocht ik een nieuwe kopen, op kan leveren bij een eventuele verkoop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornaamste belang is dat ik de nieuwste spellen met 'graphic settings op high' weer kan spelen. Daarnaast gebruik ik ook de Microsoft Office producten voor studie, zo nu en dan wat Photoshop en ik kijk graag films/series in 1080p op mijn beeldscherm of tv (HDMI-HDMI). Hier volstaat mijn huidige PC echter probleemloos in.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1000-1200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Mijn monitor, speakers, muis, keyboard en 1 HDD.
Dit is mijn huidige PC.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core 2 Duo E8600 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P5Q Premium | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Western Digita Green WD15EARS, 1.5TB | € 129,87 | € 129,87 |
| 1 | Western Digital Green WD20EARS, 2TB | € 98,95 | € 98,95 |
| 1 | Antec Three Hundred | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | Samsung Syncmaster P2270 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Z-2300 | € 151,25 | € 151,25 |
| 1 | GeIL Black Dragon GB24GB8500C5DC | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Samsung SH-S223C Zwart | € 22,65 | € 22,65 |
| 1 | Cooler Master Real Power M520 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 507,12 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een gehele nieuwe PC (zie onder) of enkel een nieuwe GPU? Maar dat is dus waar ik graag jullie input ook hoor. SSD's schijnen ook een must-have te zijn, vandaar dat ik die op mijn wenslijst heb staan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen, zo lang het maar kwaliteit is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.).
-
Wenslijst nieuwe PC:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 197,- | € 197,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 116,90 | € 116,90 |
| 1 | Club3D Radeon HD 7970 royalKing | € 393,20 | € 393,20 |
| 1 | Antec Eleven Hundred | € 101,64 | € 101,64 |
| 1 | Enermax ETS-T40-TA | € 40,78 | € 40,78 |
| 1 | Kingston HyperX KHX2133C11D3K4/16GX | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,95 | € 15,95 |
| 1 | Corsair AX760i | € 173,01 | € 173,01 |
| 1 | Crucial m4 SSD 2.5" 256GB | € 169,90 | € 169,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.308,28 | |
Ik zie jullie reacties met plezier tegemoet.
Groet,
Daan