Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe laag kun je gaan met reclame forceren?

Pagina: 1
Acties:

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Geachte Admins,

Ik vraag mij dit echt af :

hoe kunnen jullie zo laag gaan om reclame te forceren op tweakers.net

de gemiddelde gebruiker kan algemeen 5-6x verversen voor men een keer een filmpje kan kijken van tweakers door de uiterst irritante en vervelende reclametroep die ervoor zit.

Nu las ik een reactie van een gebruiker in een review die de volgende melding kreeg : Error #2048

ik heb het even nagelopen met adblock plus en kreeg in eerste instantie deze melding ook.
gelukkig kan je met wat aanpassingen en wat analyzeren (mbt) de streaming url een simpel monkey scriptje maken wat (gelukkig) alle troep nog steeds wegfiltert.

Het is wel erg frapant hoe de qualiteit van tweakers naar beneden is gegaan :

Eerst een design (7.0) door de keel drukken terwijl het qua functionaliteit en gebruik achterligt op tweakers 6.

Daarbij was natuurlijk nog de faal van de hoofdpijnveroorzakende witte achtergronden op goede hq monitors.

Toen kwam er een cookie wall waarbij we cookies MOETEN verplichten of site kan niet laden. (aangezien een hele hoop sites dit wel kunnen zonder problemen vraag ik me toch af waarom we verplicht worden om ze te accepteren. immers als andere sites ook zonder cookie te benaderen zijn (met login functionaliteit natuurlijk niet werkend) dan zou tweakers dit ook moeten kunnen

en dan krijgen we nu dat jullie "proberen" adblock gebruikers te blokken in filmpjes. Beetje jammer van jullie.

De reden waarom adblockers populair zijn is door dit soort kut geintjes die sites flikken . whats next ? voor elke pageview van tweakers.net krijgen we een ad.fly pagina te zien voor 5 sec ? nog meer centjes binnenharken .

Vanaf vrijdag staat op userscripts.org het script wat ik heb gemaakt om ervoor te zorgen dat mensen alsnog via tweakers.net gewoon filmpjes kunnen kijken zonder reclame meuk. Het moet gewoon niet gekker worden.

Tip aan jullie : wees niet zo greedy en haal die reclame eraf bij filmpjes , zet een banner neer , geen flash stuff met geluid en dan misschien zou ik adblock op whitelist zetten voor tweakers. Met dit soort praktijken maken jullie je echt niet geliefd. (en ook geen clue waarom jullie website van het jaar 2012 zijn geworden met dit soort stunts)

Fix your crap

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je weet dat adblockers verboden zijn op Tweakers?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:37
Jezus vent, wat een rant, het is een uitstekend gratis product. Je kan ook een abbotje nemen tegen de reclame. Voor niets gaat de zon op.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:24
4 Gebruiksvoorschriften Website en plaatsen Content

4.1 Het Lid dient zich te onthouden van ongeoorloofd gebruik van de Website en zal zich opstellen en gedragen conform hetgeen door Tweakers.net mag worden verwacht van een zorgvuldig Lid.

4.2 In het bijzonder zal het Lid:

[...]

xii. geen gebruik maken van adblockers of op andere wijze reclame-uitingen weren, anders dan de optie die Tweakers.net het Lid biedt indien hij een betaald abonnement heeft afgesloten.
:F http://tweakers.net/voorwaarden

Daarbij, het is gratis, wees blij dat tweakers zoveel content voor jou maakt. Je kan ook alle reclames uitzetten met een tweakers abbo, probleem opgelost?

[ Voor 3% gewijzigd door Sleepkever op 06-02-2013 16:22 ]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:35

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

En je weet toch ook dat je abonnee kunt worden en zo de reclames uit kunt zetten? Je bent trouwens ook niet verplicht om hier te komen, hele volksstammen doen het zonder tweakers. Als je hier wel wilt komen dan krijg je reclames te zien, die zorgen ervoor dat het voor jou gratis is.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

Met MrAngry

Als je er blijkbaar zoveel gebruik van maakt dat het allemaal mega rete dramatisch is dan neem je maar een abbo.

Voor niets gaat alleen de zon op, voor wat hoort wat, enzovoorts. Tweakers kan niet bestaan zonder reclame, en dat jou adblocker dus niet goed werkt is alleen maar beter.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:14
Hehe, en dan vind je tweakers al laag. Dan moet je toch wel een groot probleem hebben met de rest van het internet dat nog veel en veel lager is.

Peace man sta een beetje vrolijker in de wereld *O*

• johnydoe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-11 13:14
Sorry dat ik besta. En dat ik ook een boterham wil. 8)7

13:11 rob_erwt: de kennis van onze taal wordt ook alleen maar slechter bij die jonge generatie he... :P | 13:16 trigen: de oudere generatie kan het gewoon niet goed overbrengen :+

Verwijderd

Wauw :)

Zodra je klaar bent met je studie en mee loopt in het bedrijfsleven kom je er wel achter wat voor kosten er gemaakt worden om een site zoals deze in de lucht te houden en hoe beslissingen gemaakt worden. Deze kosten moeten op een of andere manier terugverdiend worden en mijn petje af hoe Tweakers dat heeft gedaan zonder ons helemaal gek te maken met een lichtshow van banners en andere reclame die je op vergelijkbare sites ziet.

Dank je T :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

johnydoe schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:29:
Aionicus eet van de lucht, is weer eens wat anders dan Saskia Bakker dieet.

[/onzin]

39

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

johnydoe schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:29:
Geheel terecht excuus, mensen die salaris willen ontvangen _O- en willen kunnen eten _O-
Schande! Hier moet Geert wat aan doen!

www.meldpuntwebsitesdieinkomstenwillen.nl!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-11 13:14
Bedankt voor de script Aionicus

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Aionicus schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:15:en dan krijgen we nu dat jullie "proberen" adblock gebruikers te blokken in filmpjes. Beetje jammer van jullie.
Voor zover ik weet belemmeren we gebruikers met adblockers niet. Ondersteunen doen we gebruikers die adblockers gebruiken echter niet; zou ook een beetje gek zijn. Dus als je problemen hebt met de website vanwege de adblocker die je hebt geïnstalleerd, ben je echt volledig op jezelf aangewezen.
immers als andere sites ook zonder cookie te benaderen zijn (met login functionaliteit natuurlijk niet werkend) dan zou tweakers dit ook moeten kunnen
Veel websites houden zich niet aan de cookiewet en vragen je niet om toestemming of serveren je cookies zonder dat je toestemming hebt gegeven.

Ik ben helemaal geen stagiair

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aionicus schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:15:
de gemiddelde gebruiker kan algemeen 5-6x verversen voor men een keer een filmpje kan kijken van tweakers door de uiterst irritante en vervelende reclametroep die ervoor zit.
Of je kijkt die 30seconden reclame en daarna 't filmpje.
Nu las ik een reactie van een gebruiker in een review die de volgende melding kreeg : Error #2048
Dus omdat er een keer iets fout gaat is alles gelijk schandalig?

Neem gewoon een abo voor die ~euro per maand als dit je zo stoort, dat deed ik vroeger ook, tot ik erachter kwam dat de reclames hier geen f*ck voorstellen en helemaal niet irritant zijn.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:11

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Aionicus schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:15:
Geachte Admins,

Ik vraag mij dit echt af :

hoe kunnen jullie zo laag gaan om reclame te forceren op tweakers.net

TERW_DAN schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:53:
[...]

Of je kijkt die 30seconden reclame en daarna 't filmpje.
Of je clicked na 10 seconden op de sluitknop

We proberen reclame zo min mogelijk irritant te houden, en daar gaan wij een heel erg stuk verder in dan de meeste sites. Zet je adblocker maar eens uit en dan kun je zien dat je in vergelijking met de meeste andere sites weinig reclame krijgt.

ik heb het even nagelopen met adblock plus en kreeg in eerste instantie deze melding ook.
gelukkig kan je met wat aanpassingen en wat analyzeren (mbt) de streaming url een simpel monkey scriptje maken wat (gelukkig) alle troep nog steeds wegfiltert.
Die gebruiker heeft dan waarschijnlijk een https-anywhere plugin en/of adblock aanstaan waardoor je inderdaad dat soort meldingen kan krijgen want de reclame/film/holderimage komen van http en niet https, en adblockers doen soms gekke dingen met de site.

Verder heeft het soms nog een andere reden, maar welke zijn wij nog niet precies achter. En nee, we doen dit niet expres tegen adblockers, maar het kan heel erg goed zijn dat je adblocker het wel veroorzaakt, niet omdat je een adblocker gebruikt, maar omdat wij weigeren rekening te houden met adblockers. Overigens kun je nog steeds gewoon op de film clicken om hem af te spelen dan.
Het is wel erg frapant hoe de qualiteit van tweakers naar beneden is gegaan :

Eerst een design (7.0) door de keel drukken terwijl het qua functionaliteit en gebruik achterligt op tweakers 6.

Daarbij was natuurlijk nog de faal van de hoofdpijnveroorzakende witte achtergronden op goede hq monitors.
Zoals google, facebook, en vele anderen ook witte achtergronden hebben? En ook hier zijn we de gebruiker weer tegemoet gekomen en hebben er een slider voor gemaakt? En we hebben de afgelopen maanden (en ook in t7) een heleboel functionaliteiten toegevoegt of dingen op de achtergrond beter gemaakt. Dat kunnen we nu weer doen, want met t6 werd dat steeds moeilijker, daarom is t7 een begin, en niet het finale resultaat.
Toen kwam er een cookie wall waarbij we cookies MOETEN verplichten of site kan niet laden. (aangezien een hele hoop sites dit wel kunnen zonder problemen vraag ik me toch af waarom we verplicht worden om ze te accepteren. immers als andere sites ook zonder cookie te benaderen zijn (met login functionaliteit natuurlijk niet werkend) dan zou tweakers dit ook moeten kunnen
Geloof me, die cookiewall is ons ook een doorn in het oog, helemaal omdat wij zelf ook niet gediend zijn van trackingcookies en getrack op het internet en dat op onze site ook niet doen. Maar we kunnen niet garanderen dat het nooit gebeurd (usericons, plaatjes, video's etc) dus kiezen we voor veiligheid en voldoen we aan de wet. Dat wil niet zeggen dat we er blij mee zijn; op dit punt mag je mooi de wetgever de schuld geven ipv ons.
en dan krijgen we nu dat jullie "proberen" adblock gebruikers te blokken in filmpjes. Beetje jammer van jullie.
Nee.
De reden waarom adblockers populair zijn is door dit soort kut geintjes die sites flikken . whats next ? voor elke pageview van tweakers.net krijgen we een ad.fly pagina te zien voor 5 sec ? nog meer centjes binnenharken .
Nee.
Vanaf vrijdag staat op userscripts.org het script wat ik heb gemaakt om ervoor te zorgen dat mensen alsnog via tweakers.net gewoon filmpjes kunnen kijken zonder reclame meuk. Het moet gewoon niet gekker worden.

Tip aan jullie : wees niet zo greedy en haal die reclame eraf bij filmpjes , zet een banner neer , geen flash stuff met geluid en dan misschien zou ik adblock op whitelist zetten voor tweakers. Met dit soort praktijken maken jullie je echt niet geliefd. (en ook geen clue waarom jullie website van het jaar 2012 zijn geworden met dit soort stunts)

Fix your crap
Greedy? Wij werken dag (en een aantal mensen ook vaak in de nacht) aan tweakers om het beter te maken, te vullen met content, ervoor te zorgen dat het sneller word, dat de prijzen up to date zijn, dat er dingen gereviewed word, dat er video's van gemaakt worden, dat er beurzen beoxht worden (en nee, dat zijn echt geen snoepreisjes- zo'n redacteur heeft geluk als hij op zo'n reis 1 avond vrij heeft, de rest van de dagen werkt hij). En dat kost allemaal geld, en wij willen graag ook nog eten. Dus zetten we reclame op de site, en zo'n pre-roll filmpje (die je na 10s al kan skippen) brengt nu eenmaal veel meer op dan een banner en word door veel mensen als minder irritant ervaren dan een hele site vol banners. (en je wil niet weten hoe erg wij lopen te vloeken op flashbanners, daar valt jouw rant in het niets bij.. maar wij kunnen adverteerders niet dwingen om fatsoenlijk werk af te leveren).

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan Tweakers.net geen unieke personen identificeren en die een bepaald aantal banners serveren afhankelijk van hoeveel ze zeuren op bepaalde zaken? Soort straf systeem?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Aionicus is ws een beetje het type hippie die vindt dat alles gratis moet zijn en niemand meer iets mag verdienen. Ongelofelijk waar een mens zich allemaal druk om kan maken... beetje reclame. :N

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Inhoudloze rant die totaal niet uitnodigt om er op in te gaan. Het geduld van de crew verbaast mij, ik had er niet eens op in gegaan.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17
Tsurany schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:24:
Kan Tweakers.net geen unieke personen identificeren en die een bepaald aantal banners serveren afhankelijk van hoeveel ze zeuren op bepaalde zaken? Soort straf systeem?
Feature request:
Een button bij dit soort users die zulke ranten schrijven waarmee je een reclame popup bij de user tevoorschijn laat komen.
Ik zou echt de hele dag zitten klikken. >:)

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-11 14:56

Tweakjur

Redacteur
The win is strong in this reply. _/-\o_

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

@TS: :/
Reclame kan ook gewoon handig zijn. Bijvoorbeeld als je bij Google naar dingen zoekt krijg je vanboven héél relevante reclame te zien. Heel handig. Heck, Google hoeft niet eens data te verzamelen voor die relevante reclame.
Tsurany schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:24:
+1 Maar dat zal denk ik toch averechts werken :p.
Kees schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:36:
En ook hier zijn we de gebruiker weer tegemoet gekomen en hebben er een slider voor gemaakt?
Ha, Ha. Een slider die van wit naar lichtgrijs gaat, bedoel je zeker :X. En T7 heeft, na 4 maanden, nog steeds een belachelijk lage informatiedichtheid. En ik moet nog steeds meer klikken dan vroeger voor ik ergens kom.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Pagina: 1