tijdelijk andere woning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496843

Topicstarter
Binnenkort moeten wij vanwege renovatie in onze woning door de verhuurder, tijdelijk 3 weken gebruik maken van een logeerwoning van de verhuurder. Deze logeerwoning ligt in dezelfde wijk als onze huurwoning. In de logeer woning hebben wij beschikking over annaloge tv. Er is geen internet en geen telefoonaansluiting aanwezig.
Wij hebben een alles in 1 pakket van ziggo (telefoon, digitale tv, internet) met extra betaalde tv zenders.
Mijn vraag is, of wij gewoon onze modem en router mee kunnen nemen naar het tijdelijke adres, zodat wij gebruik kunnen maken van ons volledige pakket. Dus zonder dat we twee keer een adreswijziging door hoeven te geven aan ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat zegt Ziggo als je hun klantenservice belt?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ja dat kan. Zolang je maar je eigen modem van Ziggo gebruikt. Heb je trouwens een interactieve recorder in gebruik met een retourgeschikte ontvanger?

[ Voor 41% gewijzigd door Cuno op 06-02-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 14:47
Het is maar voor 3 weken?
Ik weet dat ik voor die 3 weken niet de moeite ga nemen om alles mee te nemen en in te stellen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393995

Cuno schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:38:
Ja dat kan. Zolang je maar je eigen modem van Ziggo gebruikt. Heb je trouwens een interactieve recorder in gebruik met een retourgeschikte ontvanger?
Hoe kom je hierbij? Je kan niet zo maar modem met MAC-adres X meenemen en aansluiten op een ander adres waar toevallig een rtv signaal is en internet/telefonie verkrijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cuno schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:38:
Okee, mooi.
Is het een kwestie van alles meenemen kabels inpluggen en het werkt? ( ik heb er niet al te veel verstand van ...)
We hebben een interactieve recorder (cisco 8485DVB HD PVR), maar of deze een routergeschikte ontvanger heeft weet ik niet. Als deze cisco dat wel heeft dan kunnen we zonder losse route werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 393995 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:53:
Hoe kom je hierbij? Je kan niet zo maar modem met MAC-adres X meenemen en aansluiten op een ander adres waar toevallig een rtv signaal is en internet/telefonie verkrijgen..
Mijn gedachte ook, volgens mij moet internet nog steeds geactiveerd worden op je lijn/aansluiting.

Daarnaast, is het niet gewoon CAI->splitter->modem, wat zou je PVR daar nu tussen moeten doen voor retoursignaal?

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 06-02-2013 15:08 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 15:41

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Je gaat fysiek naar een andere lijn in de wijkkast dus zomaar alles meenemen gaat niet werken.
Ik mag aan nemen dat Ziggo hier wel eens vaker mee te maken gehad heeft, bel hun klantenservice is op en leg duidelijk uit wat de situatie is.
Probeer hierbij wel in contact te komen met iemand die wat meer informatie heeft/wat dieper is het systeem kan en niet de eerste beste belmiep die je aan de telefoon krijgt.

Het klinkt heel slecht maar een afdeling klantbehoud (hebben ze allemaal) kan hier denk ik het beste bij helpen gezien die wat meer bevoegdheden hebben.

Dan moet je je nog wel afvragen of je al die moeite wilt doen voor 3 weken en niet daar een buur lief aan kan kijken om in ieder geval internet met je te delen.

[ Voor 27% gewijzigd door Rubman op 06-02-2013 15:12 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SinergyX schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:04:
[...]

Mijn gedachte ook, volgens mij moet internet nog steeds geactiveerd worden op je lijn/aansluiting.
Neehoor. Het digitale signaal staat op alle aansluitingen. Of je modem er wat mee mag is iets anders.

In principe kun je meestal je modem meenemen zolang in in dezelfde regio blijft. In Amsterdam bij UPC kan dat iig wel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
SinergyX schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:04:
[...]

Daarnaast, is het niet gewoon CAI->splitter->modem, wat zou je PVR daar nu tussen moeten doen voor retoursignaal?
Ja, dat is dus gewoon iemand die er geen verstand van heeft, maar wel al die moeite op z'n hals wilt halen voor 3 weken :O

De splitter, wcd (en versterker) moeten retour-geschikt zijn.

@Junia.
Ben benieuwd. Denk niet dat Ziggo gratis een monteur stuurt om het even te fixen voor die 3 weken.
En anders wordt dus wel zelf instellen, en gezien de vragen en opmerkingen ...
Maar dat is dus het "probleem" van tegenwoordig, ohjee als we een week geen internet hebben -O-

En bij mij had de monteur pas na 2 maanden tijd (AIO installatie), nou, dan doe ik het wel zelf hoor.

[ Voor 38% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-02-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:14
NeutraleTeun schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:11:
[...]

Ja, dat is dus gewoon iemand die er geen verstand van heeft, maar wel al die moeite op z'n hals wilt halen voor 3 weken :O

De splitter (en versterker) moeten retour-geschikt zijn.
Al die moeite? Het zal waarschijnlijk gaan om één telefoontje naar Ziggo om het e.e.a. op te lossen.
Persoonlijk zou ik het ook niet fijn vinden om 3 weken zonder internet te zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393995

Decoder kun je idd gewoon aansluiten op een adres met RTV.
Modem niet, dit gaat niet werken. En dat het wellicht bij UPC werkt is nou geen garantie dat het met Ziggo/andere providers ook zo werkt.

En dit weet ik uit eigen ervaring, je kunt je modem niet elders aansluiten zonder verhuizing te hebben doorgegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kennelijk dus niet zo simpel.
Drie weken zonder kan best en is geen probleem, maar als we het gewoon mee konden nemen zonder al te veel gedoe, waarom dan niet.

Ik zal met ziggo bellen.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 496843 op 06-02-2013 16:00 . Reden: t ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NeutraleTeun schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:11:
[...]

Maar dat is dus het "probleem" van tegenwoordig, ohjee als we een week geen internet hebben -O-
Gedraag jij je eens een beetje, je kent geen van de motieven van de topicstarter dus hem keihard belachelijk maken slaat nergens op.

Dat terzijde: bel gewoon de klantenservice van Ziggo, bell.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnelus
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Uit mijn ervaring kun je je modem gewoon in een andere woning aansluiten mits deze op dezelfde wijkcentrale is aangesloten.
Ik heb dit enkele keren gedaan om 120/10 mbit te krijgen op een lanparty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
NMe schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:25:
[...]

Gedraag jij je eens een beetje, je kent geen van de motieven van de topicstarter dus hem keihard belachelijk maken slaat nergens op.

Dat terzijde: bel gewoon de klantenservice van Ziggo, bell.
Uhm, het was een algemene uiting, ook vanwege de reactie na mij, en niet persoonlijk gericht aan TS.

En ik blijf er wel bij, zijn vraag ging over het "overbrengen" van zijn AIO (met zijn betaalde zenders) voor 3 weken. Moet jij mij eens gaan vertellen dan wat daar een noodzakelijk (gerechtvaardigd) motief voor zou zijn waardoor mijn uiting niet van toepassing zou zijn.

Het is dus niet voor werk. Er is analoog TV voor het nieuws. Zo noodzakelijk is het dan toch niet?
Waar is de tijd gebleven van gewoon gezellig actief zijn en praten en bordspellen (bijvoorbeeld).

Dus ja,
a) ik gedraag mij;
b) was mijn bericht niet persoonlijk aan TS gericht;
c) blijf ik bij mijn mening/uitspraak.

[ Voor 11% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-02-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:31
Ik heb hetzelfde gedaan voor een periode van 4 maanden, van Oegstgeest naar Noordwijk. Beiden 071 netnummer gebied. Volgens Ziggo Webcare was dit geen enkel probleem, moest alleen m'n modem opnieuw activeren met de activatiecode en het activatiewachtwoord. En dit klopte inderdaad. Op de Cisco even "Interactieve Televisie Installeren" opnieuw uitvoeren en ook dat werkte.

En nee het is niet van levensbelang, maar het is gewoon "fijn" als alles gewoon werkt zoals je gewend bent. Op mijn tijdelijke locatie was Ziggo Zakelijk 40/4. Die we met 20 appartementen moesten delen. Nou dank je, al had ik er een week gezeten had ik nog m'n Ubee meegenomen. En als je bijvoorbeeld fan bent van bepaalde programma's (anders neem je geen extra zenderpakket) dan is het wel zo lekker als je die ook gewoon kan kijken 3 weken lang. Zo'n renovatie is al vrij vervelend omdat je alles wat vertrouwd is (zoiets simpels als je eigen douchestraal bijvoorbeeld, of je eigen nest) verruilt voor een woning die je niet "eigen" kan maken omdat je er maar 3 weken zit ;) Een gemiddelde Nederlander neemt dan genoegen met een tijdelijk internetverbindinkje van 1/1, maar vergeet niet, we zitten hier op Tweakers ;)

[ Voor 55% gewijzigd door RadioAir op 07-02-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik snap je wel, vond alleen dat mijn uiting geen "gedraag je!"-reactie behoefte.

Heb zelf ook renovaties/verbouwingen/verhuizing meegemaakt.
Heb ook vaker zonder internet gezeten, zelfs een x-aantal periode zonder telefoon (en dat is "erger", als in: onhandig), maar ik kon met (zonder dus) beide prima leven.
Alleen wou ik eens in de zoveel tijd even mijn mail checken.

Het vertrouwde gevoel wat je zegt klopt. Zo heb ik heb liever me eigen douche/toilet dan dat ik problemen moet maken over/voor internet :D

[ Voor 4% gewijzigd door NeutraleTeun op 07-02-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tha_bulldog schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:13:
Ik heb hetzelfde gedaan voor een periode van 4 maanden, van Oegstgeest naar Noordwijk. Beiden 071 netnummer gebied. Volgens Ziggo Webcare was dit geen enkel probleem, moest alleen m'n modem opnieuw activeren met de activatiecode en het activatiewachtwoord. En dit klopte inderdaad. Op de Cisco even "Interactieve Televisie Installeren" opnieuw uitvoeren en ook dat werkte.

En nee het is niet van levensbelang, maar het is gewoon "fijn" als alles gewoon werkt zoals je gewend bent. Op mijn tijdelijke locatie was Ziggo Zakelijk 40/4. Die we met 20 appartementen moesten delen. Nou dank je, al had ik er een week gezeten had ik nog m'n Ubee meegenomen. En als je bijvoorbeeld fan bent van bepaalde programma's (anders neem je geen extra zenderpakket) dan is het wel zo lekker als je die ook gewoon kan kijken 3 weken lang. Zo'n renovatie is al vrij vervelend omdat je alles wat vertrouwd is (zoiets simpels als je eigen douchestraal bijvoorbeeld, of je eigen nest) verruilt voor een woning die je niet "eigen" kan maken omdat je er maar 3 weken zit ;) Een gemiddelde Nederlander neemt dan genoegen met een tijdelijk internetverbindinkje van 1/1, maar vergeet niet, we zitten hier op Tweakers ;)
Dank voor je uitleg en het delen van je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:36
Idd, het kan gewoon.

Wel zijn er een paar voorwaarden
- Je moet op dezelfde CMTS zitten: Als je dus net op de rand zit tussen 2 platformen in heb je kans dat t dus niet werkt. Hetzelfde geld vaak ook als je grotere afstanden verhuisd.
- Er moet een actieve, retourgeschikte aansluiting zijn op het (tijdelijke) adres.

In de meeste gevallen is het signaal gewoon aanwezig of niet. Er zijn ook gebieden waar men per aansluiting de retourband (remote) kan schakelen. In dat geval gaat het geintje dus mogelijk niet op, maar 90% van NL is gewoon de retourband standaard al actief.

Docsis is een techniek die *niet* kan zien waar een modem zich bevind. Dus je kan m overal plaatsen, mits er dus een geschikte aansluiting is.

Hoe dichter bij je blijft, hoe groter dus de kans dat het gewoon werkt. Proberen dus.
Pagina: 1