Word 2010 Portrait -> Landscape

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hoi,

We zijn op het werk bezig om van Office 2003, naar 2010 over te stappen, maar lopen tegen een probleempje aan.
Wij gebruiken zebra printer, met etiketten van 10cm breed, en 7,6cm hoog.

Wanneer we in Word 2010 een document aanmaken, en de documenteigenschappen aanpassen naar:
- Portrait
- Breete: 10cm
- hoogte: 7,6cm

dan blijft Word het document aanpassen naar landscape. Zet ik het vervolgens terug in portrait, dan zijn de breete/hoogte omgedraaid 8)7

In Word 2003 is dit geen probleem, en bepaal je zelf of je portrait of landscape wil.

Na al een tijdje op internet te zoeken(wat geen uitkomst bied) hoop ik dat er hier wellicht iemand is die mij kan helpen ;)
Zelfs op technet geeft ms geen reactie :/

Weet iemand of dit "automatisch" bijwerken is uit te schakelen, of een andere oplossing?

Alvast bedankt!

edit:
Oeps.. verkeerde categorie :F

[ Voor 6% gewijzigd door PurpleBlue op 06-02-2013 15:13 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Even een move naar: Client Software Algemeen

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

PurpleBlue schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:08:

Wanneer we in Word 2010 een document aanmaken, en de documenteigenschappen aanpassen naar:
- Portrait

dan blijft Word het document aanpassen naar landscape. Zet ik het vervolgens terug in portrait, dan zijn de breete/hoogte omgedraaid 8)7

In Word 2003 is dit geen probleem, en bepaal je zelf of je portrait of landscape wil.
Dus je wilt portret van 10 x 7,6? Dat ontgaat me even: je geeft 'landschape' formaten op maar je wilt het perse 'portrait' noemen?

offtopic:
je schrijft het in je post wel goed, maar waarom dan portraid in de titel? Titelfixje

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Thanx, had het al in de gaten! :$
Lustucru schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:02:
[...]
Dus je wilt portret van 10 x 7,6? Dat ontgaat me even: je geeft 'landschape' formaten op maar je wilt het perse 'portrait' noemen?
offtopic:
je schrijft het in je post wel goed, maar waarom dan portraid in de titel? Titelfixje
Nee ik wil het niet zo noemen, ik wil het document op portrait ;)
Dat kan ik ook gewoon instellen. geen probleem. Echter past Word dit automatisch aan naar landscape. :/ Daar zit het probleem ook in.
Als ik het document op landscape laat staan, print de printer de opdracht 90 graden gedraait en komt het document dus verkeerd uit de printer.
De etiketprinter is een Zebra S4M.

In Word 2003 wat we eerst gebruikten, had dit probleem niet. Het maakte niet uit voor Word wat/en hoe je het wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat moet dan wat met de printerinstellingen te maken hebben, want ik kan in Word2010 probleemloos een 10 cm lengte - 7.6 cm breedte pagina instellen.

Edit: slecht gelezen, sorry :D .

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 08-02-2013 10:05 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:07:
Dat moet dan wat met de printerinstellingen te maken hebben, want ik kan in Word2010 probleemloos een 10 cm lengte - 7.6 cm breedte pagina instellen.
Dat lukt mij ook, maar geen 10 breed, en 7,6 hoog (portrait)
Als ik op OK druk, en vervolgens ga kijken, zet Word het op Landscape. :F

Nogmaals, de printer kijkt naar de instellingen van Word, en drukt het dus af zoals opgegeven.
Als ik het op landscape laat staan, wordt mijn printopdracht dus 90° gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
PurpleBlue schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:58:
[...]

Dat lukt mij ook, maar geen 10 breed, en 7,6 hoog (portrait)
Als ik op OK druk, en vervolgens ga kijken, zet Word het op Landscape. :F

Nogmaals, de printer kijkt naar de instellingen van Word, en drukt het dus af zoals opgegeven.
Als ik het op landscape laat staan, wordt mijn printopdracht dus 90° gedraaid.
Ik zat ook al voor je te pielen en kwam tot hetzelfde. Je kan echter wel label settings instellen via paper size. Kan dat niet je oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Echter past Word dit automatisch aan naar landscape. :/
Nee dat doe jij door het breder dan hoog te maken ;) Breder dan hoog is nu eenmaal portrait. Is je vraag dus niet hoe je tekst 90 graden kan draaien? Zet het in een tekstvak en verander (tab Opmaak) de tekstrichting.

Of dat valt te combineren met een mailmerge weet ik overigens niet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Tweety1 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:19:
[...]

Ik zat ook al voor je te pielen en kwam tot hetzelfde. Je kan echter wel label settings instellen via paper size. Kan dat niet je oplossing zijn?
Nee, omdat het een label printer is, kijkt hij naar hetgeen je opgeeft. Er kunnen namelijk ook lange smalle etiketen etc in.

Ik heb het even wat duidelijker gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://purpleblue.nl/portrait-landscape.jpg

rinksboven:
- Word 2003
- Portrait
rechtsboven:
- Word 2003
- Portrait
rinksonder:
- Word 2010
- Breete: 7,6cm
- hoogte: 10 cm
- Portrait
rechtsonder:
- Word 2010
- Landscape

In Word 2010 wil je helpen door automatisch je layout aan te passen, en dat willen we niet! :+
Wellicht ergens een register instelling die dit "hulpje" uitzet? :)
F_J_K schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:47:
[...]
Nee dat doe jij door het breder dan hoog te maken ;) Breder dan hoog is nu eenmaal portrait. Is je vraag dus niet hoe je tekst 90 graden kan draaien? Zet het in een tekstvak en verander (tab Opmaak) de tekstrichting.
Nee dat werkt niet. Dan krijg je het zoals Word 2010 portrait 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Lijkt me eerder een eigenaardigheid in de printerdriver / instellingen van het apparaat. ik ken jullie labelprinter niet, maar ik ken wel de wat geavanceerde labelrpinters waar je in de setup en/of de driver extra instellingen had om tekst te roteren/spiegelen/verschuiven etc.

Het gedrag onder Office 2003 is eigenlijk heel onlogisch. Het lijkt erop dat bij installatie voor 2003 e.e.a. is aangepast wat nu weer terug moet c.q. een driverupdate. Wat zegt de leverancier van de printer over compatibiliteit met office 2010?

Last but not least: onlangs een gemengde migratie meegemaakt van office2003 + office 2007 naar office 2010 en een viertal verschillende labelprinters. Geen enkel probleem qua orientatie van tekst. Zelfs sjablonen een of een kunnen overnemen en idd, ook hier vertoont Word 2010 exact hetzelfde gedrag: voer je 10 x 7 in dan geeft hij als richting landscape aan. Portrait is meteen 7 x 10.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Als je gaat zoeken op Google kom je veel meer mensen tegen hier ook tegenaan lopen.
Zoals gemeld, laat MS zelf op technet ook een antwoord uit.

Wij hebben niets aangepast in Office 2003, dat is/was gewoon een std installatie.

Wat betreft de printer, het gaat om een Zebra S4M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dat viel me dus op: gezien het enorme marktaandeel van zebra en office2010 vond ik het aantal hits op internet voor een probleem dat praktisch gezien je printer onbruikbaar maakt erg klein. :)

Maar waarom bel je je leverancier niet?
Wij hebben niets aangepast in Office 2003, dat is/was gewoon een std installatie
Daarom zeg ik ook dat je in de advanced setup van de printer moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Lustucru schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:34:
Maar waarom bel je je leverancier niet?
Begin ik me ook af te vragen, vraag hun wat er anders in 2003 t.o.v. 2010.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Ik zal eens zoeken wie dat geweest is destijds, en contact zoeken.
Pagina: 1