Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Er gaan geruchten dat Google in het voorjaar (Mei) Android 5.0 gaat presenteren. Het nieuwe besturingssysteem van Android zou Key Lime Pie moeten gaan heten. Tot op heden is er nog niet veel bekend over deze nieuwe versie.

Misschien is het een leuk idee om hier geruchten e.d. te posten. Zou ik in elk geval heel handig vinden!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TOmgk4o.jpg

Wat dingen die ik heb kunnen vinden:
  • Video Chat applicatie

Bijna alle smartphones hebben tegenwoordig een camera aan de voorkant, op het moment is er alleen 3e partij software voor video chatten. Er gaan nu geruchten dat Google zelf bezig is een applicatie in Android 5.0 te implementeren.
  • Geoptimaliseerd voor Quad-core processors

Quad-core processors worden beter ondersteund.
  • Geïntegreerde social-media

Facebook en Twitter integratie zoals we dat al kennen bij de nieuwste iOS versies.
  • File Manager

Op dit moment ook alleen 3e partij software. Ook dit wordt geïntegreerd.
Graag opbouwende kritiek, dit is mijn 1e topic. :*)

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-11 11:07

RMX

Multi User support zijn ze ook mee bezig naar het schijnt. Handig voor Tablets!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:19
RMX schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:46:
Multi User support zijn ze ook mee bezig naar het schijnt. Handig voor Tablets!
Multi user zit al in 4.2, maar dan alleen voor tablets.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:05

DarkSide

theres no place like ::1

een betere Google Now met Nederlandse ondersteuning

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:43:

Video Chat applicatie

Bijna alle smartphones hebben tegenwoordig een camera aan de voorkant, op het moment is er alleen 3e partij software voor video chatten. Er gaan nu geruchten dat Google zelf bezig is een applicatie in Android 5.0 te implementeren.
Met Google Talk heb je toch ook al de mogelijkheid tot video bellen?

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 10:00

rajackar

Blood Minister

DarkSide schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:49:
Dat zou welkom zijn maar volgens mij is er geen enkele reden om aan te nemen dat dit er ook gaat komen met 5.0

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Google Now mogen ze idd wel NL support geven wat mij betreft, en laat ze de kernel eens grondig nakijken op dingen die voor Battery Drain zorgen. Soms gaat de batterij met Android toch net even wat te hard

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Alle GAPPS die een update gaan krijgen. Aangezien er veel inconsistentie in de apps onderling.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:49:
Dat zou inderdaad heel leuk zijn.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:55:
[...]

Dat zou inderdaad heel leuk zijn.
Play store in NL. Dus dat wij hier normaal de Nexus 4 kunnen bestellen en ook Google Books en dergelijke kunnen hebben.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:05

DarkSide

theres no place like ::1

rajackar schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:50:
[...]

Dat zou welkom zijn maar volgens mij is er geen enkele reden om aan te nemen dat dit er ook gaat komen met 5.0
Is er ook niet. Maar ze zijn wel bezig met het update van de service. En in een volgende major release zou het mooi zijn als er meer talen ondersteund worden. En hopelijk dat Nederlands er dan ook onder valt.

Natuurlijk hopelijk ook kernel optimalisaties en iets als Project Super Butter zodat alles nog soepeler verloopt op "achterhaalde" hardware

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-11 15:15

Arethusa

Niet die server

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:43:
Geïntegreerde social-media
  • Facebook en Twitter integratie zoals we dat al kennen bij de nieuwste iOS versies.
Houdt dit (mogelijk) in dat we popup notificaties krijgen zoals op de iPhones?

[ Voor 3% gewijzigd door Arethusa op 06-02-2013 15:06 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:48

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Arethusa schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:01:
[...]

Houd dit (mogelijk) in dat we popup notificaties krijgen zoals op de iPhones?
Dat zou het wel impliceren ja, dat je dus vanuit android zelf meldingen krijgt in je notificatiebalk en lockscreen. Evenals het beter kunnen koppelen van contacten van meerdere sources.
Zoals dit nu het geval is met Sense in bepaalde lockscreens dat je dus recente updates ziet en hij automatisch koppelingen geeft voor contacten

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik hoop echt dat Android een begin maakt om het OS en schil van elkaar te scheiden zodat je niet meer afhankelijk ben van producent of er een update komt. (maar beperking door hardware) Zolang dit niet beter geregeld wordt denk ik dat android wel eens een slechte toekomst tegemoet gaat, android is al lang niet meer voor tweakers en moet dus ook echt volwassen gaan worden met update policy.

Verder mis al sinds het begin van android de dialer van HTC in stock android.

www.casarodriguillo.com

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik hoop dat ze het rechten systeem eens goed onder handen gaan nemen, en dat je per app zelf kan aanvinken of je een app die rechten geeft..dat een app dan daarna verminderd werkt of niet meer daar gelaten.
Het is veelal volstrekt onduidelijk waarom een bepaalde app een specifiek recht nodig heeft (en dan heb ik het niet eens over malifide apps).

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Verwijderd

Topicstarter
Only schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:46:
Ik hoop dat ze het rechten systeem eens goed onder handen gaan nemen, en dat je per app zelf kan aanvinken of je een app die rechten geeft..dat een app dan daarna verminderd werkt of niet meer daar gelaten.
Het is veelal volstrekt onduidelijk waarom een bepaalde app een specifiek recht nodig heeft (en dan heb ik het niet eens over malifide apps).
Ben ik het compleet mee eens.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Om te beginnen het gewoon een OS maken en al die voorgeïnstalleerde zooi van o.a. Google zelf optioneel maken om te installeren middels de Play Store. Het meeste is nu voor mij overbodige ballast maar zonder kunstgrepen is het niet te verwijderen. Als ik dan hierboven lees dat men hoopt dat de 'sociale' media geïntegreerd zou mogen worden... alsjeblieft niet.

Verder wel eens met het rechtenverhaal hierboven, dat is i.m.o. het zwakste punt van Android op dit moment.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Hopelijk dan wel een Video Chat app die werkt met wat er al is. Want nog een standaard erbij gaat echt niemand helpen, ook al is het 'beter'. Stel dat het met Skype werkt, dan is dat ideaal, of met FaceTime, want dat is ook lang niet zo moeilijk om te ondersteunen. Of anders gewoon Jabber, een beetje a la Google Talk, dat is ook gewoon open, en developer-vriendelijk, en het werkt gewoon goed.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:08
misschien ligt het aan mij, maar ik ken niemand die google talk gebruikt... je hebt gewoon iets nodig wat cross platform werkt (en dus niet een browser versie voor de iphone zoals talk..)

de ene helft heeft nou eenmaal een iphone en de andere helft android (vrienden/collega's/familie). Daarom is whatsapp zo groot, zelfde functionaliteit op beide platformen

Strava

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Prulleman schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:09:
misschien ligt het aan mij, maar ik ken niemand die google talk gebruikt... je hebt gewoon iets nodig wat cross platform werkt (en dus niet een browser versie voor de iphone zoals talk..)

de ene helft heeft nou eenmaal een iphone en de andere helft android (vrienden/collega's/familie). Daarom is whatsapp zo groot, zelfde functionaliteit op beide platformen
Ik gebruik Talk by far het liefste. Omdat het op Android het beste werkt ongeacht welk apparaat. Tablet of Telefoon of Desktop het maakt niet uit. Vrienden hebben ook Talk en draait als een trein.

Whatsapp is en blijft kut vooral de app zelf. Functionaliteit is redelijk. Doet wat het moet doen maar is buttugly en buggy.

Enige echt crossplatform is ook kut in gebruik. Facebook Messenger... :'(

Nadeel is dat afaik Google+ Messenger wel netjes crossplatform is maar niemand het gebruikt dus je er alsnog weinig mee kan :'(

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10 15:14
Only schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:46:
Dit is overigens al mogelijk me third party software.

Ik ben benieuwd naar wat android 5.0 gaat brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vooral benieuwd naar het uiterlijk.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:50

IkWilbert

Het is mij!

Er is ee nieuwe build ontdekt welke begint met een K... Key Lime Pie?

http://www.androidauthori...b-nexus-7-nexus-4-253392/

I intend to live forever. So far, so good.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:32
Wat ik persoonlijk graag zou willen zien is, als je al je geopende apps op je nexus 4 wilt sluiten (knopje rechtsonderin) dat er een 'kill all' functie in zit. Onbedoeld zit ik toch op 10 à 20 apps die open staan.
Ik weet wel dat deze functie op de SII zit met 4.1.2 (ervaring van m'n vriendin)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

CuBras schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:52:
Wat ik persoonlijk graag zou willen zien is, als je al je geopende apps op je nexus 4 wilt sluiten (knopje rechtsonderin) dat er een 'kill all' functie in zit. Onbedoeld zit ik toch op 10 à 20 apps die open staan.
Ik weet wel dat deze functie op de SII zit met 4.1.2 (ervaring van m'n vriendin)
Gaat nooit gebeuren omdat Android dit in principe zelf al netjes regelt.

Sowieso is Samsung niet een nette Benchmark van zoals Android zou moeten werken. Dan moet je bij de merken zijn die massaal on screen buttons misbruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Touchdomex op 07-08-2013 11:01 ]

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:15
ik hoop dat dit er snel komt, wel geniaal: http://www.slashgear.com/...ently-used-apps-06292855/

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Pagina: 1