Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 16:43

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Dag tweaker,

Mijn ouders zijn momenteel in de markt voor een nieuwe pc en het all in one idee (van de huidige iMac) beviel ze erg goed. Probleem is alleen dat een iMac niet lang genoeg mee gaat voor hun wensen (na 5 jaar was het ding traag als wat en ik had natuurlijk geen zin om te gaan kloten met SSD's). Windows heeft ook nog eens voorkeur qua OS, dus dan is een nieuwe iMac al helemaal van de baan... Nu zijn alleen de huidige windows all in ones niet echt super te noemen, laat staan krachtig.

Dus nu had ik het idee om eens te gaan kijken hoe makkelijk/moeilijk/duur/goedkoop het zou zijn om gewoon een high-end all in one te gaan bouwen.

Het idee:

Een 30/27 inch dell ultrasharp monitor met daar achterop een pc met deze specs:
-mATX bordje.
-SSD.
-High-end CPU (ik denk hasswell/ivy bridge i7).
-32GB geheugen.
-Geheugenkaartlezer.
-Blu ray brander.
-Platinum seasonic voeding (voor efficiëntie en levensduur).

En dat alles zo klein en stil mogelijk :) .

Eerste schets van mij:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/103030240/all%20in%20one%20mod.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/103030240/all%20in%20one%20mod2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/103030240/all%20in%20one%20mod3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/103030240/all%20in%20one%20mod4.jpg

En ipv een glas laag, dacht ik meer aan een soort van koolstof (sticker?). De hoeken wat meer gerond en misschien nog een laagje erachter voor cable management.

Nu de vragen nog:
-Is het verstandig om hier een GPU in te doen? In de tekening heb ik rekening gehouden met een 680 (wat redelijk overkill zou zijn natuurlijk ;) ).
-Is een all in one van 10cm dik, wel een beetje logisch :? .
-Wat zou de behuizing kosten om te (laten) maken?
-Zou dit alles passen achter een 27 incher, zou een 30 incher nodig zijn of is hij te groot om achter alles te hangen? Hij is in de tekening 650x535x100mm groot. Vind het een beetje moeilijk om in te schatten hoe veel hij voorbij de rand mag komen van een monitor voordat het lelijk wordt.
-Gaat hitte hier een probleem worden? Met 4x80mm fans.

En als belangrijkste vraag: Zouden jullie het wel of niet doen? Alternatief is om alles in een fractal design R4 te doen, maar mijn ouders zijn al lang niet gewend aan een kast op de grond en wilden dit het liefste zo lang mogelijk zo houden.

Alvast bedankt voor het meedenken :) !

RoofTurkey

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:53

Qon

Je moet heel goed oppassen dat de airflow wel goed is, je kunt natuurlijk veel flow maken met 4 x 80 mm fans, maar als er dode punten in je ontwerp zitten, dan smelt alles binnen de kortste keren.

Daarnaast is het heel vervelend als je een dikke GPU achter op je monitor hebt zitten die veel koeling nodig heeft, en dat je vervolgens heel de tijd naar zoemende fans zit te luisteren.

Antwoord op je belangrijkste vraag; als ik de kennis, het geld en de tijd ervoor had, dan zou ik het zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Bedankt voor je reactie alvast :) .

Ik heb natuurlijk geprobeerd alles veel ruimte te geven om te ademen, maar de GPU en voeding zitten toch met maar 1cm speling... Van de voeding verwacht ik dat die het wel overleeft (gezien die ook zonder fan koel kan blijven), maar de GPU wordt echt een probleem.

Zag trouwens een video van de ARES II van Asus en zoiets lijkt me dan idealer (met een wat minder high end kaart):
Afbeeldingslocatie: http://rog.asus.com/rog_language/global/products/Graphics/ARES26GD5/ARES2-6GD5_2D-2.png

Bestaan daar ook goedkopere (simpelere) versie's van?

Edit:
Qon schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:06:
Antwoord op je belangrijkste vraag; als ik de kennis, het geld en de tijd ervoor had, dan zou ik het zeker doen.
Kennis van hardware is wel goed (genoeg ;) ), geld zal ook geen probleem zijn als het echt de moeite waard is en tijd tsja die is er ook wel genoeg :9 .

[ Voor 25% gewijzigd door RoofTurkey op 06-02-2013 14:18 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-07 10:19
Wat doen je ouders met de pc? Dat je een ofboard GPU wilt?:P anders gewoon gehele syteem watergekoeld? Met 1 rad van 360 red je de cpu/gpu wel. Alleen CPU red je het ook met 240 of 120 (of 2 120 slim). Want persoonlijk vind ik het allemaal overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Is een laptop geen beter idee zeker als je die met een stand neemd hoefd ie niet veel ruimte in beslag te nemen.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Sorry voor de verwarring, maar mijn ouders zijn niet de doorsnee gebruikers. Ze hebben toch wel flink power nodig voor professioneel foto/video bewerking. Daarbij zal er flink worden gemultitasked en zal het systeem bijna altijd aan staan (vandaar voorkeur voor stilte).

Een custom waterkoel set zou een optie zijn, maar ik was bang dat het dan met reservoir en van alles veel groter zou worden tov een H110 en een luchtgekoelde videokaart. Of heb ik het hier toch wel mis?

Laptop is er al, alleen een laptop met voldoende power zou qua prijs en grootte totaal niet meer interessant zijn.

Waterkoeling zal ik even gaan onderzoeken, vooral de grootte en verminderde geluidsproductie.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik denk dat als je het slim aanpakt, het reservoir vrij "klein" kan houden, als je het zelf maakt. Ook zijn de pompjes volgens mij niet vreselijk groot.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Maar wat is precies het voordeel tov een H110? Die komt namelijk best goed uit de test: http://www.kitguru.net/co...sair-hydro-h110-review/7/.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
  • Laatst online: 16-07 10:19
GPU kan er dan ook bij :P, maar met een leuke radiator kan je het toch allemaal goed koelen. als je er genoeg hebt misschien zelfs nog wel passief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-07 18:12
Zelf heb ik een tekening gemaakt van hoe ik het ongeveer zou doen.

De airflow gaat van onder naar boven.
Bovenin zitten de radiatoren die geschikt zijn voor 80mm fans.
Zorg er wel voor dat je fans hebt die een goede statische luchtdruk kunnen leveren.
Achter de GPU zit de card reader en DVD/BR slot in drive.
Voor de voeding heb ik een zo groot mogelijke genomen zodat een kleinere er zeker in gaat.
Het lijkt mij wel handig voor een voeding te kiezen die niet de fan op de boven kant heeft maar meer zoiets als dit.
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS3jHG3D5wF6KPaR9-tNJmqLRZv8thzCGgjwMtTYTYyNj6Ugfmb
De fan van de PSU zou ik zo plaatsen zodat de airflow in de zelfde richting gaat als in de kast.
De Kast zelf is 90mm Diep.

layout 1:layout 2:layout 3:
Lange GPUKorte GPULange GPU
GPU en CPU watergekoeldGPU en CPU watergekoeldCPU watergekoeld
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20917701/layout1%20thumbnail.pngAfbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20917701/layout2%20thumbnail.pngAfbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20917701/layout3%20thumbnail.png
link voor sketchup file. (let op het is een groot bestand, een langzamere pc kan er moeite mee hebben)

Het verschil tussen de GTX 660/HD 7870 en de GTX 680/HD7970 met foto/video bewerking zul je nauwelijks tot niet merkten. Dus een extreme zware GPU hoeft er niet in.
Je kunt beter investeren in een goede CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Die layouts had ik zelf nog niet aan gedacht, maar nu ik het zo zie is het eigenlijk best logisch. Een GTX660 zal inderdaad ook meer bij het gebruik passen :) .

Maar aan wat voor prijs zou ik moeten denken voor de behuizing? Dus alleen de buitenkant (met schroefgaten erin natuurlijk ;) ). Welk materiaal zou trouwens het beste gebruikt kunnen worden, plastic, aluminium, iets anders?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-07 20:53
RoofTurkey schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:09:
Bedankt voor je reactie alvast :) .

Ik heb natuurlijk geprobeerd alles veel ruimte te geven om te ademen, maar de GPU en voeding zitten toch met maar 1cm speling... Van de voeding verwacht ik dat die het wel overleeft (gezien die ook zonder fan koel kan blijven), maar de GPU wordt echt een probleem.

Zag trouwens een video van de ARES II van Asus en zoiets lijkt me dan idealer (met een wat minder high end kaart):
[afbeelding]

Bestaan daar ook goedkopere (simpelere) versie's van?

Edit:

[...]

Kennis van hardware is wel goed (genoeg ;) ), geld zal ook geen probleem zijn als het echt de moeite waard is en tijd tsja die is er ook wel genoeg :9 .
Ja die bestaan het Artic Accelero Hybridis. Het is ook een hybride koeler net als de ARES II videokaart

Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/index.php?ct=news&action=file&id=243

Kan volgen een website op de volgende kaarten:
AMD Radeon HD7870, 7850, 6970, 6950, 6870, 6850, 6790, 6770, 5870, 5850, 5830, 4890, 4870, 4850
nVidia Geforce GTX 680* (w/o stacked power socket), 680 (stacked power socket), 670* (w/o stacked power socket), 670 (stacked power socket), 660Ti, 580, 570, 560Ti, 560 SE, 560, 480, 470, 465, 460 SE, 460, GT 520

Bron:http://www.freezinghardwa...ling_Accelero_Hybrid.html

Is te vinden in pricewatch:
pricewatch: Arctic Accelero Hybrid

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-07 18:12
Denk dat RVS of aluminium het beste is.
Aluminium als het alleen gebogen hoeft te worden en RVS als het ook gelast moet worden.

Wat de prijs wordt voor de kast weet ik echt niet.
Ik zelf zou al gauw van een €100,- uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Laatst online: 16-07 15:48

Singular1ty

EV Evangelist

Er zijn trouwens kant en klare brackets te koop om bijvoorbeeld een H50 op je videokaart te mounten, dat is goedkoper dan zo'n Arctic ding. Ben even vergeten hoe die vent heet die ze maakt, maar Google is je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eccox
  • Laatst online: 19-12-2024
@ Sngular1ty
ik denk dat je deze bracket bedoelt?
h60 h80 h100
http://triptcc.com/product/h6080100-bracket/
of Antec Kuhler 620/920 Corsair H40/H50/H70
http://triptcc.com/product/basic-bracket/

verder
hele interessante case ben zeer benieuwt.
ga hem zeker volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302316

all in one betekend toch dat het scherm er al bij inzit? zie daar niks van terug in je renders... leuk idee hoor, maar zoals eerder al gezegd lijkt de hardware die je opsomt ook mij nogal overkill tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:15
Ik vraag me trouwens meer af of je wel langer dan 5 jaar met een systeem kan doen. 6 jaar geleden kwamen net de Core 2 Duo's uit, en hoewel die niet echt traag zijn te noemen kunnen ze toch echt niet meekomen met moderne processors.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Ozzie schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 01:44:
Ik vraag me trouwens meer af of je wel langer dan 5 jaar met een systeem kan doen. 6 jaar geleden kwamen net de Core 2 Duo's uit, en hoewel die niet echt traag zijn te noemen kunnen ze toch echt niet meekomen met moderne processors.
Nee zal kloppen denk ik maar is wel makkelijker up te daten als zon mac,over 2 jaar ander grafisch kaartje en dan een ander mainboard met een processor en dan blijven de kosten denk ik wel binnen de perken.
Als je alles door elkaar neemt is het zeker kwa compie hardware na 2 jaar de boel niet meer up to date.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347827

een imac met windows klinkt als de ideale computer voor je ouders!

en als je computer 5 jaar mee kan mag je in je handjes klappen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Nee, er komt echt niet nog een iMac ;) . Mijn ouders hebben momenteel twee webshops (waarvan eentje ook goed draait) en daarvoor moeten regelmatig foto's en videos voor worden bewerkt. Momenteel wordt voor de grote hoeveelheden (10+ nieuwe producten) een externe partij erbij gehaald, omdat er simpelweg niet genoeg kracht in die iMac zit om snel af te handelen. Was er destijds gekozen voor een quad core ipv een duo core, dan was er waarschijnlijk nog wel mee te leven. Naar verwachting zal de hoeveelheid bewerk werk alleen maar toenemen en daarom vind ik het toch wel belangrijk dat het een behuizing wordt waar in principe alles qua kracht in zou passen. Vandaar dus geen iMac meer :) .

Andere korte mededeling: momenteel heb ik wat internet probleempjes, waardoor ik niet actief kan zijn. Ik hoop dit zo snel mogelijk op.te kunnen lossen, tot die tijd zullen antwoorden vanaf een smartphone komen :-( .

@skoftebok: het scherm wordt hoogstwaarschijnlijk een Dell ultrasharp 27 of 30 inch, de pc zal daarachter komen te hangen met eventueel extra ondersteuning.

Die GPU brackets zien er trouwens wel interessant uit, maar ik denk dat het geen kwaad kan om het eerst te proberen zonder waterkoeling op.de videokaart.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik zou wel je kaart 180° draaien anders moet je een serieuze riser hebben.

Edit:
Kleine bedenking, kun je niet beter ergens een workstation in elkaar knutselen en daar de grafische kracht van gebruiken, via het netwerk of ben ik weer iets uit mijn duim aan het zuigen :)) ?

[ Voor 60% gewijzigd door Damic op 07-02-2013 22:45 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 17:42
Fanboy mode on/

Hmm, macs in het algemeen staan bekend om hun duurzaamheid en het lang kunnen gebruiken van de producten, ik werk nog wel es op mijn powermac g5 die gewoon snel is al zeg ik dat zelf! Dus dat 5 jaar meegaan vind ik beetje non-argument. Mijn macs zijn langer meegegaan dan bijna al mijn "gewone pcs"! Daarnaast, 80% van foto bewerkend en de helft video bewerkend volk werkt met een mac (heeft ook zon zijn redenen)! De nieuwe 27 inch imacs zijn echt snel en krachtig en bedrijfsmatig schrijf je zoiets op max 5 jaar af zeker als je er zo afhankelijk van bent lijkt mij :? ! Beetje non argumenten dus! Zeg dan gewoon dat je geen Imac wilt en zelf wil knutselen ;)

Fanboy mode off/

Opzich wel een leuke en denk ook zeker unieke casemod, Ik zou wel nog wat met de layout spelen zeker met water cooling slangen, pci risers en dergelijk is dit volgens mij niet optimaal? Ik zou kijken of je niet iets van een voet kan maken voor het geheel waar je de voeding in duwt dan kan je heel stuk dunner, als je de huidige situatie te dik vind. Andere optie is een deskmod, al zijn die er wel al heel veel 8)7 Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, ik ga em volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419737

Ik vind het persoonlijk erg irritant als het geluid van de computer te overheersend is. Ben benieuwd hoe overheersend het geluid zal zijn met een vrij krachtige GPU en de behuizing op oorhoogte.

Waarom is een gewone tower behuizing geen optie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-07 12:44
Makkelijk te vervangen onderdelen, zeer krachtige (grote?) onderdelen kunnen plaatsen, stilte erg belangrijk: de voordelen van een losse tower dringen zich op!

Toch wel een heel interessant idee :D maar zou je nou echt in een heel kleine behuizing een echt -snelle- videokaart heel stil krijgen? Voor goede koeling (en dus stilte) is ruimte nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Damic schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:43:
Ik zou wel je kaart 180° draaien anders moet je een serieuze riser hebben.

Edit:
Kleine bedenking, kun je niet beter ergens een workstation in elkaar knutselen en daar de grafische kracht van gebruiken, via het netwerk of ben ik weer iets uit mijn duim aan het zuigen :)) ?
Zoveel grafische kracht is er niet nodig ;) . Tot en met een GTX660ti zal denk ik nog gebruikt worden, maar als een GT640 handiger is qua geluid en warmte dan hoor je mij ook niet klagen.
invoil schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 03:14:
Fanboy mode on/

Hmm, macs in het algemeen staan bekend om hun duurzaamheid en het lang kunnen gebruiken van de producten, ik werk nog wel es op mijn powermac g5 die gewoon snel is al zeg ik dat zelf! Dus dat 5 jaar meegaan vind ik beetje non-argument. Mijn macs zijn langer meegegaan dan bijna al mijn "gewone pcs"! Daarnaast, 80% van foto bewerkend en de helft video bewerkend volk werkt met een mac (heeft ook zon zijn redenen)! De nieuwe 27 inch imacs zijn echt snel en krachtig en bedrijfsmatig schrijf je zoiets op max 5 jaar af zeker als je er zo afhankelijk van bent lijkt mij :? ! Beetje non argumenten dus! Zeg dan gewoon dat je geen Imac wilt en zelf wil knutselen ;)

Fanboy mode off/

Opzich wel een leuke en denk ook zeker unieke casemod, Ik zou wel nog wat met de layout spelen zeker met water cooling slangen, pci risers en dergelijk is dit volgens mij niet optimaal? Ik zou kijken of je niet iets van een voet kan maken voor het geheel waar je de voeding in duwt dan kan je heel stuk dunner, als je de huidige situatie te dik vind. Andere optie is een deskmod, al zijn die er wel al heel veel 8)7 Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, ik ga em volgen!
Mijn ervaring met macs is juist omgekeerd, na vijf jaar zijn ze echt dood (althans in dit huishouden). Windows pc's gaan juist wel weer minstens 6 jaar mee zonder problemen. Dit komt misschien ook wel omdat windows veel minder grootse updates uitbrengt is mijn gok.

Daarbij draaien alle benodigde programma's zonder problemen op windows, met een iMac zou een dualboot met windows dus vereist zijn... Dit terwijl mijn ouders voorkeur hebben voor windows, dus dan zou het toch een beetje vreemd zijn.
Anoniem: 419737 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 03:24:
Ik vind het persoonlijk erg irritant als het geluid van de computer te overheersend is. Ben benieuwd hoe overheersend het geluid zal zijn met een vrij krachtige GPU en de behuizing op oorhoogte.

Waarom is een gewone tower behuizing geen optie eigenlijk?
Een gewone tower is zeker wel een optie, maar heeft gewoon niet de voorkeur:
Alternatief is om alles in een fractal design R4 te doen, maar mijn ouders zijn al lang niet gewend aan een kast op de grond en wilden dit het liefste zo lang mogelijk zo houden.
Znorkus schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 03:26:
Makkelijk te vervangen onderdelen, zeer krachtige (grote?) onderdelen kunnen plaatsen, stilte erg belangrijk: de voordelen van een losse tower dringen zich op!

Toch wel een heel interessant idee :D maar zou je nou echt in een heel kleine behuizing een echt -snelle- videokaart heel stil krijgen? Voor goede koeling (en dus stilte) is ruimte nodig.
Regels zijn er om gebroken te worden :P . Persoonlijk denk ik dat de grootste uitdaging wordt om alles zo dun mogelijk te krijgen, warmte valt op te lossen door wat minder power erin te zetten.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04 15:33
Waar willen ze de pc gebruiken? Woonkamer, kantoor, werkkamertje, ...? Alhoewel ik de oplossingen met een kleine pc-kast achter de monitor normaal wel netjes vind, lijkt me dit wel een groots gevaarte te gaan worden met een ~650x535x100mm blok achter een 27" monitor.

Er zijn hier zoveel mooie mods voorbij gekomen waarbij pc's in een tafel werden ingebouwd, is dat nog een optie? Ik heb hier zelf aan zitten denken, maar dan zonder glasplaat (dus volledig uit het zicht). Dat geeft de looks van een all-in-one, maar met iets meer vrijheid/speling qua grootte en dus de keuze van componenten en koeling. Uitgaande van een houten tafel is de constructie dan ook relatief eenvoudig en wss goedkoper dan het custom laten bouwen van een alu/rvs case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 11:37

Shunt

Boe

Waarom zo veel moeite neem gewoon een simpel klein kastje als de fractal node 302 Of iets nog kleinere (maar hier past tenminste meteen een full size gpu in.
Ik betwijfel namelijk of je het ooit mooi weg gewerkt gaat krijgen als je een kast van op zijn minst 15 cm achter een scherm gaat hebben om de hardware te kunnen plaatsen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Het bureau laat in principe wel een ingebouwde pc toe, de constructie is stevig en dan zit het achter een metalen plaat verstopt. Daar zou ik nog even wat van moeten meten, maar misschien is dat inderdaad wel beter. Een kast op de grond is ook nog steeds een optie, maar dan heb je gewoon minder vrijheid qua beenruimte :P . Een kast in het bureau zou trouwens wel wat moeilijker zijn qua I/O (maar problemen zijn er natuurlijk om te worden opgelost :) ).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 15:13
Als je de mogelijk heid hebt om je PC in het bureau te maken dan zou ik die kans aangrijpen.
Je monitor is strak en netjes afgewerkt, en niet te vergeten uitwisselbaar mocht je hem zat zijn.
Je hebt meer mogelijkheden kwa apparatuur en koeling zoals hierboven al wordt aangegeven.
En je I/O kun je tegenwoordig op veel verschillende manieren verwerken. Zo heeft de Dell U2713HM al een USB hub onboard.
En USB 3.0 en kaartlezers kun je natuurlijk aan de voorkant van het bureau monteren.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-02 21:35
Ik zou ook voor de optie gaan het in een bureau te bouwen. Je kunt dan ook meerdere beeldschermen aansluiten.

Ben erg benieuwd!

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Wat heeft jullie voorkeur, 3x24 inch of 1x30/27 inch? Prijs is ongeveer gelijk...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 09:40
Met een mooie mount, en mooie schermen zou ik persoonlijk gaan voor drie maal vierentwintig inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
Dat ligt er natuurlijk maar net aan wat je gebruikt aan software. Ik heb zelden meer dan gvim+terminal open, die passen zelfs op mijn 1x22" scherm prima naast elkaar. Als ik meer ruimte nodig zou hebben dan zou ik voor meerdere monitoren gaan, maar dat is puur een persoonlijke voorkeur, afgestemd op mijn eigen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 16:52

E-Rick

I love it :7

RoofTurkey schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:56:
Dag tweaker,

[knip]

En als belangrijkste vraag: Zouden jullie het wel of niet doen?

[knip]
RoofTurkey
Gezien het feit dat je ouders er professioneel gebruik van maken zou ik het niet doen. Geef dan wat extra geld uit aan een totaaloplossing met fatsoenlijke support. Dell bijvoorbeeld kan all-in-ones leveren met een i7, SSD en 16 GB RAM. Als dat niet krachtig is dan weet ik het ook niet meer.

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Natuurlijk is er al een back up pc ;) . Dus mocht deze pc een weekje down time hebben, dan is dat geen probleem.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Waarom zou je niet voor een zakelijke pc kiezen voor deze oplossingen? Wanneer je ouders echt een webshop hebben waarvoor ze een goede pc nodig hebben voor het maken van reclames en zaken voor de website, zou het toch dom zijn om zelf een PC te gaan maken.. Nu ga je zelf een pc maken, die volgens mij meer gemaakt word om het mooie, dan voor het doel waarvoor hij gebruikt gaat worden..

Wanneer je ouders er heel veel mee werken, zouden zij toch zelf moeten beslissen over het aantal beeldschermen en de grote hiervan? Of ben ik nou gek?

[ Voor 65% gewijzigd door Thaerel op 08-02-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs1751
  • Laatst online: 05-03-2024
@Roofturkey, intersant project!

Wat voor programma gebruik je om die layout te maken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
thijs1751 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:13:
@Roofturkey, intersant project!

Wat voor programma gebruik je om die layout te maken,
Sketchup ;) .
Thaerel schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:10:
Waarom zou je niet voor een zakelijke pc kiezen voor deze oplossingen? Wanneer je ouders echt een webshop hebben waarvoor ze een goede pc nodig hebben voor het maken van reclames en zaken voor de website, zou het toch dom zijn om zelf een PC te gaan maken.. Nu ga je zelf een pc maken, die volgens mij meer gemaakt word om het mooie, dan voor het doel waarvoor hij gebruikt gaat worden..

Wanneer je ouders er heel veel mee werken, zouden zij toch zelf moeten beslissen over het aantal beeldschermen en de grote hiervan? Of ben ik nou gek?
Omdat zij zelf niet weten wat ze willen... Ze gebruiken bij de back up pc al een dual monitor set up, vinden ze fijn. Bij de iMac een single monitor, vinden ze ook fijn :/ . Zelf zie ik het risico niet echt in van een custom build pc voor een bedrijf aan huis :? .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs1751
  • Laatst online: 05-03-2024
@RoofTurkey, oh toch wel, netjes hoe je de hardware er zo in 3d in heb gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Leuk concept hoewel ik je punt snap dat de hardware niet na 3/5 jaar traag moet worden kan een intel mac gewoon Windows draaien.
Terug op het onderwerp en op het ontwerp je zegt dat je het liefst het geheel zo klein mogelijk wil houden toch is je build nog redelijk groot zelfs als de gpu optioneel is.

Linkje naar eigen build:
http://www.overclock.net/...ni-m-itx-i7-3820qm-hd7850

Er is eigenlijk niks wat niet in je build past omdat je qua hoogte zeker 100mm kan nemen aangezien het toch achter een monitor zit geplakt.
E-Rick schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:00:
[...]

Gezien het feit dat je ouders er professioneel gebruik van maken zou ik het niet doen. Geef dan wat extra geld uit aan een totaaloplossing met fatsoenlijke support. Dell bijvoorbeeld kan all-in-ones leveren met een i7, SSD en 16 GB RAM. Als dat niet krachtig is dan weet ik het ook niet meer.
Dell heeft de slechste support die er bestaat zo'n beetje ik weet niet of je producten van Dell hebt gehad support is vreselijk.
Stuurt laptop op klacht oververhitting zelfs na uitblazen met lucht en inpv dat ze koelpasta vervangen en remounten sturen ze hem terug met een brief erbij hdd vervangen.

[ Voor 38% gewijzigd door maarten12100 op 09-02-2013 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
maarten12100 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 01:14:
Dell heeft de slechste support die er bestaat zo'n beetje ik weet niet of je producten van Dell hebt gehad support is vreselijk. Stuurt laptop op klacht oververhitting zelfs na uitblazen met lucht en inpv dat ze koelpasta vervangen en remounten sturen ze hem terug met een brief erbij hdd vervangen.
Geheel off-topic, maar toch een korte reactie: of het nu Acer, Apple, Dell of .... is, je hoort altijd zowel negatieve als positieve verhalen. Jouw ervaringen zijn blijkbaar negatief, wat spijtig is, maar dat is maar een kant van het verhaal. Een vriend van me had een Dell laptop met defecte DVD-speler, na één e-mail stuurde ze kosteloos een nieuwe op. Met jouw redenering (oordeel baseren op een enkele ervaring) is de service van Dell dus juist geweldig!! Oftewel: iedere fabrikant is zowel geweldig als beroerd, je moet een beetje geluk hebben (wat op zich een spijtige situatie is...) :)

[ Voor 3% gewijzigd door julby op 09-02-2013 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
julby schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 02:23:
[...]

Geheel off-topic, maar toch een korte reactie: of het nu Acer, Apple, Dell of .... is, je hoort altijd zowel negatieve als positieve verhalen. Jouw ervaringen zijn blijkbaar negatief, wat spijtig is, maar dat is maar een kant van het verhaal. Een vriend van me had een Dell laptop met defecte DVD-speler, na één e-mail stuurde ze kosteloos een nieuwe op. Met jouw redenering (oordeel baseren op een enkele ervaring) is de service van Dell dus juist geweldig!! Oftewel: iedere fabrikant is zowel geweldig als beroerd, je moet een beetje geluk hebben (wat op zich een spijtige situatie is...) :)
Ik heb genoeg dell's gehad ondertussen 3 desktops en een laptop en de service was vreselijk er is een rede dat Dell zo slechte beoordeling heeft in de shopreviews.
Bij de mensen om me heen ook problemen met Dell.
Ondertussen vervangen door Asus, HP of Lenovo spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 16:52

E-Rick

I love it :7

Toegegeven, ik heb alleen maar ervaring met de business support van Dell, maar dat zijn allemaal (tientallen keren) goede ervaringen. 1 telefoontje en de volgende dag staat er iemand voor de deur om de problemen te fixen.
Ik kan me goed voorstellen dat er een verschil is tussen de pro-support en de consumenten-support (en dat is ook wel te zien aan het prijsverschil).

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Allereerst mijn excuses voor het late reageren, in Frankrijk is internet blijkbaar toch minder standaard dan ik had verwacht :F .

Ervaring met de Dell support is super hier. Ik lees vele slechte verhalen, maar persoonlijk heb ik alleen nog maar perfecte ervaringen gehad (ze komen voor de kleinste probleempjes al kosteloos thuis de volgende dag en lossen het altijd op). Daar heb ik dus niet voor te vrezen...

Nu begin ik ook wel te twijfelen over de verstandigheid van het bouwen van een eigen pc. Daarbij zie ik net (nu ik op de site van dell zit te koekeloeren) de afmetingen van de alienware X51:
Hoogte voor: 343 mm
Hoogte achter: 318,5 mm
Diepte: 318 mm
Breedte: 95 mm
Startgewicht: 5,49 kg

Lijkt me best redelijk achter een 27 inch ultrasharp te hangen, niet? Ook schijnt de uitbreidbaarheid zeer goed te zijn en de service van dell is naar mijn mening zeer goed te noemen. Wel wordt er dan meteen een 512GB SSD in geplaatst en de meegeleverde 7200rpm schijf wordt in een USB 3.0 behuizing gezet voor back ups en extra opslag. De grote opslag komt dan op een NAS en dan lijkt me het een best wel goede oplossing. Wat denken julllie? En hoe zou ik hem dan het beste op kunnen hangen, schuimrubber met metaal (persoonlijke favoriet), hout, iets anders? Graag zou ik trouwens wel eerst wachten op haswell dus de uiteindelijke beslissing heeft nog wel even de tijd :) .

Of toch nog iets anders?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 17:42
Haha volgens mij wil je meer een pc voor jezelf dan voor je ouders? Als je ouders een zakelijke pc nodig hebben met zoveel rekenkracht ga je toch geen alienware kopen, dan ga je in de zakelijke lijn van dell kijken, bijvoorbeeld de Precision lijn, deze kan je zo aan passen dat ze helemaal naar jouw(je ouders wens) geleverd worden!

Zelf zou ik zakelijk een kijken voor de Optiplex all in one, helaas heb je dan wel onboard graphics! Maar in photoshop kunnen deze aardig meekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

invoil schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:47:
Haha volgens mij wil je meer een pc voor jezelf dan voor je ouders? Als je ouders een zakelijke pc nodig hebben met zoveel rekenkracht ga je toch geen alienware kopen, dan ga je in de zakelijke lijn van dell kijken, bijvoorbeeld de Precision lijn, deze kan je zo aan passen dat ze helemaal naar jouw(je ouders wens) geleverd worden!

Zelf zou ik zakelijk een kijken voor de Optiplex all in one, helaas heb je dan wel onboard graphics! Maar in photoshop kunnen deze aardig meekomen!
Haha, dat zei ik ook al tegen hem.. maar dat vond hij blijkbaar raar... Volgens mij is het ook meer voor hemzelf, want een zakelijke PC ga je niet modden of in een bureau inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
invoil schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:47:

Die optiplex is wel interessant ja, maar helaas 23 inch. 24 inch is momenteel toch iets te krap gebleken, dus dan zal een kleiner scherm al helemaal geen optie zijn helaas...

Ik denk dat ik dan toch maar gewoon een 'normale' desktop zal voorstellen, omdat het dus qua garantie en dergelijke een stuk moeilijker zal worden of het uiterlijk zal niet echt zakelijk meer zijn.

Toch erg bedankt allemaal voor het meedenken en misschien kan iemand anders dit idee nog eens waar maken :) !

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De HP Z1 misschien een optie?
Heb er 2 in handen gehad, er degelijk en superstrak design 27".

Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/wp-content/uploads/2012/02/hp_z1_001-e1329247916674-580x372.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.breekpunt.nl/content/images/computers/hpz1_04.jpg

http://nl.hardware.info/tv/441/hp-z1-workstation-all-in-one

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
Das wel heel zielig voor een workstation vind je ook niet e3-123x+ niet V2 dus sandy bridge.
En een mxm slot voor de grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Net met mijn ouders gesproken en ze willen eigenlijk het liefste eerst een haswell laptop en dan aan het einde van het jaar een ivy bridge E desktop (ivm DDR4 en dergelijke). Die HP valt me trouwens in specs niet eens zo veel tegen, alleen het is verre van een krachtpatser...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
RoofTurkey schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:49:
Net met mijn ouders gesproken en ze willen eigenlijk het liefste eerst een haswell laptop en dan aan het einde van het jaar een ivy bridge E desktop (ivm DDR4 en dergelijke). Die HP valt me trouwens in specs niet eens zo veel tegen, alleen het is verre van een krachtpatser...
Ivy-E krijgt geen DDR4
Ivy-EX wel maar dat is mission critical segement en niet te betallen voor normale mensen.
Haswell-e krijgt daarintegen wel DDR4 maar das nog wel even wachten dan tenzij je mid end gaat zitten dan heb je het al over 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
maarten12100 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:56:
Das wel heel zielig voor een workstation vind je ook niet e3-123x+ niet V2 dus sandy bridge.
En een mxm slot voor de grafische kaart.
Even verder kijken naar de modellen die er zijn :)
RoofTurkey schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:48:
Sorry voor de verwarring, maar mijn ouders zijn niet de doorsnee gebruikers. Ze hebben toch wel flink power nodig voor professioneel foto/video bewerking. Daarbij zal er flink worden gemultitasked en zal het systeem bijna altijd aan staan (vandaar voorkeur voor stilte).
HP Z1 All-in-One Workstation Xeon E3-1280 3.5GHz 8GB / 1TB / DVDRW / 27-inch / NVIDIA Quadro 3000M / Windows 7 Professional
Ideaal voor foto/videobewerken door de quadrokaart, heb em hier ook staan :P
Hybride schijf met 64Gb SSD, draait soepel.

De Quadro 3000M heeft 240 CUDA cores, vergelijkbaar met de desktopvariant Quadro2000

[ Voor 4% gewijzigd door arjants op 19-02-2013 10:35 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
arjants schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:31:
[...]

Even verder kijken naar de modellen die er zijn :)

[...]

HP Z1 All-in-One Workstation Xeon E3-1280 3.5GHz 8GB / 1TB / DVDRW / 27-inch / NVIDIA Quadro 3000M / Windows 7 Professional
Ideaal voor foto/videobewerken door de quadrokaart, heb em hier ook staan :P
Hybride schijf met 64Gb SSD, draait soepel.

De Quadro 3000M heeft 240 CUDA cores, vergelijkbaar met de desktopvariant Quadro2000
Voor die prijs verwacht ik toch wel meer specs... Klinkt allemaal spectaculair, maar mijn huidige desktop (van 2 jaar oud en minder budget) is nog krachtiger ;) .

Grillmeister

Pagina: 1