FD Define R4 of CM Silencio 650?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZND-Photo
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Graag zou ik van kenners of eigenaren de argumenten willen horen om voor 1 van de volgende cases te kiezen: Fractal design Define R4 of de CM Silencio 650

In de reviews (Silencio 650 en Define R4)ontlopen ze elkaar niet zo veel en prijstechnisch liggen ze ook gelijk, zodoende hoor ik graag de mening van jullie als gebruiker of kenner van deze kasten.

Mijn belangrijkste eisen zijn:
- stille behuizing
- goede koeling
- stevig gebouwd
- USB 3.0 op het frontpaneel
- v.v. kabelmanagement.
- externe 2,5" is een pré i.v.m. cardreader

Het systeem dat ik erin wil plaatsen is als volgt:
- Asus P8Z77-V
- Intel Core i7 3770 Boxed
- Gelid Tranquillo rev.2
- Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9 (2x DDR3 ... 16Gb)
- LG GH24NS90 Zwart
- Samsung 840 series Pro 128GB
- Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB (2 stuks)
- Club3D Radeon HD 7950 royalKing
- Seasonic G-series 550W

Ik hoor graag jullie gefundeerde mening.
Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:31

Quad

Doof

De Silencio houdt veel warmte tegen door de isolatie laag.
De R4 (window) heb ik in handen gehad en gebouwd, ik vond dat echt een pracht behuizing.
Met goede fans is die ook zo goed als onhoorbaar.

Wat betreft de graka, liever niet de Gigabyte WindForce 3? Heeft betere koeling als de Royal King.
Opslag : 1*2TB is goedkoper dan 2*1TB maar daar heb je vast een reden voor. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Quad op 06-02-2013 16:02 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZND-Photo
  • Niet online
Wat betreft de graka, liever niet de Gigabyte WindForce 3? Heeft betere koeling als de Royal King.
Opslag : 1*2TB is goedkoper dan 2*1TB maar daar heb je vast een reden voor. :)
Ik voor de Club 3D kaart gekozen aan de hand van DEZE en DEZE review
Juist de koeling en het geluid uit de tweakes test hebben mijn keus bepaald .... de OC mogelijkheid van de 7950 is voor mij een mooie toegevoegde waarde ;)
Mocht ik het echter verkeerd zien t.o.v. de Gigabyte, dan hoor ik dat graag ... ik switch makkelijk naar beter! ;)

De 2 schijfen is een bewuste keus: 1 werkschijf en 1 "veilige" opslagschijf. De opslagschijf sluit vervolgens ook aan op mijn backup van 2x 1Gb in RAID 1

Bedankt voor jouw mening over de twee kasten! :)

[ Voor 6% gewijzigd door ZND-Photo op 06-02-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:31

Quad

Doof

Ach, het is zeker geen slechte kaart! :)
Club3D maakt wel vage kaarten omdat ze wel erg goed OC'en.

De Silencio heb ik nooit gehad of geprobeerd, dus daar moet je verder maar even een mening aanhoren van iemand anders. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZND-Photo
  • Niet online
Zijn er nog andere mensen met een mening over de 2 genoemde cases?
Ik hoor het graag; alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-07 15:39
Ik ben momenteel in het bezit van de R4.
Persoonlijk vind ik het de mooiste kast. Ik hou niet van veel poespas en ledlampjes.
Wel van een strakke behuizing.

Inbouwen in fantastisch. En de behuizing is echt stil.
Dat was voor mij een pré.
Doordat je de bovenste drive-cage kan weghalen heb je een goede airflow
met de enige twee fans die er bij zitten.
USB 3.0 op de bovenkant is super.
Daardoor kan het ''deurtje'' gewoon dichtblijven.

Van de andere behuizing heb ik geen ervaring.
Ik denk dat het ook puur op smaak aankomt.

[ Voor 8% gewijzigd door Dubrillion op 07-02-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZND-Photo
  • Niet online
Dubrillion schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:21:
Ik ben momenteel in het bezit van de R4.
Persoonlijk vind ik het de mooiste kast. Ik hou niet van veel poespas en ledlampjes.
Wel van een strakke behuizing.

Inbouwen in fantastisch. En de behuizing is echt stil.
Dat was voor mij een pré.
Doordat je de bovenste drive-cage kan weghalen heb je een goede airflow
met de enige twee fans die er bij zitten.
USB 3.0 op de bovenkant is super.
Daardoor kan het ''deurtje'' gewoon dichtblijven.

Van de andere behuizing heb ik geen ervaring.
Ik denk dat het ook puur op smaak aankomt.
Heb jij in de kast ook gebruik gemaakt van de optie om een SSD tegen het moederbordpaneel te bevestigen en de onderste drive-cage in de alternatieve (dichter op de voeding) positie te plaatsen?
Zo ja, hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-07 15:39
ZND-Photo schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:29:
[...]

Heb jij in de kast ook gebruik gemaakt van de optie om een SSD tegen het moederbordpaneel te bevestigen en de onderste drive-cage in de alternatieve (dichter op de voeding) positie te plaatsen?
Zo ja, hoe bevalt dat?
Nee dit heb ik niet gedaan.
VInd het handiger om me SSD makkelijk te kunnen verwijderen.
Als deze ooit kapot gaat of dergelijk kan me hele moederbord eruit.
Ik weet dat je moederbord eerder kapot gaat dan je SSD maar toch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZND-Photo
  • Niet online
Dubrillion schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:43:
[...]

Nee dit heb ik niet gedaan.
VInd het handiger om me SSD makkelijk te kunnen verwijderen.
Als deze ooit kapot gaat of dergelijk kan me hele moederbord eruit.
Ik weet dat je moederbord eerder kapot gaat dan je SSD maar toch :9
Je weet dat de alternatieve montageplaats voor de SSD tegen de achterkant van het moederbordpaneel is?
Oftewel direct berijkbaar door het verwijderen van het rechter zijpaneel (kabelmanagementruimte).
Het moederbord kan dus gewoon blijven zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik ben ook sinds 3 maanden in bezit van een R4. Echt een prachtige behuizing. Inbouwen werkt makkelijk. Je hebt veel koelmogelijkheden, en je hoort hem totaal niet!! (dit was ook mijn streven)

De R4 is ook iets "breder" achter zijn moederbordtray, hierdoor kun je makkelijk meer kabels wegwerken. Ik geloof ook dat dit in reviews wordt besproken.

Ik ken de CM niet, maar de R4 is gewoon een zeer degelijke kast. Zakelijk zwart, geen leds, alle handige dingen die je nodig hebt kun je erin kwijt. Ik raad hem echt aan!

Blijft natuurlijk wel een beetje smaak, denk niet de CM een miskoop zou zijn.
ZND-Photo schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:56:
[...]

Je weet dat de alternatieve montageplaats voor de SSD tegen de achterkant van het moederbordpaneel is?
Oftewel direct berijkbaar door het verwijderen van het rechter zijpaneel (kabelmanagementruimte).
Het moederbord kan dus gewoon blijven zitten. ;)
Uhm ik heb mijn SSD ook gewoon in een HDD slot zitten, maar had inderdaad ook gezien op de handleiding dat je hem achter je moederbord tray kon hangen, maar dit moest je dan voordat je je moederbord gaat ophangen doen. Ik wou hem ook achter het moederbord hangen, maar dat ging dus niet meer(niet geprobeerd overigens, had hem net helemaal af)

[ Voor 9% gewijzigd door ralph0603 op 16-02-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik kan je niet helpen met de 650, maar de 450 en 550 zijn best aardige kasten, maar niet zonder enige nadelen. Het bouwen van de R4 was niet alleen prettiger, maar voelde op elk vlak eigenlijk als een kwalitatief betere keuze. Natuurlijk is de 650 wel 50-100% duurder dan de 450-550, en zal deze toch wat beter zijn, maar het spijt me dat niet kan bevestigen. Echter wanneer ik in het ~100 euro segment kom zijn er toch wel heel veel keuzes en is de 650 eigenlijk nooit overwogen, zeker niet boven de R4, ondanks dat dat puur gevoelsmatig is.

De 450/550 zijn inderdaad wel erg stil, en persoonlijk vind ik het leuke opties voor meer budget-spec-systemen waar stilte wel een grote prioriteit is, maar het kabelmanagement achter het mobo is echt heel krap (Zeker in de 450 met een CX430, waar de beperkte lengte van de kabels mij echt even zoet hield) en wekt irritaties, zeker als je af en toe iets wilt aanpassen, en als ik de 650 Tweakers review pak beloofd dit niet veel goeds:
Door de moederbordtray iets te verplaatsen is er ten opzichte van de Silencio 550 meer ruimte voor de cpu-koeler, maar dat gaat ten koste van de ruimte voor kabels.
Ik vermoed dat in pure geluidsproductie de CM net iets stiller zal zijn, zeker in een systeem zonder OC welke geen hitteproblemen zal krijgen in die kast vanwege extra isolatie. Maar persoonlijk zou mijn voorkeur gaan naar de R4 en een kleine investering in eventuele stiller fans mocht je voor wat voor reden dan ook de kast niet stil genoeg vinden.

Hopelijk helpt dit iets, succes.

[ Voor 3% gewijzigd door Foritain op 16-02-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 01:53

djunicron

*click-swoosh-thud*

De CM650 vond ik eigenlijk z'n geld niet zo waard, hij was namelijk niet stiller dan de 550 naar mijn idee / meting. Groter ja, beter afgewerkt? Betwijfelachtig.

De 450 is ook niet echt een wonder, de Silencio 550 vind ik persoon de sweetspot. Ik dacht dat die ook eigenlijk het laatst was geïntroduceerd? Ja, het is niet de meest koele kast, het foam blockt naast geluid ook wat warmte. Het is belangrijk voor goede koeling dat je de twee front plekken én de exhaust wel gebruikt met een fan erachter. Dan is het een prima werkende case en inderdaad relatief stil. Heb er inmiddels een stuk of 4 gebouwd, geen CPU koelers gehad die niet paste, hoewel ze wel een afdrukje in het foam achterlaten. Vind em persoonlijk wel mooi strak, de USB 3 en cardreader werkt gewoon goed.

R4 heb ik er ooit maar één van gebouwd, viel mij niet op als veel betere case, was een witte, vind ik zelf normaal wel mooi, maar de R4 wit sprak me niet zo aan eigenlijk.
Pagina: 1