Begin januari heb ik de accu naar 100% opgeladen. Nu wilde ik de laptop vandaag weer opstarten en hij deed niks meer. Kan een accu als je hem een maand niet gebruikt hebt leeg zijn?
Ja dat kan.
Overigens is het sowieso niet verstandig om een accu 100 procent opgeladen te bewaren.
Overigens is het sowieso niet verstandig om een accu 100 procent opgeladen te bewaren.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ok, zal het onthouden maar moet morgen de laptop weer voor school gebruiken en ben nu bezig hem op te laden tot 100%. Moet ik dan nu ook niet tot 100% op laten laden als ik hem morgen weer moet gebruiken?Fiber schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:49:
Ja dat kan.
Weet je ook wel zeker dat je de laptop helemaal hebt afgesloten? Veel laptops gaan op een soort slaapstand als je op de aan/uitknop drukt. Dan verbruiken ze sowieso nog altijd stroom.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Als je hem morgen weer gebruikt is dat prima. Als je hem weer een maand weg legt is 75 procent beter geloof ik.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Heb de klep wel dichtgedaan toen hij bezich was met updates.arjanpvt schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:51:
Weet je ook wel zeker dat je de laptop helemaal hebt afgesloten? Veel laptops gaan op een soort slaapstand als je op de aan/uitknop drukt. Dan verbruiken ze sowieso nog altijd stroom.
40%Fiber schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:54:
Als je hem morgen weer gebruikt is dat prima. Als je hem weer een maand weg legt is 75 procent beter geloof ik.
"De fabrikanten leveren hun Li-ion-accu's meestal af met 40% lading. Daarbij blijft de accu het langste goed."
bron
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Moet je mee oppassen, bijna altijd is het standaard windows profiel zo ingesteld dat deze op standby/hibernate gaat als de klep dichtgedaan wordt als de adapter niet aangesloten is.destroye schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:54:
[...]
Heb de klep wel dichtgedaan toen hij bezich was met updates.
Bij standby betekent dit dat als de accu leeg is je problemen met je windows kan krijgen omdat deze afgesloten is tijdens updates installatie.
Zal ik dan niet meer doenViper® schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:58:
[...]
Moet je mee oppassen, bijna altijd is het standaard windows profiel zo ingesteld dat deze op standby/hibernate gaat als de klep dichtgedaan wordt als de adapter niet aangesloten is.
Bij standby betekent dit dat als de accu leeg is je problemen met je windows kan krijgen omdat deze afgesloten is tijdens updates installatie.
Pagina: 1