Externe hardeschijf op netwerk delen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500785

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik ben opzoek naar een goedkope oplossing om 2 externe 2,5" hardeschijven (USB 3.0) te delen op mijn netwerk, zonder tussenkomst van een computer.

Ik heb al gezien dat er tegenwoordig enkele routers zijn die dit ondersteunen, maar ik ben nog niet van plan deze te veranderen :N . Liefst had ik gewoon een USB 3.0 (of 2.0) Hub gehad dat kan worden aangesloten via ethernet op een router.

Voor een volledige NAS heb ik het geld niet ;( , dus zoek ik een goedkope oplossing on mijn huidige hardeschijven te kunnen blijven gebruiken.
Weten jullie soms goede, betrouwbare en goedkope oplossingen?

mvg

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37

lier

MikroTik nerd

Welliswaar in Engels maar het Nederlands equivalent moet je ook kunnen vinden: http://www.google.nl/sear...79398bf0&biw=1745&bih=882

offtopic:
Welkom op GoT! Er zijn een paar spelregels die op GoT gelden, lees deze (nog) eens door!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-07 20:23
Wellicht is een Raspberry Pi iets voor je. Eerlijk gezegd geen ervaring of dat ook echt goed werkt (lijkt me wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-07 19:04

Caveman

whahoehaha

Hmmm, idd een netwerk USB hub zal het wel doen..... Gezien de prijskaartjes kan je beter een nieuwe router kopen, zelfs de goedkoopste nieuwe routers hebben een USB aansluiting.

Voor onder de 50 euro, heb je al de keuze uit een stuk of 10 routers met USB. Je gaat echt geen goedkopere oplossing vinden dan dat.

[ Voor 27% gewijzigd door Caveman op 06-02-2013 14:45 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Deze heb ik bijv:
pricewatch: Sharkoon Sharkoon USB LANPort 400

werkt perfect, ook op WIN7

Tegen een goed bod kan je hem van mij overnemen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door keur0000 op 06-02-2013 14:47 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 16:52

E-Rick

I love it :7

Een Raspberry Pi is in principe wel bruikbaar, maar gaat never nooit snel genoeg zijn om bijvoorbeeld video te kunnen streamen.

info: http://elinux.org/R-Pi_NAS

Choose life - Shapeways shop

Pagina: 1